-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Kraków
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Główny celem pracy było określenie poziomu asymetrii w umiejętnościach technicznych i zdolnościach kondycyjnych piłkarzy nożnych oraz ustalenie wpływu treningów o zróżnicowanym udziale ćwiczeń doskonalących nogę wiodącą i niewiodącą na uzewnętrznianie się symetrii-asymetrii ruchowej.
Powyższy cel został sprecyzowany w postaci następujących, szczegółowych pytań badawczych:
1. Jak przedstawia się asymetria wykonania strzałów na bramkę u piłkarzy wysokiej klasy podczas walki sportowej i czy w związku z tym doskonalenie kończyny niewiodącej jest ważne w treningu piłkarskim?
2. Jaka jest rzetelność i trafność, opracowanych przez autora pracy, testów motorycznych, wykonywanych bez przeciwnika oraz „małych gier–testów 1 × 1” (z przeciwnikiem) przy ocenie umiejętności techniczno-taktycznych piłkarzy?
3. Jak duża jest asymetria wykonania elementów techniczno-taktycznych w „małych grach-testach 1 × 1”?
4. Jak duża jest asymetria w poziomie zdolności siłowych i mocy kończyn dolnych u piłkarzy w wieku 7-18 lat z drużyn klubowych i u wysoko selekcjonowanych piłkarzy i piłkarek nożnych z reprezentacji Polski różnych kategorii wieku?
5. Jak wysoki jest poziom asymetrii w umiejętnościach technicznych wysoko selekcjonowanych piłkarek nożnych oraz piłkarzy z drużyn klubowych na różnych etapach zaawansowania?
6. Jak zmienia się poziom umiejętności technicznych wysoko selekcjonowanych piłkarek nożnych na różnych etapach szkolenia w przypadku nogi wiodącej i niewiodącej i czy zachodzące zmiany są podobne dla obu kończyn czy też różnią się znacząco?
7. Jaki jest wpływ treningów o zróżnicowanym udziale ćwiczeń doskonalących nogę wiodącą i niewiodącą na poziom umiejętności technicznych piłkarzy i uzewnętrznianie się symetrii-asymetrii ruchowej?
Spis treści
1. Wstęp1.1. Przegląd literatury przedmiotu i uzasadnienie podjętego tematu badań
1.2. Cel pracy i zasadnicze pytania badawcze
2. Materiał i metody badań
2.1. Charakterystyka badanej zbiorowośc
2.2. Zakres badań
2.3. Metody analizy statystycznej
3. Wyniki badań
3.1. Asymetria w realizacji elementów technicznych podczas walki sportowej u piłkarzy nożnych na różnych etapach zaawansowania
3.1.1. Asymetria wykonania strzałów na bramkę na podstawie obserwacji gry piłkarzy wysokiej klasy
3.1.2. Wykorzystanie „małych gier-testów 1 × 1” w ocenie asymetrii wykonania elementów techniczno-taktycznych piłkarzy nożnych
3.1.2.1. Opis opracowanych „małych gier-testów 1 × 1
3.1.2.2. Rzetelność opracowanych „małych gier-testów 1 × 1”
3.1.2.3. Trafność opracowanych „małych gier-testów 1 × 1”
3.1.2.4. Asymetria wykonania elementów techniczno- -taktycznych w „małych grach-testach 1 × 1”
3.2. Poziom symetrii-asymetrii ruchów w wybranych zdolnościach kondycyjnych piłkarzy i piłkarek nożnych
3.2.1. Poziom symetrii-asymetrii w zdolnościach szybkościowo--siłowych u piłkarzy nożnych od 7 do 18 roku życia
3.2.2. Poziom symetrii-asymetrii w zdolnościach szybkościowo- -siłowych oraz siłowych u wysoko selekcjonowanych piłkarzy i piłkarek nożnych z reprezentacji Polski różnych kategorii wieku
3.3. Poziom symetrii-asymetrii ruchów w testach oceniających umiejętności techniczne piłkarzy na różnych etapach szkolenia
3.3.1. Opis testów motorycznych opracowanych do oceny umiejętności technicznych piłkarzy
3.3.2. Rzetelność opracowanych testów umiejętności technicznych
3.3.3. Poziom symetrii-asymetrii w umiejętnościach technicznych wysoko selekcjonowanych piłkarek nożnych na różnych etapach szkolenia
3.3.4. Zmiany w poziomie umiejętności technicznych realizowanych kończyną wiodącą i niewiodącą u wysoko selekcjonowanych piłkarek nożnych na różnych etapach szkolenia .
3.3.5. Poziom symetrii-asymetrii w umiejętnościach technicznych piłkarzy nożnych od 8 do 17 roku życia
3.4. Rezultaty eksperymentu pedagogicznego, określającego wpływ treningów o zróżnicowanym udziale ćwiczeń doskonalących nogę wiodącą i niewiodącą na poziom umiejętności technicznych piłkarzy
4. Dyskusja
5. Podsumowanie i wnioski
Piśmiennictwo
Streszczenie
Summary
Książka
-
ISBN:
978-83-62891-31-3
-
Autor:
Zbigniew Witkowski
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2003
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
148
-
Oprawa:
miękka