-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Wrocław
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Jak można najkrócej i najbardziej adekwatnie zdefiniować współczesny backpacking? To aktywność turystyczna, która jest kształtowana przez subiektywną percepcję i podmiotowe rozumienie świata osób utożsamiających własne życie z podróżą (zarówno w sensie dosłownym, jak i metaforycznym), od podróżowania oczekujących zmiany (oderwania się od tu i teraz), niezależności (radzenia sobie poza sferą jakichkolwiek wpływów) i doświadczania autentycznych (szczerych) spotkań z różnorodnością świata. Backpackerzy oczekują też trzech korzyści. Po pierwsze: wzmocnienia potencjału egzystencjalnego i kreatywnego. Po drugie: pozyskania kapitału kulturowego. Po trzecie: wpisania się w grupę o szczególnym statusie, by awansować z poziomu niewidoczności do pozycji celebrytów [Jabłonkowska 2017b]. Przedstawiona definicja jest wynikiem wieloletnich badań autorki opracowania Backpackerzy polscy a zagraniczni. Wieloaspektowe studium porównawcze nad tym zjawiskiem, połączonych z analizą literatury przedmiotu polskiej i zagranicznej. Żeby ją sformułować, należało prześledzić dzieje ruchu backpackerskiego i ewoluowania tego terminu od początku. Wyraz „backpacker" został stworzony przez australijski przemysł turystyczny na potrzeby zdefiniowania nowej klasy turystów indywidualnych, którzy w latach 80. XX w. licznie odwiedzali Australię. Nowe określenie niezwykle prędko zdobyło popularność. Najpierw w Australii, a potem w Tajlandii i Indonezji zaczęto nim określać już nie tylko typ turysty wędrującego z plecakiem, lecz także infrastrukturę turystyczną, która rozwinęła się wokół tej formy podróżowania. Powstawały noclegownie, nazywane backpackers lub backpackers accommodation (ang.). Z nowego terminu korzystano przy oznaczaniu produktów, np. artykułów spożywczych (Backpackers Pantry Whole Milk, Backpackers Pantry Chicken), przedmiotów wyposażenia turystycznego (Backpackers Cache Bear Container Carrying, Backpackers Cache Liner Bags) czy rekreacyjnego (np. karty do gry Backpacker — The Ultimate Travel Game). Bary, taksówki, sklepy, biura turystyczne, fitness duby dodawały do swej nazwy wspomagający człon „back-packerskie". Niestety nadużywanie tego wyrazu sprawiło, iż został on leksy-kalnie uproszczony, i — co odnotowała Markward [2008] — stał się nieprecyzyjny. Na początku lat 90. XX w. wprowadzono go do naukowego dyskursu. Prawdoczesnej, zauważył zarysowującą się na tle wielu grup różnorodnych turystów odwiedzających Australię szczególną aktywność młodych ludzi wędrujących z plecakiem [Pearce 1990]. Wraz z Loker-Murphy [Loker-Murphy i Pearce 1995] scharakteryzował ich i wyznaczył kryteria, które stały się w następnych latach punktem odniesienia przy próbie ich definicyjnego opisania.
Spis treści:
Wprowadzenie 5 1.
Backpacking w badaniach zagranicznych 10
1.1. Definicja i cechy backpackingu 10
1.2. Ryzyko jako atrybut backpackingu 14
1.3. Definiowanie backpackingu w przemyśle turystycznym 18
1.4. Korzenie historyczne backpackingu 19
1.5. Uwarunkowania społeczno-demograficzne backpackingu 23
1.5.1. Pochodzenie 24
1.5.2. Płeć 25
1.5.3. Wiek 27
1.5.4. Wykształcenie 28
1.5.5. Czas trwania podróży 29
1.5.6. Preferowane kierunki podróży 30
1.5.7. Preferowane środki transportu 31
1.5.8. Preferowane miejsca noclegów 33
1.5.9. Budżet 34
1.5.10. Sposoby spędzania czasu wolnego podczas podróży 36
1.5.11. Motywacja 38
1.5.12. Organizacja wyjazdu 41
1.5.13. Korzyści z podróży 42
Podsumowanie 43
2. Backpacking w badaniach polskich 45
2.1. Polskie definiowanie backpackingu 45
2.2. Miejsce backpackingu w typologii polskiej turystyki 51
2.3. Uwarunkowania historyczne polskiej turystyki 54
2.4. Charakterystyka polskich backpackerów 63
2.4.1. Płeć 64
2.4.2. Wiek 64
2.4.3. Wykształcenie 66
2.4.4. Czas trwania podróży 67
2.4.5. Preferowane kierunki podróży 68
2.4.6. Preferowane środki transportu 69
2.4.7. Preferowane miejsca noclegów 70
2.4.8. Budżet 70
2.4.9. Sposoby spędzania czasu wolnego podczas podróży 72
2.4.10. Motywacja 73
2.4.11. Organizacja wyjazdu 75
2.4.12. Korzyści z podróży 76
Podsumowanie 77
Zakończenie 79
Bibliografia 82
Wykaz rycin i tabel 96
Summary 97
Książka
-
ISBN:
978-83-64354-36-6
-
Autor:
Jolanta Barbara Jabłonkowska, Karolina Molendzka
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2018
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
98
-
Oprawa:
miękka