X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.SGGW
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Problematyka zagadnień związanych z funkcjonowaniem oraz rozwojem turystyki i rekreacji wskazuje na ich znaczną różnorodność i duży zakres. Z jednej strony, z punktu widzenia współczesnej turystyki w różnych obszarach jej funkcjonowania i wspierania, szczególnie istotne wydaje się przedstawienie aspektów finansowania rozwoju turystyki w Polsce ze środków publicznych oraz wpływu współczesnych trendów w turystyce i rekreacji na planowanie rozwoju turystyki w gminie. Stąd też ważna jest rola turystyki w rozwoju społeczno-gospodarczym (kraju, powiatu, gminy) i jej finansowania. Z drugiej zaś strony, w celu pełnej ochrony konsumentów na rynku usług turystycznych niezbędne jest prowadzenie edukacji konsumenckiej, aby zwiększyć świadomość konsumentów z zakresu praw im przysługujących w tym obszarze usług oraz znajomości wśród nich instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów na rynku. Ważną kwestią jest także nie tylko przestrzeganie regulacji prawnych przez przedsiębiorstwa działające na rynku usług turystycznych, ale również stosowanie przez nie zasad etycznych w promocji swojej oferty oraz w sposobie jej realizacji. Jednocześnie warto podkreślić, że obecnie nie można odnosić się tylko do społecznej odpowiedzialności biznesu, ale trzeba także do społecznej odpowiedzialności turysty.
Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Las jest jednym z podstawowych elementów przestrzeni rekreacyjnej z uwagi na właściwości bioklimatyczno-zdrowotne, filtracyjno-detoksykacyjne, fizyczno-estetyczne oraz izolacyjne. Stąd też niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.
Istotna również jest problematyka miejsca na współczesnym rynku turystyki kwalifikowanej, która jest uważana za najdoskonalszą formę świadomie uprawianej turystyki.
Irena Ozimek
Rozdział 1. Finansowanie rozwoju turystyki w Polsce ze środków
publicznych Katarzyna Gralak
Rozdział 2. Wpływ wybranych współczesnych trendów w turystyce i rekreacji
na planowanie rozwoju turystyki w gminie Agata Cieszewska, Renata Giedych
Rozdział 3. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w turystyce
Agnieszka Bobola
Rozdział 4. Instytucje i organizacje zajmujące się ochroną konsumentów
na rynku usług turystycznych Irena Ozimek, Julita Szlachciuk
Rozdział 5. Od turystyki aktywnej do ekstremalnej - miejsce turystyki
kwalifikowanej na współczesnym rynku Joanna Adamczyk
Rozdział 6. Stan obecny i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych
w Polsce Longina Chojnacka-Ożga, Wojciech Ożga
Rozdział 7. Społeczne uwarunkowania rekreacyjnego zagospodarowania
lasów Emilia Janeczko
Rozdział 8. Oddziaływanie turystyki i rekreacji na faunę
Jarosław Sklodowski
Rozdział 9. Turystyka konna osób niepełnosprawnych
Jacek Łojek, Natasza Chabinowska, Anna Łojek
Rozdział 10. Turystyka wiejska i agroturystyka - stan obecny i perspektywy
rozwoju Katarzyna Karbowiak
Rozdział 11. Wybrane tendencje rozwojowe współczesnego hotelarstwa
Beata Sawicka, Monika Swiątkowska, Ewa Świstak
Aneks - Globalny Kodeks Etyki w Turystyce
Informacje o autorach
Produkt turystyczny jest kategorią niezwykle złożoną, a poszczególne jego elementy ulegają zmianie w zależności od rodzaju turystyki i indywidualnych preferencji turystów. Najważniejszym składnikiem produktu turystycznego są walory turystyczne, a szczególnie walory przyrodnicze. Las jest jednym z podstawowych elementów przestrzeni rekreacyjnej z uwagi na właściwości bioklimatyczno-zdrowotne, filtracyjno-detoksykacyjne, fizyczno-estetyczne oraz izolacyjne. Stąd też niezmiernie ważna jest problematyka oddziaływania turystyki i rekreacji na zagospodarowanie lasów oraz bezpiecznego funkcjonowania i rozwoju fauny. Ważne jest również określenie stanu obecnego i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych w Polsce, tym bardziej że położenie Polski na europejskich szlakach kulturowych stwarza nadzieję na właściwe miejsce szlaków krajoznawczych na turystycznej mapie Polski w przyszłości.
Istotna również jest problematyka miejsca na współczesnym rynku turystyki kwalifikowanej, która jest uważana za najdoskonalszą formę świadomie uprawianej turystyki.
Spis treści
WprowadzenieIrena Ozimek
Rozdział 1. Finansowanie rozwoju turystyki w Polsce ze środków
publicznych Katarzyna Gralak
Rozdział 2. Wpływ wybranych współczesnych trendów w turystyce i rekreacji
na planowanie rozwoju turystyki w gminie Agata Cieszewska, Renata Giedych
Rozdział 3. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu w turystyce
Agnieszka Bobola
Rozdział 4. Instytucje i organizacje zajmujące się ochroną konsumentów
na rynku usług turystycznych Irena Ozimek, Julita Szlachciuk
Rozdział 5. Od turystyki aktywnej do ekstremalnej - miejsce turystyki
kwalifikowanej na współczesnym rynku Joanna Adamczyk
Rozdział 6. Stan obecny i możliwości rozwoju szlaków krajoznawczych
w Polsce Longina Chojnacka-Ożga, Wojciech Ożga
Rozdział 7. Społeczne uwarunkowania rekreacyjnego zagospodarowania
lasów Emilia Janeczko
Rozdział 8. Oddziaływanie turystyki i rekreacji na faunę
Jarosław Sklodowski
Rozdział 9. Turystyka konna osób niepełnosprawnych
Jacek Łojek, Natasza Chabinowska, Anna Łojek
Rozdział 10. Turystyka wiejska i agroturystyka - stan obecny i perspektywy
rozwoju Katarzyna Karbowiak
Rozdział 11. Wybrane tendencje rozwojowe współczesnego hotelarstwa
Beata Sawicka, Monika Swiątkowska, Ewa Świstak
Aneks - Globalny Kodeks Etyki w Turystyce
Informacje o autorach
Książka
-
ISBN:
978-83-7583-328-7
-
Autor:
Irena Ozimek
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2011
-
Format:
165 x 235 mm
-
Liczba stron:
208
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Strategie rozwoju turystyki w regionie
39,20
PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Transformacje prawa turystycznego
6,90
PLN
Drogi ewolucji drukowanych przewodników turystycznych po Polsce
14,90
PLN
36,90 PLN
Oszczędzasz 22.00 PLN
Marketing w turystyce PWE
19,90
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 26.10 PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
8,00
PLN
Polska Atlas turystyki wiejskiej 2010/2011
12,76
PLN
42,53 PLN
Oszczędzasz 29.77 PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN
Wyspy Bałtyku Przewodnik dla nurków
45,15
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN
Promocja i informacja w turystyce
9,90
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie
32,13
PLN