-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Rzeszowski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Pływanie to jedna z form ruchu niosąca wartości kształcące i zdrowotne. Priorytety pływania odnajdujemy w sporcie, rekreacji i rehabilitacji. Działania w środowisku wodnym możemy podejmować od okresu niemowlęcego aż do starości, czyniąc tym samym z pływania aktywność, którą możemy oddziaływać na naszą sprawność bez względu na wiek. Aktywność realizowana w środowisku wodnym w znikomym stopniu naraża nas na kontuzje, nie obciąża nadmiernie układu kostnostawowo-więzadłowego. Umiejętność pływania stanowi nie tylko o naszym bezpieczeństwie, ale może być wykorzystana także do niesienia pomocy osobom przebywającym w wodzie. To szerokie spectrum, w jakim egzystuje pływanie, powoduje, że większość z nas a z nim do czynienia w którymś z jego przejawów. Zainteresowanie pływaniem i umiejętne nauczanie umiejętności w tej Dziedzinie są zatem istotne nie tylko dla popularyzacji dyscypliny, ale i dla powyższych aspektów stanowiących o jego wartości. Wiedza praktyczna znajomość ćwiczeń umożliwia zmianę metod, stanowi o wzbogaceniu formy. Jest korzystna zarówno dla nauczyciela, instruktora, jak i uczącego się, pozwalając na utrzymanie zainteresowania i zaangażowanie w podejmowanych czynnościach pływackich. Treść zajęć z pływania wyrażona w bogactwie odpowiednio dobranych ćwiczeń, metod ich prowadzenia, pozwała na efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na nauczanie i doskonalenie oraz zachowanie progresji. W założeniu podręcznik „Ćwiczenia w nauczaniu i doskonaleniu stylów pływackich" ma być pomocny właśnie w tworzeniu takich nowoczesnych i atrakcyjnych form zajęć. Kierowany jest głównie do studentów, nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów, trenerów oraz szerokiego grona pasjonatów pływania, poszukujących dróg do poprawy umiejętności pływackich swoich oraz podopiecznych. Wprowadzenie do podręcznika, znajdujące się w rozdziale pierwszym, zawiera rys historyczny pływania w Polsce i na świecie oraz przedstawia ewolucję techniki pływania w poszczególnych stylach. Wiadomości z zakresu historii oraz rozwoju umiejętności pływackich przedstawiono w podstawowym zakresie, ponieważ szczegółowe omówienie powyższej tematyki wrykracza znacznie poza ramy niniejszego opracowania.
Dydaktyce pływania z informacjami na temat podstawowych metod, form i zasad stosowanych w nauczaniu pływania oraz zagadnieniu pływania w szkolnym procesie wychowania fizycznego poświęcono rozdział drugi. W części tej zawarto również gry i zabawy ruchowe w nauczaniu pływania z krótką charakterystyką i podziałem na poszczególne grupy. Częścią zasadniczą publikacji jest rozdział trzeci, w którym omówiono poszczególne ćwiczenia dla danych technik pływackich. Obecne wydanie nie przedstawia rycin oraz zdjęć pomocniczych dla wykazanych ćwiczeń, dlatego też starano się, aby opis jak najdokładniej oddawał przebieg danego zadania ruchowego. W każdym z omawianych stylów pływackich zastosowano podział na pracę nóg, pracę ramion z rozdzieleniem ćwiczeń na lądzie oraz w wodzie, opisano ćwiczenia dla pełnej techniki oraz stworzono podrozdziały traktujące o nawrotach oraz startach w odniesieniu do danej umiejętności pływackiej. Poszczególne ćwiczenia opatrzone są numeracją oraz nazwą z przedstawieniem pozycji początkowej, opisem realizacji danego zadania ruchowego oraz informacjami, co jest istotne dla prawidłowego jego wykonania. Starano się zachować porządek, a mianowicie od ćwiczeń łatwych do coraz to trudniejszych. Rozdział czwarty to kluczowe informacje z zakresu bezpieczeństwa nad wodą oraz udzielania pomocy tonącemu. Aby w pełni wykorzystać potencjał środowiska wodnego, konieczne jest przekazanie zasad bezpieczeństwa oraz niesienia pomocy innym. Fotografie zamieszczone w tekście pochodzą z dostępnych witryn internetowych oraz prywatnych zasobów autorów. Zadaniem niniejszego opracowania nie była polemika w kwestii panujących trendów czy podejmowanej w mniejszym lub większym stopniu aktywności fizycznej, także i tej w środowisku wodnym. Z jednej bowiem strony otrzymujemy informacje o odchodzeniu od ćwiczeń ruchowych na rzecz szeroko ujmowanej „rozrywki wirtualnej", z drugiej natomiast można obserwować popularyzację aktywności fizycznej, w tym i pływania, bez względu na wiek, zarówno w ujęciu utylitarnym, jak i w sporcie masowym. Mamy nadzieję, że niniejszy podręcznik będzie przydatny dla osób, które chcą podwyższać swoje kwalifikacje zawodowe, ponadto skutecznie nauczać i doskonalić umiejętności w dziedzinie pływania, przyczyniając się również do popularyzacji aktywności fizycznej w wodzie.
Książka
-
ISBN:
978-83-7996-794-0
-
Autor:
Bartłomiej Czarnota, Sławomir Drozd, Rafał Kołodziej, Paweł Ostrowski, Maciej Brożyna, Łukasz Godek, Artur Płonka, Krzysztof Warchoł
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2020
-
Format:
160 x 230
-
Liczba stron:
187
-
Oprawa:
miękka