Kraków 2011, wyd. 1, Format 165 x 235 mm, objętość 200 str., oprawa miękka
W monografii dokonano analizy pojęcia atrakcji turystycznych, przedstawiono ich klasyfikację i ewolucję od czasów starożytnych po współczesne. Zasadniczym celem pracy jest identyfikacja i opis metod badań nad atrakcjami turystycznymi. Zaproponowano podział metod i omówiono najważniejsze stosowane techniki i narzędzia badań, ilustrując zastosowanie omawianych metod przykładami konkretnych badań. Osobny rozdział poświęcono roli atrakcji w tworzeniu produktu turystycznego. Obszerna bibliografia problemu, zdjęcia, schematy, ryciny, tabele oraz streszczenie w języku angielskim.
Spis treści
Wprowadzenie1.Pojęcie atrakcji turystycznych w światowej i polskiej literaturze fachowej
1.1.Pojęcie atrakcji turystycznych
1.2.Typologia atrakcji turystycznych
1.3.Między atrakcją a pułapką turystyczną-współczesne dylematy turystyki kulturowej
2.Współczesne trendy w kreowaniu atrakcji turystycznych
2.1.Ewolucja atrakcji turystycznych
2.2.Współczesne trendy w kreowaniu atrakcji turystycznych (przykłady, przypadki)
2.3.Czynniki determinujące rynek atrakcji turystycznych
3.Metody badań i oceny atrakcji turystycznych
3.1.Badania osób odwiedzających atrakcje turystyczne
A.Test zróżnicowania semantycznego
B.Badania nad satysfakcjami
C.Oceny wrażeń i korzyści z odbioru atrakcji M. Nowackiego
3.2.Badania marketingowe nad jakością atrakcji
A.Segmentacje odbiorców atrakcji turystycznych
B.Analiza ASEB/SWOT
C.Ocena ekspozycji i form interpretacji
3.3.Wykorzystanie cyklu ewolucji obszarów turystycznych (TALC) R. W. Butlera
do interpretacji rozwoju atrakcji na przykładzie Kopalni Soli "Wieliczka"
A.Cykliczność rozwoju Kopalni Soli w Wieliczce
3.4.Wybrane narzędzia i techniki badań
A.Szkocki formularz oceny atrakcji
B.Kwestionariusz SERVQUAL w badaniach M. Nowackiego w Rogalinie
C.Kwestionariusz badania atrakcji turystycznych (wzór australijski)
3.5.Wykorzystanie "Kół przyszłości" (The Futures Wheel) w planowaniu rozwoju
atrakcji turystycznych
3.6.Metody oceny wartości atrakcji turystycznych
3.7.Kompleksowe badania atrakcji i atrakcyjności turystycznej
4.Atrakcje a produkt turystyczny
Posłowie
Streszczenie
Summary
Literatura
ANEKS Narzędzia oceny atrakcji turystycznych ,
Ankieta pomiaru profilu semantycznego atrakcji turystycznej
Kwestionariusz badania atrakcji turystycznych stosowany przez Instytut Turystyki w Warszawie
Kwestionariusz oceny atrakcji turystycznej
Kwestionariusz australijski P. J. Benckendorffera badania atrakcji turystycznych
Książka
-
ISBN:
978-83-60789-36-0
-
Autor:
Zygmunt Kruczek