Warszawa 2009, wyd. 2, format 170 x 240 mm, objętość 279 str., oprawa miękka
Marketing usług turystycznych to podręcznik kierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz dla osób zajmujących się organizacją i marketingiem turystycznym. Głównym celem książki jest przedstawienie w sposób kompleksowy znaczenia i rozumienia sensu działań marketingowych w turystyce - jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin gospodarki narodowej, a zarazem stającej się największą potrzebą społeczną współczesnych ludzi.
Podręcznik zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę branży turystycznej, prezentując ją w sposób syntetyczny i zwięzły.
Z recenzji prof dr hab. Krystyny Żelaznej
Książka jest niezbędna na rynku, ponieważ obejmuje szerokie spektrum problemów związanych z marketingiem usług.
Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Duczkowskiej-Piaseckiej
Spis treści
WSTĘPRozdział l.
Stanisław Kuśmierski, Danuta Dudkiewicz
POJĘCIE, ZASADY I INSTRUMENTY MARKETINGU USŁUG TURYSTYCZNYCH.
1.1. Pojęcie i koncepcje marketingu.
1.2. Koncepcja marketingu usług turystycznych.
1.3. Istota i podmioty rynku usług turystycznych.
1.4. Marketing mix w turystyce.
1.5. Segmentacja rynku usług turystycznych.
1.6. System informacji marketingowej w turystyce
Pytania i zadania.
Zalecana literatura.
Rozdział 2.
Dariusz Ostrowski
ZACHOWANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH.
2.1. Istota i uwarunkowania zachowań konsumentów usług turystycznych.
2.2. Ekonomiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich w turystyce.
2.3. Kulturowe wyznaczniki aktywności turystycznych.
2.4. Społeczne oddziaływanie a zachowania konsumenckie w turystyce.
2.5. Psychologiczne determinanty zachowań konsumenckich.
2.6. Proces podejmowania decyzji zakupu.
Pytania i zadania
Zalecana literatura.
Rozdział 3.
Ludwik Mazurkiewicz
PROCES PLANOWANIA MARKETINGOWEGO W PRZEDSIĘBIORSTWIE TURYSTYCZNYM.
3.1. Planowanie marketingowe w strukturze planowania strategicznego
przedsiębiorstwa turystycznego.
3.2. Proces planowania marketingowego i jego etapy.
3.3. Analiza sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa turystycznego.
3.4. Segmentacja i ocena sytuacji przedsiębiorstwa turystycznego w segmentach.
3.5. Cele, strategie i plan marketingowy
Pytania i zadania.
Zalecana literatura.
Rozdział 4. Danuta Dudkiewicz
PRODUKT TURYSTYCZNY.
4.1. Pojęcie i specyfika produktu tUrystycznego.
4.2. Struktura produktu turystycznego.
4.3. Rodzaje produktów turystycznych.
4.4. Marka produktu tUrystycznego.
4.5. Cykl życia produktu turystycznego.
4.6. Strategie produktu tUrystycznego. Pytania i zadania.
Zalecana literatura.
Rozdział 5. Janusz Sarnowski
CENA ]AKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE .
5.1. Cena jako element marketingu mix
5.2. Cena a popyt w turystyce.
5.3. Cena a podaż w turystyce.
5.4. Formuły kalkulacji cen
5.5. Strategia ksztahowania cen.
Pytania i zadania.
Zalecana literatura.
Rozdział 6
Dariusz Ostrowski
DYSTRYBUCJA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO.
6.1. Pojęcie dystrybucji i kanałów dystrybucji.
6.2. Dystrybucja bezpośrednia, pośrednia i wybór kanałów dystrybucji .
6.2. Dystrybucja usług turystycznych za pomocą systemów rezerwacji
- Globalne Systemy Dystrybucji (GDS) .
6.4. Lokalizacja i aranżacja miejsca sprzedaży produktów turystycznych.
6.5. Dystrybucja usług turystycznych za pośrednictwem i za pomocą internetu
Pytania i zadania.
Zalecana literatura.
Rozdział 7.
Barbara Dobiegała-Korona, Danuta Dudkiewicz
PROMOCJA W TURYSTYCE .
7.1. Marketingowy system komunikacji.
7.2. Proces komunikacji marketingowej
7.3. Sprzedaż osobista jako forma promocji na rynku usług turystycznych.
7.4. Reklama na rynku usług tUrystycznych
7.5. Promocja sprzedaży na rynku usług turystycznych.
7.6. Public rdations jako forma promocji na rynku turystycznym.
7.7. Marketing bezpośredni na rynku usług turystycznych.
Pytania i zadania
Zalecana literatura.
Rozdział 8.
Barbara Dobiegała-Korona
E-MARKETING USŁUG TURYSTYCZNYCH
8.1. Wartości kreowane przez internet dla klientów.
8.2. Segmentacja klientów internetowych.
8.3. Informacje i badania marketingowe w internecie
8.4. Kształtowanie oferty produktowej i jej ceny w internecie.
8.5. Internet jako kanał dystrybucji .
8.6. Narzędzia promocji w internecie
Pytania i zadania.
Zalecana literatura.
Rozdział 9.
Małgorzata Duczkowska-Piasecka, Katarzyna Duczkowska-Małysz
MARKETING REGIONU W TURYSTYCE.
9.1. Istota marketingu regionu w turystyce.
9.2. Turystyka a Jednolity Rynek UE - płaszczyzna uwaruhkowań zewnętrznych dla marketingu regionu w turystyce
9.3. Strategiczne spojrzenie na marketing regionu w turystyce - płaszczyzna planistyczna.
9.4. Realizacja koncepcji marketingu regionu w turystyce.
9.5. Od wizji do wdrożenia
Pytania i zadania.
Zalecana literatura.
Rozdział 10.
Janusz Sarnowski
MARKETING USŁUG AGROTURYSTYCZNYCH.
10.1. Istota i pojęcie agroturystyki.
10.2. Czynniki sprzyjające rozwojowi agroturystyki w Polsce.
10.3. Rola agroturystyki w rozwoju obszarów wiejskich.
10.4. Bariery rozwoju agroturystyki.
10.5. Zakres i funkcje gospodarstwa agroturystycznego.
10.6. Marketing mix w agroturystyce
Pytania i zadania
Zalecana literatura.
Rozdział 11.
Stefan Kojło, Stanisław Lipski
MARKETING MIĘDZYNARODOWY USŁUG TURYSTYCZNYCH.
11.1. Rynek międzynarodowych usług turystycznych
11.2. Przesłanki i specyfika marketingu międzynarodowych usług turystycznych (MMUT) .
11.3. Specyfika spójności usługi turystycznej - formuła Sp .
11.4. Segmentacja międzynarodowego rynku turystycznego
11.5. Systemy komunikacyjne międzynarodowych usług turystycznych.
11.6. Strategie międzynarodowych usług turystycznych.
10.7. Trendy i tendencje rozwojowe turystyki międzynarodowej.
Pytania i zadania
Zalecana literatura.
BIBLIOGRAFIA.
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
SPIS FOTOGRAFII
Książka
-
ISBN:
978-83-60197-77-6
-
Redaktor:
Danuta Dutkiewicz