X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.SGGW
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Spis treści
Wstęp1. Zarządzanie przedsiębiorstwem gastronomicznym i hotelarskim – zagadnienia ogólne
1.1. Zarządzanie – wybrane zagadnienia teoretyczne
1.1.1. Zarządzanie – ujęcie definicyjne
1.1.2. Klasyczne koncepcje zarządzania i ich przedstawiciele
1.1.3. Identyfikacja współczesnych koncepcji zarządzania
1.2. Obszary definicyjne przedsiębiorstwa
1.3. Przedsiębiorstwo gastronomiczne i hotelarskie a działalność gospodarcza
1.3.1. Ogólne uwarunkowania działalności gospodarczej
1.3.2. Działalność gospodarcza w branży gastronomicznej i hotelarskiej
1.4. Formy przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
1.5. Specyfika przedsiębiorstw w branży gastronomicznej i hotelarskiej
1.5.1. Specyfika przedsiębiorstw hotelarskich na tle bazy noclegowej w Polsce .
1.5.2. Specyfika przedsiębiorstw gastronomicznych w kontekście sektora usług żywieniowych
Polecenia i zadania do rozdziału 1
2. Zarządzanie zasobami ludzkimi i zarządzanie stresem w przedsiębiorstwie gastronomicznym i hotelarskim
2.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi .
2.1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w teorii i praktyce .
2.1.2. Elementy zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Kierowanie zespołami ludzkimi w aspekcie stylów kierowania .
2.3. Organizacja pracy w gastronomii i hotelarstwie
2.4. Stres zawodowy w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
2.4.1. Specyfika i przyczyny stresu
2.4.2. Stres w gastronomii i hotelarstwie
Pytania i zadania do rozdziału 2
3. Zarządzanie finansami oraz analiza wykorzystania zasobów w przedsiębiorstwie hotelarskim i gastronomicznym .
3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
3.2. Sprawozdanie finansowe w świetle standardów rachunkowości jako podstawa analizy finansowej .
3.3. Analiza wskaźnikowa a zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
3.3.1. Płynność finansowa
3.3.2. Sprawność działania
3.3.3. Zadłużenie
3.3.4. Rentowność
3.4. Parametry ekonomiczno-finansowe w zarządzaniu operacyjnym przedsiębiorstw hotelarskich i gastronomicznych
3.4.1. Parametry specyficzne dla przedsiębiorstw hotelarskich
3.4.2. Parametry specyficzne dla przedsiębiorstw gastronomicznych
3.5. Zarządzanie kosztami a wymogi rachunkowości w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
3.6. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
3.6.1. Charakterystyka źródeł finansowania działalności przedsiębiorstwa
3.6.2. Charakterystyka kapitału własnego w finansowaniu działalności gospodarczej
3.6.3. Charakterystyka kapitału obcego w finansowaniu działalności przedsiębiorstwa
3.6.4. Alternatywne źródła finansowania działalności gospodarczej .
3.7. Analiza opłacalności inwestycji
3.8. Zarządzanie ryzykiem finansowym w sytuacjach kryzysowych
3.8.1. Ryzyko oraz zarządzanie ryzykiem w działalności gospodarczej i finansowej
3.8.2. Formy zabezpieczenia ryzyka finansowego
Polecenia i zadania do rozdziału 3 ..
4. Niematerialne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem gastronomicznym i hotelarskim
4.1. Zarządzanie tożsamością w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.1.1. Tożsamość przedsiębiorstwa – zagadnienia wprowadzające
4.1.2. Obszar pojęciowy tożsamości organizacyjnej
4.1.3. Modele zarządzania tożsamością przedsiębiorstwa
4.2. Zarządzanie marką w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.2.1. Istota i znaczenie marki
4.2.2. Zarządzanie marką a zarządzanie tożsamością marki w przedsiębiorstwach
gastronomicznych i hotelarskich .
4.2.3. Zarządzanie identyfikatorami marek w przedsiębiorstwach hotelarskich i gastronomicznych
4.2.4. Zarządzanie architekturą marek w przedsiębiorstwach hotelarskich i gastronomicznych
4.3. Zarządzanie komunikacją i informacją w przedsiębiorstwach gastronomicznych i hotelarskich
4.3.1. Zarządzanie komunikacją zewnętrzną
Istota i funkcje działań komunikacyjnych
Instrumenty promocji
Reklama
Marketing bezpośredni
Promocja sprzedaży
Public relations
Promocja osobista
4.3.2. Zarządzanie informacją
4.4. Zarządzanie relacjami z klientem
4.4.1. Istota i zakres koncepcji CRM
4.4.2. Uwarunkowania rozwoju CRM
4.4.3. Realizacja koncepcji CRM w gastronomii i hotelarstwie
4.4.4. Kierunki rozwoju koncepcji CRM
4.5. Zarządzanie międzykulturowe
4.5.1. Warstwy kultury
4.5.2. Kultura w organizacji
4.5.3. Marketing międzykulturowy
4.5.4. Globalizacja rynku a zarządzanie międzykulturowe
4.6. Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu
4.6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – uwarunkowania
4.6.2. Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu – CSR
4.6.3. Interesariusze przedsiębiorstw gastronomicznych i hotelarskich
4.6.4. ISO 26000 jako najważniejsza norma CSR
4.6.5. Wdrażanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
Polecenia i zadania do rozdziału 4
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7583-590-8
-
Redaktor:
Górska-Warsewicz Hanna
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2014
-
Format:
165 x 235 mm
-
Liczba stron:
224
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Drogi ewolucji drukowanych przewodników turystycznych po Polsce
14,90
PLN
36,90 PLN
Oszczędzasz 22.00 PLN
Promocja i informacja w turystyce
9,90
PLN
Polska Atlas turystyki wiejskiej 2010/2011
12,76
PLN
42,53 PLN
Oszczędzasz 29.77 PLN
Strategie rozwoju turystyki w regionie
39,20
PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
8,00
PLN
Marketing w turystyce PWE
19,90
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 26.10 PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Transformacje prawa turystycznego
6,90
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Wyspy Bałtyku Przewodnik dla nurków
45,15
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie
32,13
PLN