Model: 192
Waga produktu: 0.520 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN

Wydanie 1, 1998, format 145 x 205, twarda oprawa, objętość 312 str.

W oferowanej Państwu książce autorzy ze znanego ośrodka szkolenia trenerów w Kolonii - Atjanasios Papageorgiou i Willy Spitzley przy współpracy Rainera Christa przedstawili bardzo zwartą koncepcję nauczania gry w piłkę siatkową. Ogromne doświadczenie trenerskie autorów w dyscyplinie oraz wieloaspektowa analiza struktury gry stanowiły podstawę do napisania tej interesującej pozycji.

Autorzy rozpoczęli od przedstawienia koncepcji rozumienia gry oraz wyjaśnienia stosowanych pojęć i dość niekonwencjonalnego słownictwa różniącego się często od stosowanego w literaturze europejskiej. Analiza działania i sytuacji występujących podczas gry stała się punktem wyjścia do opracowania szesnastu grup celów nauczania logicznie ze sobą powiązanych, od minisiatkówki począwszy. Wynikające z celów zadania oraz warunki ich realizacji uwzględniają poziom rozwoju psychofizycznego ćwiczących.

Niewątpliwą wartością książki jest zakres i poziom poruszanych w niej problemów metodycznych. Na szczególną uwagę zasługuje rzeczowa analiza warunków wykonania poszczególnych działań oraz zaproponowany system korekty błędów pojawiających się w procesie nauczania - uczenia się określonych elementów techniki gry.
Prezentowany materiał został - w ramach wytyczonych celów - pogrupowany w jednostki dydaktyczne, a zawarte w tych jednostkach, ćwiczenia ilustrowane są bardzo komunikatywnymi rycinami.
Książka przeznaczona jest dla trenerów, instruktorów, nauczycieli wychowania fizycznego, studentów i zawodników. Wyrażam przekonanie, że omawiana pozycja w znacznym stopniu wzbogaci krajową literaturę z zakresu teorii i praktyki gry w piłkę siatkową.
( Dr Józef Wołyniec ,Trener klasy mistrzowskiej w piłce siatkowej )

O Autorach
Athanasias Papageorgiou, rocznik 1943; dyplomowany nauczyciel wychowania fizycznego, egzamin państwowy ze sportu i pedagogiki 1-szego stopnia, nauczyciel akademicki wychowania fizycznego w Instytucie Gier Zespołowych przy Niemieckiej Wyższej Szkole Wychowania Fizycznego w Kolonii; liczne sukcesy jako trener zespołów męskich bundesligi i jako trener Niemieckiej Reprezentacji Narodowej Niepełnosprawnych w Siatkówce;

Przewodniczqcy Komisji Trenerskiej w Niemieckim Związku Sportowym (DSB) i w Międzynarodowym Zwiqzku Niepełnosprawnych (ISOD), praca pedagogiczna w DWw specyficznie siatkarskiej części kształcenia trenerów jak i pedagog na Akademii Trenerskiej w Kolonii w przedmiocie siatkówka; autor licznych publikacji, filmów i podręczników; od roku 1993 pedagog trenerski Międzynarodowego Związku Piłki Siatkowej.

Willy Spitzley, rocznik 1938; dyplomowany nauczyciel wychowania fizycznego, nauczyciel akademicki w Instytucie Gier Zespołowych przy Niemieckiej Wyższej Szkole Wychowania Fizycznego w Kolonii; autor licznych publikacji i filmów pedagogicznych; doświadczony zawodnik, zawodnik-trener i trener (od 1958 r.) w koszykówce i siatkówce zarówno drużyn żeńskich jak i męskich; wielokrotny mistrz Niemiec; kilkudziesięcioletnia działalność w dokształcaniu nauczycieli.
Rainer Christ, rocznik 1957; egzamin państwowy ze sportu i nauk ekonomicznych 1 -szego stopnia; pracownik naukowy w Instytucie Gier Zespołowych w Niemieckiej Wyższej Szkole Wychowania Fizycznego w Kolonii; długoletnia działalność jako trener i zawodnik-trener; od roku 1985 licencja trenerska B.

Spis treści

SPIS TREŚCI:
Przedmowa
Analiza struktury gry w piłkę siatkową
Koncepcja kształcenia
Propozycje rozwiązywania ogólnych problemów związanych z nauką gry w piłkę siatkową.
Organizacja i symbole
Uwagi dydaktyczno-metodyczne dotyczące małych gier i mini siatkówki
Cel szkoleniowy l: Odbicie górne i dolne w przód
Cel szkoleniowy 2: Zagrywka dolna - obrona w sześciu i rozegranie ofensywy poprzez zawodników pola ataku
Cel szkoleniowy 3: Zbicie kierowane (drive) - obrona bez bloku i organizacja ataku poprzez drugie odbicie z pola obrony
Cel szkoleniowy 4: Odbicie oburącz dołem z boku - odbicie oburącz górą w tył - obrona w sześciu z rozegraniem ataku przez zawodników drugiej linii
Cel szkoleniowy 5: Wystawienie oburącz górą w przód w wyskoku - zbicie dynamiczne
Cel szkoleniowy 6: Blok pojedynczy - asekuracja przez zawodnika pierwszej linii
Cel szkoleniowy 7: Kiwnięcie - pięcioosobowa formacja przyjmujących zagrywkę z wyprowadzeniem ataku przez rozgrywającego w strefie III
Cel szkoleniowy 8: Obrona odbiciem oburącz dołem - blok pojedynczy i obrona w polu z cofniętym zawodnikiem strefy VI
Cel szkoleniowy 9: Wystawienie na małą i dużą odległość "pięcioosobowa formacja" przyjęcia zagrywki z przeprowadzeniem ataku z rozegraniem przez zawodnika strefy II.
Cel szkoleniowy 10: Blok podwójny - blok i obrona w polu z przesuniętym do przodu zawodnikiem strefy VI
Cel szkoleniowy 11: Odbicie w padzie w tył i w bok - asekuracja ataku 2:3 i 3:2 z wysuniętą do przodu strefą VI
Cel szkoleniowy 12: Atak po wystawieniu półwysokim w pięcioosobowym ustawieniu do przyjęcia zagrywki z rozegraniem ze strefy I
Cel szkoleniowy 13: Odbicie dołem w padzie w przód - blok podwójny i obrona w polu z cofniętą strefą VI
Cel szkoleniowy 14: Zagrywka tenisowa - asekuracja ataku 2:3 i 3:2 przy cofniętej strefie VI
Cel szkoleniowy 15: System gry 0:0:6
Cel szkoleniowy 16: System gry 3:0:3 i 2:0:4
Przykład lekcji : Odbicie jednorącz dołem w padzie bocznym

Książka

  • ISBN: 

    83-908537-5-2

  • Autor: 

    A.Papageorgiou,W.Spitzley,R.Christ

Inne tytuły z tej serii: