Wrocław 2000, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 170 str., oprawa miękka
Książka dotyczy w znacznej mierze nauczania, a dokładniej psychomotorycznego kształcenia. Przedstawiono w niej humanistyczne ujęcie dydaktyki wychowania fizycznego, możliwości dokonywania pozytywnych zmian w psychomotoryce człowieka przez uczenie się i nauczanie, a także zagadnienia dotyczące interakcji ucznia i nauczyciela. Podręcznik zawiera również rozważania nad celami edukacji i celowością szkolnego kształcenia. Służy pogłębianiu wiedzy dydaktycznej i może być zachętą do dalszych studiów w tym zakresie.
Spis treści
Wstęp1. Współczesne poglądy na dydaktykę wychowania fizycznego
1.1. Dydaktyka- sztuka czy nauka?
1.2. Dydaktyka ogólna. Dydaktyka wychowania fizycznego. Metodyki wychowania fizycznego
1.3. Zakres dydaktyki wychowania fizycznego
1.3.1. Sensomotoryka.
1.3.2. Kinezjologia pedagogiczna
1.3.3. Techniczne urządzenia trenujące w nauczaniu.
1.3.4. Spirala Póhlmanna
1.3.5. Uczenie się instrumentalne
1.3.6. Teoria schematów Schmidta
1.3.7. Dydaktyka psychologiczna
2. Możliwości doskonalenia motoryki człowieka
2.1. Krótki opis motoryki
2.2. Doskonalenie motoryki w procesach
motorycznego dojrzewania i uczenia się
2.3. Systematyka zachowań ruchowych człowieka
3. Zmiany psychomotorycznego zachowania w ontogenezie
3.1. Nauczyciel a rozwój psychomotoryczny dziecka
3.2. Okres noworodka - faza premotoryczna
3.3. Okres niemowlęcy - faza protomotoryczna (wczesnoruchowa)
3.4. Wiek wczesnego dzieciństwa
- początek właściwego okresu motorycznego.
3.5. Wiek przedszkolny
3.6. Wczesny okres szkolny
3.7. Późny okres szkolny
3.8. Pierwsza faza dojrzewania (pubertalna)
3.9. Druga faza dojrzewania (adolescencja)
3.10. Wczesny okres człowieka dorosłego
3.11. Średni okres człowieka dorosłego
3.12. Późny okres człowieka dorosłego
3.13. Okres starzenia się
4. Komunikacja dydaktyczna w procesie wychowania fizycznego
5. Nauczanie bezpośrednie
5.1. Uczenie się instrumentalne
5.2. Znaczenie wzmocnień w uczeniu się i nauczaniu
5.3. Motywy uczenia się i proces nauczania bezpośredniego
6. Nauczanie czynności standardowych
6.1. Czynności standardowe
6.2. Nauczanie czynności standardowych a nauczanie bezpośrednie
6.3. Proces nauczania czynności standardowych
6.3.1. Etap antycypacji celu
6.3.2. Etap wstępnej orientacji
6.3.3. Etap umysłowego programowania
6.3.4. Etap praktycznego działania
6.3.5. Etap kontroli i oceny wyników realizacji zadania
7. Uczenie się i nauczanie problemowe
7.1. Nauczanie bezpośrednie i nauczanie standardów ruchowych
7.2. Nauczanie problemowe a nauczanie bezpośrednie i nauczanie standardów ruchowych
7.3. Proces nauczania problemowego
7.4. Zalety problemowego kształcenia psychomotorycznego
7.4. Transfer w kształceniu psychomotorycznym
8. Kształcenie psychomotoryczne a sytuacje trudne
9. Funkcja dydaktyczna nauczyciela wychowania fizycznego
9.1. Ogólne cele edukacyjne a cele szkolnego wychowania fizycznego
9.2. Operacjonalizacja celów kształcenia
9.3. Nauczyciel wychowania fizycznego
Piśmiennictwo
Książka
-
ISBN:
83-87389-41-1
-
Autor:
Bogdan Czabański
Inne tytuły z tej serii:
Doskonalenie i rozwój zawodowy nauczycieli wychowania fizycznego
11,76
PLN
16,80 PLN
Oszczędzasz 5.04 PLN
Szkice do teorii wychowania kreatywnego
30,00
PLN
Słownik sportowy niemiecko-polski
73,20
PLN
Przepisy obowiązujące w dyscyplinach sportu inwalidów
14,30
PLN
16,50 PLN
Oszczędzasz 2.20 PLN
Auksologia a promocja zdrowia
27,90
PLN
Bezpieczna wycieczka
15,70
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...