Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony,
Waga produktu: 0.400 kg
EAN: 9788360789261
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Proksenia

Kraków 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 232 str., oprawa miękka

Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.).

Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne.

Spis treści

WPROWADZENIE

1. TEORETYCZNE PODSTAWY REGIONALIZACJI TURYSTYCZNEJ
1.1. Pojęcie regionu, region turystyczny
1.2. Metody delimitacji regionów turystycznych
1.3. Typy regionów turystycznych
1.4. Przestrzeń turystyczna - eksploracji, penetracji, asymilacji, kolonizacji, urbanizacji.
Wybrane koncepcje ewolucji przestrzeni turystycznej

2. MAKROREGIONY I REGIONY TURYSTYCZNE
2.1. Makroregiony turystyczne świata według Światowej Organizacji Turystyki
2.2. Struktura regionalna i subregionalna międzynarodowego ruchu turystycznego
2.3. Światowe centra turystyki
2.4. Regionalizacja turystyczna Europy. Turystyka w Unii Europejskiej
2.5. Regionalizacja turystyczna Polski
2.6. Struktura regionalna ruchu turystycznego w Polsce

3. ZASADY GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONACH
3.1. Ekonomiczne znaczenie turystyki w regionie
3.2. Rozwój zrównoważony w turystyce - przykłady regionalne
3.3. Regionalne produkty turystyczne

4. ZARZĄDZANIE TURYSTYKĄ W REGIONIE
4.1. Istota zarządzania turystyką w regionie
4.2. Podmioty zarządzające turystyką w regionie - Destination Management Organizations (DMO)
4.3. Funkcje i zadania DMO
4.4. Lokalne i regionalne organizacje turystyczne w Polsce
4.5. Uwarunkowania zarządzania turystyką w regionie

5. STRATEGIE ROZWOJU TURYSTYKI W REGIONIE
5.1. Kluczowe aspekty procesu tworzenia strategii
5.2. Budowa strategii rozwoju turystyki w regionie - etapy i procedury
5.3. Pozyskiwanie środków na rozwój turystyki
5.4. Strategie rozwoju turystyki - przykłady

BIBLIOGRAFIA

Książka

  • ISBN: 

    978-83-60789-26-1

  • Autor: 

    Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss