-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Politechnika Opolska
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Opole 2008, wydanie 1, format 160 x 230, objętość 196 str., oprawa miękka
Nowoczesna piłka nożna stawia bardzo wysokie wymagania przed graczami światowej klasy. Proces szkolenia zawodnika jest wieloletni i bardzo złożony. Aby wychować piłkarza kompletnego, potrzebna jest współpraca sztabu wykwalifikowanych fachowców oraz odpowiednie zabezpieczenie finansowe.
W 2002 roku powstał oficjalnie ogólnokrajowy system "identyfikacji i kształcenia talentów" piłkarskich - "Talente Fordern und Fordern". Corocznie jest on modyfikowany i uzupełniany w zależności od potrzeb i jego skuteczności w praktyce szkoleniowej. System ten, przez kolejne lata był doskonalony tak, by w roku 2007 uzyskać swój obecny kształt, przedstawiony w niniejszej pracy.
Według DFB - Journal (2007) program identyfikacji, kształcenia i wspierania talentów w Niemczech jest ewenementem na skalę światową. Po raz pierwszy tak wielka liczba młodych piłkarzy i piłkarek nożnych, jaka jest w Niemczech, otrzymała możliwość szkolenia się na jednakowo wysokim poziomie merytorycznym i organizacyjnym. Ponadto Niemiecki Związek Piłki Nożnej udostępnia dla trenerów, nauczycieli wychowania fizycznego i działaczy, funkcjonujących w tzw."centrach" ("punktach wsparcia") wszelkie najnowsze materiały szkoleniowe, pozwalające na efektywne szkolenie młodych utalentowanych piłkarzy.
Spis treści
Wstęp1. Założenia niemieckiego programu wspierania talentów
1.1. Koncepcja szkolenia według DFB
1.1.1. Reprezentacje narodowe juniorów
1.1.2. Ośrodki sportu wyczynowego
1.1.3. Poszukiwanie talentów w grupach młodzieżowych
1.2. Założenia Programu
1.2.1. Cele procesu szkolenia
1.3. Struktura organizacyjna procesu realizacji programu
1.3.1. Cele i zadani programu
1.3.2. Struktura budowy konsultacyjnego „punktu wsparcia”
1.3.3. Modelowa droga rozwoju piłkarza
1.3.4. Planowanie treningu dla poszczególnych kategorii wiekowych 1.3.5. Kwalifikacje kadry trenerskiej
2. Program szkolenia technicznego
2.1. Trening techniczny
2.2. Drybling
2.2.1. Nauka i doskonalenie dryblingu
2.2.2. Trening w poszczególnych kategoriach wiekowych
2.3. Uderzenia piłki-podania i strzały
2.3.1. Nauka i doskonalenie uderzeń piłki
2.3.2. Trening w poszczególnych kategoriach wiekowych - podania
2.3.3. Trening w poszczególnych kategoriach wiekowych - strzały
2.4. Przyjęcia piłki
2.4.1. Sposoby przyjęcia piłki
2.4.2. Trening w poszczególnych kategoriach wiekowych
2.5. Uderzenia piłki głową
2.5.1. Nauka i doskonalenie uderzeń piłki głową
2.5.2. Trening w poszczególnych kategoriach wiekowych
2.6. Zawody
2.6.1. Nauka i doskonalenie zawodów
2.6.2. Trening w poszczególnych kategoriach wiekowych
2.7. Podsumowanie
3. Program szkolenia taktycznego
3.1. Taktyka indywidualna w atakowaniu i bronieniu
3.1.1. Atakowanie indywidualne
3.1.2. Bronienie indywidualne
3.2. Taktyka grupowa w atakowaniu i bronieniu
3.2.1. Czynności grupowe w atakowaniu
3.2.2. zasady taktyczne w bronieniu grupowym
3.3. Podsumowanie
4. Trening indywidualny
4.1. Doskonalenie czucia kinestetycznego (żonglerka)
4.2. Doskonalenie czucia kinestetycznego (szybka praca nóg)
4.3. Doskonalenie zawodów
4.4. Przykładowy zestaw ćwiczeń z użyciem trenażera – ściany
4.5. Przykładowy zestaw ćwiczeń rozciągających i wzmacniających
4.6. Specyfikacja treningu indywidualnego
4.7. Trening indywidualny uwzględniający specyfikę gry na poszczególnych pozycjach
4.8. Wykorzystanie sprzętu pomocniczego
4.9. Przykładowe programy rozgrzewek
4.10. Podsumowanie
5. Trening grupowy
5.1. Odmiany treningu grupowego
5.2. Ćwiczenia w treningu 11 – 12 latków
5.3. Ćwiczenia w treningu 13 – 14 latków
5.4. Ćwiczenia w treningu 15 – 17 latków
5.5. Podsumowanie
6. Trening grupowy – przykładowe jednostki treningowe
6.1. Cele główne treningu grupowego
6.2. Trening w grupie 11 – 12 latków – drybling
6.3. Trening w grupie 11 – 12 latków – zawody
6.4. Trening w grupie 13 – 14 latków – doskonalenie strzału do bramki
6.5. Trening w grupie 13 – 14 latków – doskonalenie rozgrywania pojedynków 1x1
6.6. Trening w grupie 15 – 17 latków – doskonalenie gry obronnej w strefie
6.7. Trening w grupie 15 – 17 latków – doskonalenie umiejętności wykonania precyzyjnego dośrodkowania
6.8. Podsumowanie
7. Samodzielny trening indywidualny
7.1. Zasady treningu indywidualnego
7.2. Przykładowe programy treningu samodzielnego
7.3. Piłka nożna uliczna
7.4. Specyficzny trening pozycyjny
7.4.1. Miejsce treningu pozycyjnego w procesie szkolenia
7.4.2. Przykładowe ćwiczenia w treningu obrońców
7.4.3. Przykładowe ćwiczenia w treningu pomocników
7.4.4. Przykładowe ćwiczenia w treningu napastników
7.5. Trening z użyciem „wahadła”
7.5.1. Trening specjalistyczny z użyciem „wahadła”
7.5.2. Poziomy zaawansowania
7.5.3. Ćwiczenia dla poszczególnych poziomów
7.5.4. Zestaw ćwiczeń kompleksowych z użyciem „wahadła”
7.6. Podsumowanie
8. Kontrola trenerska
8.1. Karty i arkusze obserwacyjne
8.2. Testy sprawności specjalnej DFB
8.3. Opis wykonania poszczególnych testów
9. Podsumowanie
Piśmiennictwo.
Książka
-
ISBN:
978-83-923205-7-9
-
Autor:
Aleksander Stuła, Roman Firlus