Gdańsk 2007, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 143 str., oprawa miękka, lakierowana
W monografii pojawiają się terminy i obszary zainteresowań znacznie wykraczające poza tradycyjny model kształtowania sprawności fizycznej na rzecz burzliwie rozwijającej się ostatnio w Polsce idei health-related fitness. Autorka na podstawie wieloletnich badań dzieci jednej ze szkół podstawowych Gdańska prezentuje własny model odwołujący się do powyższej idei. Główny cel podjętych w publikacji eksploracji naukowych koncentruje się wokół funkcji utrzymania równowagi ciała w różnych warunkach środowiskowych. Niezwykle istotne jest przywołanie empirycznie zweryfikowanych danych naukowych odnoszących się do poziomu równowagi ciała dzieci. Autorka konstruowała skale ilościowe i jakościowe, które stanowią kryteria oceny poziomu równowagi ciała dzieci w wieku 7–12 lat. Tym samym, aplikuje czytelnikom obiektywny obraz wartościowania i rozwoju tej ważnej życiowej funkcji, uzupełniając istniejące już kryteria oceny równowagi ciała dzieci o szerszy zakres wartości. Najistotniejszym jednak wynikiem prowadzonych przez autorkę badań jest wymierne określenie wielkości wpływu stosowania specjalistycznych programów ćwiczeń na poziom rozwoju równowagi ciała dzieci. Autorka przedstawiła kierunki dalszego rozwoju podjętej problematyki badawczej, ze zwróceniem uwagi na potrzebę wczesnej diagnozy i profilaktyki. Jest ona niebywale aktualna w odniesieniu do dzieci, u których stwierdzono nieprawidłowości w utrzymaniu równowagi ciała.
Książka
-
ISBN:
978-83-89227-33-1
-
Autor:
Katarzyna Prusik