Spis treści
Wstęp1. Zarządzanie przedsiębiorstwem gastronomicznym i hotelarskim – zagadnienia ogólne
1.1. Zarządzanie – wybrane zagadnienia teoretyczne
1.1.1. Zarządzanie – ujęcie definicyjne
1.1.2. Klasyczne koncepcje zarządzania i ich przedstawiciele
1.1.3. Identyfikacja współczesnych koncepcji zarządzania
1.2. Obszary definicyjne przedsiębiorstwa
1.3. Przedsiębiorstwo gastronomiczne i hotelarskie a działalność gospodarcza
1.3.1. Ogólne uwarunkowania działalności gospodarczej
1.3.2. Działalność gospodarcza w branży gastronomicznej i hotelarskiej
1.4. Formy przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
1.5. Specyfika przedsiębiorstw w branży gastronomicznej i hotelarskiej
1.5.1. Specyfika przedsiębiorstw hotelarskich na tle bazy noclegowej w Polsce .
1.5.2. Specyfika przedsiębiorstw gastronomicznych w kontekście sektora usług żywieniowych
Polecenia i zadania do rozdziału 1
2. Zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie stresem w przedsiębiorstwie gastronomicznym i hotelarskim
2.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi .
2.1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w teorii i praktyce .
2.1.2. Elementy zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Kierowanie zespołami ludzkimi w aspekcie stylów kierowania .
2.3. Organizacja pracy w gastronomii i hotelarstwie
2.4. Stres zawodowy w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
2.4.1. Specyfika i przyczyny stresu
2.4.2. Stres w gastronomii i hotelarstwie
Pytania i zadania do rozdziału 2
3. Zarządzanie finansami oraz analiza wykorzystania zasobów w przedsiębiorstwie hotelarskim i gastronomicznym .
3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
3.2. Sprawozdanie finansowe w świetle standardów rachunkowości jako podstawa analizy finansowej .
3.3. Analiza wskaźnikowa a zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
3.3.1. Płynność finansowa
3.3.2. Sprawność działania
3.3.3. Zadłużenie
3.3.4. Rentowność
3.4. Parametry ekonomiczno-finansowe w zarządzaniu operacyjnym przedsiębiorstw hotelarskich i gastronomicznych
3.4.1. Parametry specyficzne dla przedsiębiorstw hotelarskich
3.4.2. Parametry specyficzne dla przedsiębiorstw gastronomicznych
3.5. Zarządzanie kosztami a wymogi rachunkowości w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
3.6. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
3.6.1. Charakterystyka źródeł finansowania działalności przedsiębiorstwa
3.6.2. Charakterystyka kapitału własnego w finansowaniu działalności gospodarczej
3.6.3. Charakterystyka kapitału obcego w finansowaniu działalności przedsiębiorstwa
3.6.4. Alternatywne źródła finansowania działalności gospodarczej .
3.7. Analiza opłacalności inwestycji
3.8. Zarządzanie ryzykiem finansowym w sytuacjach kryzysowych
3.8.1. Ryzyko oraz zarządzanie ryzykiem w działalności gospodarczej i finansowej
3.8.2. Formy zabezpieczenia ryzyka finansowego
Polecenia i zadania do rozdziału 3 ..
4. Niematerialne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem gastronomicznym i hotelarskim
4.1. Zarządzanie tożsamością w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.1.1. Tożsamość przedsiębiorstwa – zagadnienia wprowadzające
4.1.2. Obszar pojęciowy tożsamości organizacyjnej
4.1.3. Modele zarządzania tożsamością przedsiębiorstwa
4.2. Zarządzanie marką w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.2.1. Istota i znaczenie marki
4.2.2. Zarządzanie marką a zarządzanie tożsamością marki w przedsiębiorstwach
gastronomicznych i hotelarskich .
4.2.3. Zarządzanie identyfikatorami marek w przedsiębiorstwach hotelarskich i gastronomicznych
4.2.4. Zarządzanie architekturą marek w przedsiębiorstwach hotelarskich i gastronomicznych
4.3. Zarządzanie komunikacją i informacją w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.3.1. Zarządzanie komunikacją zewnętrzną
Istota i funkcje działań komunikacyjnych
Instrumenty promocji
Reklama
Marketing bezpośredni
Promocja sprzedaży
Public relations
Promocja osobista
4.3.2. Zarządzanie informacją
4.4. Zarządzanie relacjami z klientem
4.4.1. Istota i zakres koncepcji CRM
4.4.2. Uwarunkowania rozwoju CRM
4.4.3. Realizacja koncepcji CRM w gastronomii i hotelarstwie
4.4.4. Kierunki rozwoju koncepcji CRM
4.5. Zarządzanie międzykulturowe
4.5.1. Warstwy kultury
4.5.2. Kultura w organizacji
4.5.3. Marketing międzykulturowy
4.5.4. Globalizacja rynku a zarządzanie międzykulturowe
4.6. Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu
4.6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – uwarunkowania
4.6.2. Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu – CSR
4.6.3. Interesariusze przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
4.6.4. ISO 26000 jako najważniejsza norma CSR
4.6.5. Wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Polecenia i zadania do rozdziału 4
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7583-590-8
-
Redaktor:
Górska-Warsewicz Hanna
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2014
-
Format:
165 x 235 mm
-
Liczba stron:
224
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Ekonomia i prawo w hotelarstwie
32,13
PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Strategie rozwoju turystyki w regionie
39,20
PLN
Transformacje prawa turystycznego
6,90
PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN
Wpływ uprawiania turystyki kwalifikowanej przez ludzi dorosłych na ich sprawność motoryczną
24,00
PLN
38,00 PLN
Oszczędzasz 14.00 PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
8,00
PLN
Promocja i informacja w turystyce
9,90
PLN
Polska Atlas turystyki wiejskiej 2010/2011
12,76
PLN
42,53 PLN
Oszczędzasz 29.77 PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN
Wyspy Bałtyku Przewodnik dla nurków
45,15
PLN
Marketing w turystyce PWE
25,00
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 21.00 PLN