Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Mirosław Nesterowicz,
Waga produktu: 0.400 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788326416231
Wysyłka od: 9.90 PLN

Warszawa 2012, wydanie 4, format 165 x 240, objętość 256 str., oprawa miękka

W książce przedstawiono problematykę z zakresu prawa turystycznego, w tym prawne aspekty działalności biur podróży, hoteli, podmiotów prowadzących kempingi, pola biwakowe i parkingi samochodowe.

Omówiono także kwestie związane z międzynarodowym i krajowym przewozem osób i bagażu, ubezpieczeniami turystycznymi oraz usługami restauracyjnymi. Przedmiotem analizy są również zagadnienia prawne dotyczące uprawiania turystyki, paszportów i wiz, przejść granicznych, kontroli granicznej oraz informacji i reklamy w turystyce.

W publikacji uwzględniono liczne przepisy prawne i orzecznictwo z zakresu turystyki w prawie polskim, prawie Unii Europejskiej oraz konwencjach międzynarodowych.

Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów prawa, administracji i turystyki oraz pracowników biur podróży, hoteli, ośrodków turystycznych, przedsiębiorstw transportowych i zakładów ubezpieczeń. Korzystać z niej mogą także sędziowie, adwokaci oraz radcowie prawni.

Spis treści

Wykaz skrótów

Rozdział pierwszy
BIURA PODRÓŻY
1. Historia biur podróży
2. Międzynarodowe organizacje biur podróży
2.1. Światowa Federacja Stowarzyszeń Biur Podróży (FUAAV)
2.2. Światowa Organizacja Biur Podróży (WATA)
2.3. Amerykańskie Stowarzyszenie Biur Podróży (ASTA)
2.4. Stowarzyszenie Polsko-Amerykańskich Biur Podróży (SPATA)
2.5. Stowarzyszenie Europejskich Touroperatorów (ETOA)
2.6. Ugrupowanie Krajowych Stowarzyszeń Agentów Podróży i Touroperatorów w Unii Europejskiej (ECTAA)
3. Dyrektywa Rady Wspólnot Europejskich o podróżach turystycznych
4. Podstawy prawne działalności biur podróży
4.1. Uwagi ogólne
4.2. Warunki działalności gospodarczej biura podróży
5. Piloci wycieczek i przewodnicy turystyczni
6. Umowy zawierane przez biura podróży z przedsiębiorcami świadczącymi usługi
6.1. Umowy biura podróży z podwykonawcami
6.2. Prawo właściwe i jurysdykcja
7. Umowy zawierane przez biura podróży z klientami
7.1. Uwagi ogólne
7.1.1. Treść umowy
7.1.2. Niedozwolone postanowienia umowne
7.2. Umowa o pojedyncze świadczenie
7.3. Umowa o podróż
7.3.1. Charakter prawny umowy o podróż
7.3.2. Podstawy prawne umowy o podróż
8. Odpowiedzialność biura podróży z tytułu umowy o pojedyncze świadczenie
9. Odpowiedzialność biura podróży działającego jako agent
9.1. Istota umowy agencyjnej i odpowiedzialność agenta
9.2. "Rzekomy" agent
10. Odpowiedzialność biura podróży z tytułu umowy o podróż
10.1. Zagadnienia ogólne
10.1.1. Przesłanki odpowiedzialności
10.1.2. Podstawy i granice odpowiedzialności
10.1.3. Odpowiedzialność biura podróży za osoby trzecie świadczące usługi
10.2. Zagadnienia szczegółowe
10.2.1. Odstąpienie od umowy przez biuro podróży lub uczestnika wycieczki
10.2.2. Zmiana programu, terminu lub ceny przed rozpoczęciem wycieczki
10.2.3. Zmiana programu i nienależyte wykonanie umowy w trakcie wycieczki
10.2.4. Nienależyta organizacja wycieczki
10.2.5. Odpowiedzialność biura podróży za szkody na osobie uczestnika wycieczki. Obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa
10.2.6. Odpowiedzialność biura podróży za uszkodzenie lub utratę bagażu uczestnika wycieczki
11. Wynagrodzenie szkody
11.1. Zasady odszkodowania
11.2. Zadośćuczynienie pieniężne za "zmarnowany urlop" i utratę przyjemności wycieczki
12. Dochodzenie roszczeń
12.1. Postępowanie reklamacyjne
12.2. Postępowanie przed sądem - właściwość sądu i prawa, jurysdykcja, powództwo grupowe

