Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Gerard Kosmala,Aleksanda Vierek,
Waga produktu: 0.680 kg
EAN: 9788364036354
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: AWF Katowice
Podręcznik dla studentów kierunku nauczycielskiego „Przyroda” oraz dla nauczycieli „Przyrody”.

[…] Książka składa się generalnie z 2 części albo, precyzyjniej mówiąc, rozwija się dwutorowo. Z jednej strony, zawiera informacje oraz materiały do wykorzystania na zajęciach, powiedzmy, ćwiczeniowych. Z drugiej strony natomiast koncentruje się na treściach informacyjnych, poznawczych, prezentujących wybrane problemy, ich omówienie oraz komentarze. W publikacji nie zamieszczamy na przykład gotowych do wykorzystania zadań, jak to ma miejsce w różnych „książkach dla nauczyciela” czy „pomocach dla nauczyciela”. Miast tego liczmy, że nasze opracowanie będzie inspiracją do przygotowania takich zadań czy opracowania problemów do omówienia. Nie narzucamy także metod dydaktycznych, chociaż o pewnych kwestiach chcemy wspomnieć. Zachęcamy do pracy z mapą, różnymi mapami - zanikanie wręcz tej metody (są szkoły, w których nie wykorzystuje się map!) przynosi tragiczne skutki na dalszych etapach edukacji (a my doświadczamy tego w pracy ze studentami). Chcemy też wesprzeć tych, którzy stosują lub zamierzają stosować metodę pamięciową, wobec wręcz frontalnego ataku nią. Stawianie na pierwszym miejscu umiejętności w opozycji do wiedzy (faktów) prowadzi niejednokrotnie do sytuacji, gdy ani wiedza ani umiejętności nie zostają przyswojone. Mówiąc obrazowo, umiejętność obsługiwania popularnego tabletu nie przedstawia wielkiej wartości w sytuacji gdy nie wie się czym jest, jak działa i, przede wszystkim, do czego można go użyć a do czego nie, by miało to sens. Zabawa oraz przechowywanie plików, do których można zajrzeć (ale do tego nie dochodzi) to nie jest dobre wykorzystanie tego sprzętu, ale niestety bardzo częste. Metoda pamięciowa na wielu etapach edukacji jest pomocna (i właściwa), zwłaszcza dotyczy to młodszych roczników. Przykładowo, uczeń szkoły podstawowej powinien znać wszystkie państwa europejskie. […]

Spis treści

1. Wprowadzenie
2. Kwestie programowo - organizacyjne
2.1. Wyposażenie klasy/pracowni
3. Praca z mapą
4. Planeta Ziemia
4.1. Budowa i historia Ziemi
4.2. Skały
4.2.1. Jak powstają skamieniałości?
4.2.2. Profil i przekrój geologiczny
4.3. Zasobny naturalne
5. Zjawiska geomorfologiczne
5.1. Rzeźbotwórcza działalność sił natury
5.2. Formy terenu
6. Gleby
7. Katastrofy przyrodnicze a klęski żywiołowe
7.1. Wulkanizm
7.2. Trzęsienia ziemi
7.3. Tsunami
7.4. Ekstremalne zjawiska pogodowe
7.5. Zmiany klimatyczne
7.6. Pustynnienie
8. Ochrona przyrody a ochrona środowiska
8.1. Motywy ochrony przyrody
8.2. Kierunki ochrony przyrody
8.3. Historia ochrony przyrody w Polsce
8.4. Formy ochrony przyrody w Polsce
8.5. Zanieczyszczenie środowiska i jego ochrona
9. Lasy
9.1. Równikowe lasy deszczowe (na przykładzie Amazonii)
10. Polska na mapie świata
11. Odkrywanie Ameryki
12. Wybrane problemy kulturowe świata
12.1. Zróżnicowanie religijne i językowe
12.2. Europeizacja
12.3. Zagrożone kultury
12.3.1. Pigmeje
13. Górny Śląsk
14. „Przyroda” w terenie
14.1. Lekcja w terenie
14.1.1. Pogoda i wizyta w ogródku meteorologicznym
14.1.2. Ścieżka dydaktyczna
14.2. Propozycje wycieczek
14.2.1. Górny Śląsk klasycznie
14.2.2. Wschodni Górny Śląsk - uprzemysłowiony
14.2.3. Jura Krakowsko-Częstochowska
14.2.4. Góry Świętokrzyskie i okolice
15. Bibliografia
15.1. Źródła internetowe
16. Spisy rycin, tabel i fotografii
17. Indeks rzeczowy
18. Fotografie

Książka

  • ISBN: 

    978-83-64036-35-4

  • Autor: 

    Gerard Kosmala,Aleksanda Vierek

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2014

  • Format: 

    165 x 235 mm

  • Liczba stron: 

    304

  • Oprawa: 

    Miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss