Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Sherborne Weronika,
Waga produktu: 0.250 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 7.00 PLN
Wydawca: PWN

Warszawa 2012, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 132 str., oprawa miękka

Światowej sławy pedagog przedstawia metodę twórczego rozwoju dziecka przez ruch i ćwiczenia.

Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych. Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi. W Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana w przedszkolach, młodszych klasach szkoły podstawowej oraz w pracy z osobami dorosłymi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.

Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie pedagogika specjalna), psychologicznych oraz rehabilitacji na AWF. Znakomita pomoc dla nauczycieli, terapeutów, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, pielęgniarek oraz rodziców.

Spis treści

Przedmowa do wydania polskiego
Wprowadzenie
część pierwsza. Czego uczymy
1. Rozwijanie wzajemnych kontaktów
Cele zabawy relacyjnej
Typy zabawy relacyjnej
2. Rozwijanie świadomości własnego ciała
Wczesny rozwój
Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
część druga. Dlaczego uczymy
3. Analiza ruchu: teoria ruchu Labana
4. Obserwowanie ruchu
Co oceniamy
Cele
Korzyści dla nauczyciela
Obserwowanie dzieci
część trzecia. Jak uczymy
5. Treść, struktura i metody nauczania
Dzieci z poważnymi trudnościami w uczeniu się
Dzieci z umiarkowanymi trudnościami w uczeniu się
Dzieci prawidłowo rozwijające się
Tworzenie programu
część czwarta. Specjalne wyzwania
6. Zajęcia ruchowe dla dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami
Charakterystyka
Cele
Potrzeby społeczne i emocjonalne
Rola opiekuna
Potrzeby fizyczne
Tworzenie programu
7. Zajęcia ruchowe dla dzieci z problemami psychologicznymi
Dzieci z tendencjami autystycznymi
Dzieci nadpobudliwe
Dzieci unikające kontaktów
Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania
Dzieci z mutyzmem selektywnym
Cechy dobrego nauczyciela
część piąta Ruch rozwijający: streszczenie
Dodatek 1. Zestaw ćwiczeń z rozdziałów 1 i 2
Dodatek 2. Komentarze dzieci
Materiały pomocnicze

Książka

  • ISBN: 

    978-83-01-14965-9

  • Autor: 

    Sherborne Weronika

Inne tytuły z tej serii: