-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Almamer
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2012, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 304 str., oprawa miękka
Praca stanowi udaną próbę systemowego ujmowania zagadnień ekonomicznych nie tylko z perspektywy teoretycznej, ale i od strony praktycznej. Dowodem tego jest anaŞliza wyników badań naukowych przeprowadzonych w latach 2007-2009 w zakresie strategicznych problemów rozwoju turystyki, innowacyjności i konkurencyjności w turystyce, wdrażania w turystyce międzynarodowych norm rodzin ISO 9000 i ISO 14000.
Cennym dorobkiem jest stosowanie podejścia projektowego w turystyce, jako skutecznego instrumentu kompleksowego rozwiązania problemów na różnych szczeblach gospodarowania oraz znaczenia gospodarki turystycznej dla rewitalizacji.
Analiza wspólnych problemów polityki rozwoju i polityki turystycznej jest swoistym kompendium wiedzy o zadaniach i kompetencjach samorządów terytorialnych w zakresie rozwoju turystyki w skali lokalnej i regionalnej.
Rzetelność pracy jest potwierdzona danymi statystycznymi, inspiruje do poszukiwania i rozwiązywania nowych problemów w zakresie ekonomiki turystyki i rekreacji.
z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Telepa
Spis treści
WstępRozdział I
Nauka ekonomiki turystyki i rekreacji
1.1.Przedmiot ekonomika turystyki i rekreacji
1.2.Istota i hierarchia potrzeb ludzkich
1.3.Potrzeby turystyczne i rekreacyjne
1.4.Rynek turystyczny
1.5.Źródła informacji o rynku turystycznym
Rozdział II
Znaczenie gospodarki turystycznej dla rewitalizacji
2.1.Związki gospodarki turystycznej z rewitalizacją
2.2.Treść i zakres rewitalizacji
2.3.Strategie programów i projekty rewitalizacyjne
2.4.Czynniki wpływające na rozwój turystyki i rewitalizację
Rozdział III
Rachunek satelitarny turystyki
3.1.Pojęcie rachunku satelitarnego
3.2.Istota RST
3.3.Zasady i sposób ustalenia popytu i podaży usług turystycznych
w metodologii RST
3.4.Wartość dodana i "turystyczny" PKB
3.5.Zatrudnienie w gospodarce turystycznej
3.6.Wpływy podatkowe i dotacje związane z turystyką
3.7.Znaczenie RST w gospodarce turystycznej i kształceniu kadr tej branży
Rozdział IV
Wspólne problemy polityki rozwoju i polityki turystycznej
4.1.Turystyka - dziedzina społeczno-ekonomiczna
4.2.Wpływ globalizacji na politykę turystyczną
4.3.Prawne i instytucjonalne regulacje problemów rozwojowych turystyki
w Polsce
4.4.Potrzeba kształcenia ekonomicznego
4.5.Ekonomia w programach studiów
Rozdział V
Innowacyjność w turystyce
5.1.Pojęcie innowacyjności
5.2.Klasyfikacja innowacji
5.3.Innowacje w gospodarce turystycznej
5.4.Czynniki wpływające na innowacyjność
5.5.Modele innowacji
Rozdział VI
Turystyka informacyjno-szkoleniowa czynnikiem konkurencyjności w nowoczesnej
gospodarce
6.1.Pojęcie konkurencyjności
6.2.Informacja i wiedza w działalności gospodarczej
6.3.Turystyka informacyjno-szkoleniowa
Rozdział VII
Normalizacja i certyfikacja w turystyce i hotelarstwie
7.1.Pojęcie normalizacji i certyfikacji
7.2.Systemy zarządzania jakością w gospodarce turystycznej
Normy podstawowe
Treść norm podstawowych
Normy wspomagające
7.3.Wdrożenie systemów zarządzania jakością w gospodarce turystycznej
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Książka
-
ISBN:
978-83-62644-12-4
-
Autor:
Anatoliy Afonin