Pierwsze trzy lata nauki w szkole to niezwykle ważny czas w rozwoju ucznia. Zmieniona koncepcja programowa stawia przed nauczycielami nowe zadania do rozwiązywania, a forma pracy wymaga nieco innego spojrzenia na przygotowanie nauczycieli.
Wyposażenie ucznia w odpowiedni „bagaż” kompetencji, umiejętności i wiadomości to niewątpliwie naczelny cel każdego pedagoga. Do tego dołączyć należy stworzenie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju osobowości z jednoczesnym ukierunkowaniem ich rozwoju motorycznego i fizycznego. Edukacja na tym etapie powinna w szczególny sposób łączyć ze sobą różne dziedziny wiedzy, tak aby obraz otaczające[1]go nas świata został jak najpełniej pokazany uczniom. Nie jest to zadanie łatwe. Wymaga bowiem od nauczyciela ciągłego doskonalenia własnego warsztatu pracy, ale jednocześnie daje mu o wiele więcej możliwości realizowania treści nauczania. Istnieje przy tym sposobność konstruowania programów autorskich, indywidualnego łączenia treści w bloki tematyczne czy też stosowanie nowych metod nauczania.
Spis treści:
Rozdział I
Podstawowe pojęcia i definicje w metodyce wychowania fizycznego
Rozdział II
Planowanie pracy z wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej
Rozdział III
Budowa jednostki metodycznej
Rozdział IV
Wybrane metody nauczania i formy organizacyjne stosowane podczas lekcji
Rozdział V
Gry i zabawy ruchowe w edukacji wczesnoszkolnej
Rozdział VI
Poprawna postawa ciała ucznia w młodszym wieku szkolnym
Rozdział VII
Praktyczne wykorzystanie ruchu w edukacji wczesnoszkolnej
Rozdział VIII
Edukacja zdrowotna w edukacji wczesnoszkolnej
Rozdział IX
Wskazówki do prowadzenia zajęć ruchowych podczas edukacji wczesnoszkolnej
Zakończenie
Bibliografia
Parametry
-
Tytuł:
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym
-
ISBN:
9788379725885
-
Autor:
Danuta Umiastowska
-
Rok wydania:
2023
-
Numer wydania:
1
-
Liczba stron:
144
-
Szerokość produktu:
14.5
-
Wysokość produktu:
20.5
-
Okładka:
miękka