Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Aleksander Stuła
Waga produktu: 0.27 kg
Wysyłka od: 6.99 PLN

Poszukiwanie efektywnych rozwiązań w organizacji gry w piłkę nożną jest ciągle aktualne, fakt ten wynika nie tylko z dużej popularności tej gry na świecie, komercjalizacji sportowej ale i też z potrzeby efektywnego sterowania i zarządzania graczem gdyż współczesny futbol ciągle ewaluuje. Rozwiązania w tym aspekcie wymagają przede wszystkim badań w różnych sferach przygotowania piłkarza oraz możliwości porównywania ich rezultatów a także wprowadzania ich w istniejące systemy szkolenia, które funkcjonują na różnych poziomach organizacji.
Biorąc więc pod uwagę taką potrzebę przekazujemy trenerom i organizatorom szkolenia piłkarskiego monografię pt."Nowoczesna Piłka Nożna-Teoria i Praktyka. Współczesne koncepcje szkolenia młodych piłkarzy nożnych."
Wydanie to nawiązuje do cyklicznych opracowań, które na bazie wymiany myśli ekspertów piłki nożnej (naukowców i trenerów polskich oraz zagranicznych) zostało zainspirowane przez redaktora niniejszej monografii wraz z kadrą naukowo-dydaktyczną środowiska Akademii Wychowania Fizycznego w Polsce. Dotyczy ono efektywnych kierunków szkolenia młodych graczy piłki nożnej.
W obecnym czasie w problematyce szkolenia piłkarzy nożnych zaobserwować można wątpliwe trendy w przekazywaniu wiedzy o grze piłkarzy nożnych. Widzimy wprawdzie coraz lepsze (w technicznym wydaniu) fachowe publikacje i czasopisma oraz ciekawe autorskie przemyślenia w organizacji szkolenia ale niestety w analizie tych materiałów brakuje naukowych rozwiązań (eksperymentalnych badań i ich wyników). Dowodem tego są częste publikacje bez konkretnych badań oraz braki w odwoływaniu się do literatury przedmiotu, co jest podstawowym błędem w przekazywaniu wiedzy. Należy pamiętać iż potwierdzenie własnych przekonań w metodologii pracy naukowej wymaga nie tylko badań ale i też dyskusji i krytycznego stanowiska w oparciu o aktualną fachową literaturę.
Uwzględniając współczesne tendencje gry w piłkę nożną oraz powyższe uwagi przekazujemy monografię, która ukazuje nie tylko skuteczne i sprawdzone rozwiązania w wybranych europejskich systemach szkolenia młodych graczy piłki nożnej ale i też eksperymentalne rozwiązania poparte badaniami naukowymi. Wydaje się iż takie informacje mogą stanowić ważne źródło wiedzy trenerskiej dla szkoleniowców wyznaczając modelowe rozwiązania w zorganizowanym szkoleniu młodych piłkarzy nożnych.

ze wstępu

Spis treści:

Wstęp
I. Racjonalne zarzadzanie edukacją sportową młodych piłkarzy nożnych (na przykładzie wybranych systemów szkolenia w krajach i klubach europejskich).
LI. Christoph Kromke Koncepcja sportowa młodzieżowego klubu piłkarskiego Daxlanden Karlsruhe — jako przykład efektywnego szkolenia.
1.2. Robert Makuch, Leszek Gargula, Dariusz Mucha Planowanie i realizacja sesji treningowej metodą „Coerver Coaching".
1.3. Marek Wanik Współczesne tendencje szkolenia młodych piłkarzy nożnych w Niemczech — nabór i selekcja
1.4. George Paschadilis, Roman Firlus, Nikolas Lazaridis
1.5. Bohdan Khorkavyy, Leszek Gargula Szkolenie młodzieży na Ukrainie.
1.6. Wladimir Guba, Henryk Duda, Leszek Gargula Racjonalne nauczanie ofensywnych działań w zorganizowanym szkoleniu młodych piłkarzy
1.7. Katarzyna Kajdan, Jarosław Nosal Konflikt nieformalny w zespole juniora starszego piłki nożnej — studium przypadku.
2. Badania aplikacyjne racjonalizujące proces szkolenia młodych piłkarzy nożnych
2.1. Henryk Duda, Mateusz Kaczor, Leszek Gargula Zastosowanie metody Life Kinetik jako wymóg kreatywnego nauczania w efektywnym nauczaniu techniki gry młodych graczy piłki nożnej.
2.2. Sebastian Neska, Jarosław Nosal, Piotr Wysoczański Informacja zwrotna w małych grach zadaniowych a skuteczność działania 9-10 letnich uczniów — sportowców.
2.3. Mateusz Kaczor, Henryk Duda, Leszek Gargula Wpływ kreatywnego modelu szkolenia na efektywność uczenia się gry młodych piłkarzy nożnych w wieku 10 lat.
2.4. Patryk Chabowski, Robert Śliwowski Modele szkolenia dzieci i młodzieży w wielkopolskich klubach i akademii piłkarskich na tle założeń tzw. nonlinear pedagogy oraz teaching game for understanding.
2.5. Leszek Gargula, Henryk Duda, Mateusz Kaczor kVspólzmienność wskaźników koordynacyjnych zdolności motorycznych i umiejętności technicznych u piłkarzy nożnych w wieku 15-18 lat na specjalistycznym etapie szkolenia
Streszczenie
Summary

Książka

  • ISBN: 

    978-83-65235-77-0

  • Redaktor: 

    Aleksander Stuła

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2016

  • Format: 

    145 x 205

  • Liczba stron: 

    211

  • Oprawa: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...