Rozdział drugi
ZAKŁADY HOTELARSKIE
1. Uwagi wstępne
2. Podstawa odpowiedzialności hotelu lub podobnego zakładu
3. Pojęcie hotelu i podobnego zakładu
4. Gość hotelowy
5. Odpowiedzialność hotelu lub podobnego zakładu
5.1. Zasada odpowiedzialności
5.2. Rzecz wniesiona
5.3. Klauzule nieodpowiedzialności
5.4. Obowiązek zawiadomienia o szkodzie
5.5. Przedawnienie roszczeń gościa hotelowego
6. Ograniczenie odpowiedzialności hotelu lub podobnego zakładu
6.1. Kwotowe ograniczenie odpowiedzialności
6.2. Wyłączenie ograniczenia odpowiedzialności - zasada pełnego odszkodowania
6.2.1. Przechowanie hotelowe
6.2.2. Wina umyślna lub rażące niedbalstwo
7. Odszkodowanie
8. Wyłączenie odpowiedzialności hotelu lub podobnego zakładu
8.1. Właściwość rzeczy wniesionej
8.2. Siła wyższa
8.3. Wina poszkodowanego
9. Odpowiedzialność hotelu lub podobnego zakładu za pojazdy mechaniczne, rzeczy w nich pozostawione oraz żywe zwierzęta
10. Ustawowe prawo zastawu hotelu lub podobnego zakładu
11. Przedawnienie roszczeń przedsiębiorstw hotelowych
12. Odpowiedzialność i ustawowe prawo zastawu zakładów kąpielowych
13. Konwencja europejska o odpowiedzialności hotelarzy za rzeczy gości hotelowych
14. Odpowiedzialność hoteli w niektórych państwach Europy Zachodniej
15. Odpowiedzialność hoteli w Stanach Zjednoczonych
15.1. Zasady ogólne
15.2. Przykładowe uregulowanie odpowiedzialności hotelarza w stanie Nowy Jork
16. Odpowiedzialność hotelu za szkody na osobie gościa hotelowego

Rozdział trzeci
TIMESHARING - PRAWO DO CZASOWEGO KORZYSTANIA Z OBIEKTU TURYSTYCZNEGO

Rozdział czwarty
KEMPINGI I POLA BIWAKOWE

Rozdział piąty
PRZECHOWANIE RZECZY

Rozdział szósty
PARKINGI SAMOCHODOWE

Rozdział siódmy
PRZEWÓZ OSÓB I BAGAŻU
1. Źródła prawa przewozowego
2. Umowa o przewóz osób i ich bagażu
2.1. Istota i strony umowy
2.2. Zawarcie umowy przewozu
2.3. Prawa i obowiązki stron umowy przewozu
3. Odpowiedzialność przewoźnika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przewozu osób
4. Odpowiedzialność przewoźnika za szkody na osobie pasażera
4.1. Odpowiedzialność w przewozie kolejowym, samochodowym, komunikacji miejskiej oraz żegludze śródlądowej
4.2. Odpowiedzialność przewoźnika kolejowego w przewozie międzynarodowym
4.3. Odpowiedzialność przewoźnika lotniczego w przewozie międzynarodowym i krajowym
4.4. Czarter lotniczy
4.5. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego
5. Odpowiedzialność przewoźnika za bagaż podróżnego
5.1. Odpowiedzialność w przewozie kolejowym, samochodowym, komunikacji miejskiej oraz żegludze śródlądowej
5.2. Odpowiedzialność przewoźnika kolejowego w przewozie międzynarodowym
5.3. Odpowiedzialność przewoźnika lotniczego w przewozie międzynarodowym i krajowym
5.4. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego
6. Koleje linowe, wyciągi linowo-terenowe, wyciągi narciarskie

Rozdział ósmy
UBEZPIECZENIA TURYSTYCZNE
1. Uwagi ogólne
2. Ubezpieczenia samochodowe
2.1. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC)
2.2. Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NW)
2.3. Ubezpieczenie autocasco (AC)
3. Ubezpieczenia samochodowe w ruchu zagranicznym
3.1. System "Zielonej Karty"
3.2. Ubezpieczenie "Assistance"
4. Ubezpieczenie kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków w czasie podróży zagranicznej
5. Ubezpieczenie bagażu podróżnego
6. Ubezpieczenie kosztów rezygnacji lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej
7. Ubezpieczenie "Assistance Tourist"
8. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym
9. Ubezpieczenie ryzyk związanych z amatorskim uprawianiem narciarstwa, narciarstwa wodnego i windsurfingu

Rozdział dziewiąty
PASZPORTY I WIZY, PRZEJŚCIA GRANICZNE I KONTROLA GRANICZNA, OPIEKA KONSULARNA ZA GRANICĄ
1. Paszporty
2. Wizy
3. Przejścia graniczne i kontrola graniczna
4. Opieka konsularna za granicą

Rozdział dziesiąty
USŁUGI RESTAURACYJNE I IMPREZY ROZRYWKOWE
1. Usługi gastronomiczne
2. Imprezy rozrywkowe

Rozdział jedenasty
UPRAWIANIE TURYSTYKI
1. Turystyka w lasach i na obszarach poddanych ochronie przyrody
2. Turystyka morska i na wodach śródlądowych
3. Turystyka górska
4. Obowiązki gminy jako gospodarza terenu w zakresie turystyki

Rozdział dwunasty
INFORMACJA I REKLAMA W TURYSTYCE
1. Informacja turystyczna
2. Reklama w turystyce

Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-264-1623-1

  • Autor: 

    Mirosław Nesterowicz

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss