-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Piotrków Trybunalski 2012, wydanie 1, format 170 x 245, objętość 286 str., oprawa miękka
W ciągu pierwszych sześciu lat życia dziecka, ruch i aktywność fizyczna jest podstawą wszechstronnego rozwoju człowieka. W tym okresie powstaje fundament zdrowia, prawidłowego rozwoju fizycznego oraz wyrabiają się główne cechy osobowości człowieka. Dlatego stworzenie skutecznego systemu wychowania fizycznego dzieci w wieku 3-6 lat jest podstawowym obowiązkiem kadry pedagogicznej przedszkola.
W podręczniku przedstawiony został system wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym. Wyjaśniono metodykę nauczania czynności ruchowych, rozwoju zdolności motorycznych; organizacji oraz treści zajęć z wychowania fizycznego, gimnastyki porannej; metodyki prowadzenia zabaw i gier ruchowych z dziećmi z różnych grup wiekowych oraz planowanie zajęć w przedszkolach.
W czasie wykonania ćwiczeń, prowadzenia zabaw i gier ruchowych, stosowania zabiegów higienicznych i hartowania, dzieci otrzymują informacje o pewnych normach moralnych: uczciwości, życzliwości, rdpowiedzialności, etyce zachowania. Związki emocjonalne w większości ćwi-raeń fizycznych wzmacniają ich wpływ na kształtowanie osobowości dziecka.
Podręcznik przeznaczony jest dla nauczycielek placówek przedszkolnych oraz studentów wydziałów pedagogicznych uczelni wyższych.
Autorem tego podręcznika jest Edward Wilczkowski, doktor habilitowany nauk pedagogicznych, profesor zwyczajny, członek korespondent Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy, członek Międzynarodowej Akademii Nauk Pedagogicznych i Społecznych (Moskwa).
Spis treści
WstępRozdział 1. Zadania i zasoby wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym
1.1. Zadania wychowania fizycznego w przedszkolu
1.2. Środki wychowania fizycznego dzieci w wieku 3-6 lat
Rozdział 2. Charakterystyka rozwoju fizycznego dzieci w wieku niemowlęcym, młodszym i przedszkolnym
Rozdział 3. Wychowanie fizyczne dzieci w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa
3.1. Wychowanie fizyczne dzieci w pierwszym roku życia
3.1.1. Masaż i ćwiczenia fizyczne dzieci pierwszego roku życia
3.1.2. Nauka pływania niemowląt
3.2. Wychowanie fizyczne dzieci dwuletnich
Rozdział 4. Charakterystyka zasad i metod dydaktycznych wykorzystywanych w wychowaniu fizycznym dzieci w wieku przedszkolnym
4.1. Jedność nauczania, wychowania i rozwoju dzieci
w wychowaniu fizycznym
4.2. Zasady nauczania ćwiczeń fizycznych
4.3. Metody nauczania ćwiczeń fizycznych
4.4. Zasady kształtowania się umiejętności i nawyków ruchowych u dzieci w wieku 3-6 lat
Rozdział 5. Charakterystyka rozwoju zdolności motoiycznych u dzieci w wieku przedszkolnym
Rozdział 6. Metodyka nauczania czynności ruchowych
dzieci w wieku przedszkolnym
6.1. Metodyka nauczania podstawowych ruchów
6.2. Ćwiczenia ogólnorozwojowe
6.3. Ustawienia i przegrupowania
6.4. Ćwiczenia taneczne
Rozdział 7. Metodyka nauczania ćwiczeń o charakterze sportowym
Rozdział 8. Zabiegi fizyczno-zdrowotne w rozkładzie
dnia dziecka
8.1. Gimnastyka poranna i zdrowotna po dziennym śnie
8.2. Ćwiczenia śródlekcyjne
8.3. Ćwiczenia międzylckcyjne
Rozdział 9. Gry i zabawy ruchowe oraz metodyka
ich przeprowadzania
9.1. Zdrowotne i wychowawcze znaczenie zabaw
i gier ruchowych
9.2. Organizacja i przeprowadzanie zabaw i gier ruchowych
9.3. Organizacja zabaw i gier ruchowych w różnych
grupach wiekowych
9.4. Gry i zabawy ruchowe z akompaniamentem muzycznym
9.5. Metodyka przeprowadzania gier o charakterze sportowym
Rozdział 10. Metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego
10.1. Typy zajęć z wychowania fizycznego
10.2. Struktura i treści zajęć z wychowania fizycznego
10.3. Formy organizacji dzieci na zajęciach z wychowania fizycznego
10.4. Zajęcia z wychowania fizycznego na świeżym powietrzu
10.5. Charakterystyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w różnych grupach wiekowych
10.6. Metodyka przeprowadzenia zajęć z wychowania fizycznego w zróżnicowanych wiekowo grupach
Rozdział 11. Warunki podwyższania aktywności ruchowej w codziennym życiu dziecka
11.1. Stymulacja samodzielnej aktywności ruchowej dzieci
11.2. Organizacja i treść aktywnego wypoczynku dzieci
w wieku przedszkolnym
Rozdział 12. Planowanie i dokumentacja pracy z wychowania fizycznego w przedszkolu
12.1. Podstawowe wymogi do planowania materiału ćwiczebnego z wychowania fizycznego
12.2. Planowanie materiału programowego z wychowania fizycznego w perspektywie
12.3. Planowanie operatywne w wychowaniu fizycznym
12.4. Rejestracja pracy z wychowania fizycznego
12.5. Dokumentacja pracy z wychowania fizycznego
Rozdział 13. Stworzenie optymalnych warunków
dla wychowania fizycznego dzieci w przedszkolu
13.1. Sportowe urządzenie pokoju grupowego
13.2. Urządzenie sali gimnastycznej
13.3. Urządzenie boiska
Rozdział 14. Wychowanie fizyczne dziecka w rodzinie
14.1. Podstawowe czynniki wychowania fizycznego dziecka
w rodzinie
14.2. Hartowanie organizmu dziecka
14.3. Formy wychowania fizycznego dzieci w rodzinie
Książka
-
ISBN:
978-83-7726-044-9
-
Autor:
Wilczkowski Edward