-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Proksenia
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 232 str., oprawa miękka
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.).
Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
Spis treści
WPROWADZENIE1. TEORETYCZNE PODSTAWY REGIONALIZACJI TURYSTYCZNEJ
1.1. Pojęcie regionu, region turystyczny
1.2. Metody delimitacji regionów turystycznych
1.3. Typy regionów turystycznych
1.4. Przestrzeń turystyczna - eksploracji, penetracji, asymilacji, kolonizacji, urbanizacji.
Wybrane koncepcje ewolucji przestrzeni turystycznej
2. MAKROREGIONY I REGIONY TURYSTYCZNE
2.1. Makroregiony turystyczne świata według Światowej Organizacji Turystyki
2.2. Struktura regionalna i subregionalna międzynarodowego ruchu turystycznego
2.3. Światowe centra turystyki
2.4. Regionalizacja turystyczna Europy. Turystyka w Unii Europejskiej
2.5. Regionalizacja turystyczna Polski
2.6. Struktura regionalna ruchu turystycznego w Polsce
3. ZASADY GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONACH
3.1. Ekonomiczne znaczenie turystyki w regionie
3.2. Rozwój zrównoważony w turystyce - przykłady regionalne
3.3. Regionalne produkty turystyczne
4. ZARZĄDZANIE TURYSTYKĄ W REGIONIE
4.1. Istota zarządzania turystyką w regionie
4.2. Podmioty zarządzające turystyką w regionie - Destination Management Organizations (DMO)
4.3. Funkcje i zadania DMO
4.4. Lokalne i regionalne organizacje turystyczne w Polsce
4.5. Uwarunkowania zarządzania turystyką w regionie
5. STRATEGIE ROZWOJU TURYSTYKI W REGIONIE
5.1. Kluczowe aspekty procesu tworzenia strategii
5.2. Budowa strategii rozwoju turystyki w regionie - etapy i procedury
5.3. Pozyskiwanie środków na rozwój turystyki
5.4. Strategie rozwoju turystyki - przykłady
BIBLIOGRAFIA
Książka
-
ISBN:
978-83-60789-26-1
-
Autor:
Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony