Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Górska-Warsewicz Hanna
Waga produktu: 0.300 kg
EAN: 9788375835908
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: SGGW

Spis treści

Wstęp
1. Zarządzanie przedsiębiorstwem gastronomicznym i hotelarskim – zagadnienia ogólne
1.1. Zarządzanie – wybrane zagadnienia teoretyczne
1.1.1. Zarządzanie – ujęcie definicyjne
1.1.2. Klasyczne koncepcje zarządzania i ich przedstawiciele
1.1.3. Identyfikacja współczesnych koncepcji zarządzania
1.2. Obszary definicyjne przedsiębiorstwa
1.3. Przedsiębiorstwo gastronomiczne i hotelarskie a działalność gospodarcza
1.3.1. Ogólne uwarunkowania działalności gospodarczej
1.3.2. Działalność gospodarcza w branży gastronomicznej i hotelarskiej
1.4. Formy przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
1.5. Specyfika przedsiębiorstw w branży gastronomicznej i hotelarskiej
1.5.1. Specyfika przedsiębiorstw hotelarskich na tle bazy noclegowej w Polsce .
1.5.2. Specyfika przedsiębiorstw gastronomicznych w kontekście sektora usług żywieniowych
Polecenia i zadania do rozdziału 1

2. Zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie stresem w przedsiębiorstwie gastronomicznym i hotelarskim
2.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi .
2.1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w teorii i praktyce .
2.1.2. Elementy zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Kierowanie zespołami ludzkimi w aspekcie stylów kierowania .
2.3. Organizacja pracy w gastronomii i hotelarstwie
2.4. Stres zawodowy w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
2.4.1. Specyfika i przyczyny stresu
2.4.2. Stres w gastronomii i hotelarstwie
Pytania i zadania do rozdziału 2

3. Zarządzanie finansami oraz analiza wykorzystania zasobów w przedsiębiorstwie hotelarskim i gastronomicznym .
3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
3.2. Sprawozdanie finansowe w świetle standardów rachunkowości jako podstawa analizy finansowej .
3.3. Analiza wskaźnikowa a zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
3.3.1. Płynność finansowa
3.3.2. Sprawność działania
3.3.3. Zadłużenie
3.3.4. Rentowność
3.4. Parametry ekonomiczno-finansowe w zarządzaniu operacyjnym przedsiębiorstw hotelarskich i gastronomicznych
3.4.1. Parametry specyficzne dla przedsiębiorstw hotelarskich
3.4.2. Parametry specyficzne dla przedsiębiorstw gastronomicznych
3.5. Zarządzanie kosztami a wymogi rachunkowości w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
3.6. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
3.6.1. Charakterystyka źródeł finansowania działalności przedsiębiorstwa
3.6.2. Charakterystyka kapitału własnego w finansowaniu działalności gospodarczej
3.6.3. Charakterystyka kapitału obcego w finansowaniu działalności przedsiębiorstwa
3.6.4. Alternatywne źródła finansowania działalności gospodarczej .
3.7. Analiza opłacalności inwestycji
3.8. Zarządzanie ryzykiem finansowym w sytuacjach kryzysowych
3.8.1. Ryzyko oraz zarządzanie ryzykiem w działalności gospodarczej i finansowej
3.8.2. Formy zabezpieczenia ryzyka finansowego
Polecenia i zadania do rozdziału 3 ..

4. Niematerialne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem gastronomicznym i hotelarskim
4.1. Zarządzanie tożsamością w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.1.1. Tożsamość przedsiębiorstwa – zagadnienia wprowadzające
4.1.2. Obszar pojęciowy tożsamości organizacyjnej
4.1.3. Modele zarządzania tożsamością przedsiębiorstwa
4.2. Zarządzanie marką w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.2.1. Istota i znaczenie marki
4.2.2. Zarządzanie marką a zarządzanie tożsamością marki w przedsiębiorstwach
gastronomicznych i hotelarskich .
4.2.3. Zarządzanie identyfikatorami marek w przedsiębiorstwach hotelarskich i gastronomicznych
4.2.4. Zarządzanie architekturą marek w przedsiębiorstwach hotelarskich i gastronomicznych
4.3. Zarządzanie komunikacją i informacją w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.3.1. Zarządzanie komunikacją zewnętrzną
Istota i funkcje działań komunikacyjnych
Instrumenty promocji
Reklama
Marketing bezpośredni
Promocja sprzedaży
Public relations
Promocja osobista
4.3.2. Zarządzanie informacją
4.4. Zarządzanie relacjami z klientem
4.4.1. Istota i zakres koncepcji CRM
4.4.2. Uwarunkowania rozwoju CRM
4.4.3. Realizacja koncepcji CRM w gastronomii i hotelarstwie
4.4.4. Kierunki rozwoju koncepcji CRM
4.5. Zarządzanie międzykulturowe
4.5.1. Warstwy kultury
4.5.2. Kultura w organizacji
4.5.3. Marketing międzykulturowy
4.5.4. Globalizacja rynku a zarządzanie międzykulturowe
4.6. Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu
4.6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – uwarunkowania
4.6.2. Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu – CSR
4.6.3. Interesariusze przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
4.6.4. ISO 26000 jako najważniejsza norma CSR
4.6.5. Wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Polecenia i zadania do rozdziału 4
Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7583-590-8

  • Redaktor: 

    Górska-Warsewicz Hanna

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2014

  • Format: 

    165 x 235 mm

  • Liczba stron: 

    224

  • Oprawa: 

    Miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss