-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego Podręcznik dla nauczycieli i studentów
Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego.
Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego.
Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
Spis treści
WstępRozdział I
Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego
1.1. Tworzenie programów autorskich
1.2. Planowanie pracy
1.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego
1.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru
Bibliografia
Rozdział II
Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego
2.1. U źródeł pedeutologii
2.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego
2.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego
2.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu
2.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego
2.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna
nauczyciela wychowania fizycznego
2.4.1. Homo incontentus
2.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym
2.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela
2.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym
2.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego
Bibliografia
Rozdział III
Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji
3.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania
3.2. Fizyczne kształcenie
3.3. Fizyczne wychowanie
3.4. Istota i rozumienie nowoczesności w wychowaniu fizycznym
3.4.1. Edukacja permanentna
3.4.2. Autoedukacja
3.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości
3.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym
3.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji
3.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu
3.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa
3.4.8. Autokreacja
3.5. Uczniowskie dylematy
Bibliografia
Rozdział IV
Badanie jakości pracy zreformowanej szkoły w zakresie kultury fizycznej
4.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego
kształcenia i wychowania
4.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej
4.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego
4.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej
Bibliografia
Rozdział V
Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego
5.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym
5.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji
5.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej
5.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności
na lekcji
5.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia
5.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego
5.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny
5.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego w zreformowanej szkole
Bibliografia 220
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-618-8
-
Autor:
Eligiusz Madejski,Józef Węglarz
-
Rok wydania:
2017
-
Format:
16.0x24.0 cm
-
Liczba stron:
224
-
Oprawa:
Miękka