-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Wrocław
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Wrocław 2008, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 110 str., oprawa miękka
Tematem tej monografii jest ocena przydatności piłek edukacyjnych do realizacji zajęć ruchowych zintegrowanych z treściami przedmiotowymi (czytaniem i pisaniem). Ocenę tę oparto na wynikach eksperymentu pedagogicznego przeprowadzonego w latach 2004–2007 przez pracowników Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. W omówionych przez autora badaniach ciągłych wzięło udział 79 uczniów szkoły podstawowej (którzy w 2004 r. rozpoczęli naukę w klasie I), podzielonych na dwie grupy – eksperymentalną (uczestniczącą w zajęciach ruchowych z piłkami edukacyjnymi) i kontrolną. Pomiarów dokonywano dwa razy w roku – na początku i na końcu roku szkolnego. Sprawdzano wówczas sprawność fizyczną uczniów oraz umiejętność czytania i pisania. Analizy uzyskanych wyników uzupełniono w książce m.in. informacjami na temat założeń reformy systemu edukacji, a także scenariuszami wybranych zajęć ruchowych zintegrowanych z treściami przedmiotowymi.
Spis treści
Od autora1. Wprowadzenie
1.1. Zajęcia ruchowe z piłkami edukacyjnymi „edubal” w kształceniu zintegrowanym
1.2. Problem badawczy, cel, hipotezy i pytania badawcze
2. Materiał, metody i organizacja badań
3. Wyniki badań
3.1. Związki między wykorzystaniem w kształceniu zintegrowanym piłek edukacyjnych „edubal” a sprawnością fizyczną uczniów
3.2. Związki między wykorzystaniem w kształceniu zintegrowanym piłek edukacyjnych „edubal” a umiejętnością czytania i pisania
3.2.1. Tempo czytania i rozumienie przeczytanego tekstu
3.2.2. Pisanie ze słuchu i z pamięci
4. Dyskusja
5. Wnioski
5.1. Wnioski merytoryczne
5.2. Postulaty
Aneks
Ocena sprawności fizycznej
Bieg na dystansie 50 m
Skok w dal z miejsca
Pomiar siły ręki
Zwis na ugiętych rękach
Bieg wahadłowy 4 * 10 m
Siady z leżenia tyłem wykonywane w czasie 30 s
Skłon tułowia w przód w staniu
Badanie poziomu rozwoju umiejętności czytania i pisania
Badanie tempa czytania i rozumienia przeczytanego tekstu
Badanie umiejętności pisania
Przykłady scenariuszy zajęć ruchowych zintegrowanych
z treściami przedmiotowymi
Bibliografia
Wykaz rycin
Wykaz tabel
Summary
Książka
-
ISBN:
978-83-89156-87-7
-
Autor:
Andrzej Rokita