Poznań 1998, wydanie 3, format 165 x 245, objętość 279 str., oprawa miękka
Piłka ręczna cz II - taktyka, metodyka nauczania, trening i przepisy gry - ksiazka adresowana do studentów Akademii Wychowania Fizycznego i nauczycieli. Zawiera metodykę nauczania taktyki, trening bramkarza, osnowy lekcji wychowania fizycznego, uwagi o treningu sportowym, organizację zawodów dzieci i młodzieży, szkolenie sportowe dzieci i młodzieży w piłce ręcznej. Taktyka to sposób prowadzenia walki sportowej uwzględniający regulaminy i przepisy danej dyscypliny, umiejętności i możliwości własne i przeciwnika, teren oraz warunki walki. Taktyka jest sztuką organizowania działań i kierowania nimi w celu osiągnięcia zwycięstwa.
Spis treści
6. TAKTYKA6.1. Uwagi ogdlne
6.2. Atak szybki
6.2.1. Uwagi ogólne
6.2.2. Fazy ataku szybkiego
6.2.3. Podział ataku szybkiego
6.2.4. Rozegranie ataku szybkiego sposobem polskim
6.2.5. Nauczanie ataku szybkiego
6.2.6. Nauczanie ataku szybkiego w malej sali gimnastycznej
6.2.7. Kształcenie szybkości dla potrzeb ataku szybkiego.
6.3. Atakowanie pozycyjne
6.3.1. Uwagi ogólne
6.3.2. Ćwiczenia przygotowujące do nauczania ataku pozycyjnego
6.3.3. Atak 2:1:3
6.3.4. Nauczanie ataku pozycyjiego
6.3.5. Atak pozycyjiy 2:2:2
6.4. Rzut wolny, karny i sędziowski
6.4.1. Rzut wolny
6.4.2. Rzut karny
6.4.3. Rzut sędziowski
6.5. Taktyka obrony
6.5.1. Uwagi ogólne
6.5.2. Obrona każdy swego
6.5.3. Obrona stref
6.5.4. Obrona kombinowana
6.5.5. Nauczanie obrony stref
6.5.6. Organizacja obrony oraz zmiany systemów i rodzajów obrony w zależności od sytuacji na boisku
7. TRENING BRAMKARZA
7.1. Uwagi ogdlne
7.2. Techniki interwencji bramkarza
7.3. Trening bramkarza
7.4. Trening obwodowy
8. LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I SPORTU.
8.1. Tok lekcji
8.2. Konspekt lekcyjny
8.3. Przykładowe osnowy lekcji wychowania fizycznego oraz zajęć SKS
8.3.1. Osnowy lekcji wychowania fizycznego
8.3.2. Osnowy lekcji treningowych
9. TRENING SPORTOWY STRUKTURA I FUNKCJE TRENINGU SPORTOWEGO
9.1. Uwagi ogólne
9.2. Pojęcie treningu sportowego
9.3. Dydaktyczne zasady nauczania
9.4. Jednostka treningowa
9.4.1. Budowa jednostki treningowej
9.4.2. Podział jednostek treningowych
9.5. Struktura treningu sportowego
9.6. Okresy szkolenia w piłce ręcznej
9.6.1. Okres przygotowawczy
9.6.2. Okres startowy
9.6.3. Okres przejściowy
9.1: Mikrocykl treningowy
9.8. Obciążenia treningowe
9.9. Obdz szkoleniowy
9.9.1. Uwagi ogólne
9.9.2. Program obozu
9.9.3. Ramowy rozkład dnia
9.9.4. Rozkład materiału
9.10. Planowanie pracy szkoleniowej
9.10.1. U wagi ogólne
9.10.2. Plan perspektywiczny
9.10.3. Roczny plan organizacyjno-szkoleniowy
9.10.4. Roczny plan szkolenia
9.10.5. Miesięczny plan szkolenia
10. ORGANIZACJA ZAWODÓW PIŁKI RĘCZNEJ
10.1. Uwagi ogólne
10.2. System każdy z każdym
10.3. System pucharowy
10.3.1. System pucharowy do dwóch przegranych
10.4. System mieszany
10.5. System każdy z każdym połączony z systemem PLAY OFF
11. SZKOLENIE SPORTOWE DZIECI I MŁODZIEŻY W PIŁCE RĘCZNEJ
11.1. Organizacja szkolenia dzieci i młodzieży w piłce ręcznej
11.2. Liczba jednostek treningowych w poszczególnych okresach szkolenia
11.3. Dobór i selekcja dzieci i młodzieży do szkolenia sportowego.
11.4. Trening dzieci i młodzieży
11.4.1. Obciążenie treningowe w procesie szkolenia dzieci i młodzieży
11.4.2. Struktura obciążeń w procesie szkolenia dzieci i młodzieży
12. PRZEPISY GRY
12.1. Boisko
12.2. Czas gry
12.3. Piłka
12.4. Drużyna
12.5. Bramkarz
12.6. Pole bramkowe
12.7. Gra piłką
12.8. Zachowanie się wobec przeciwnika
12.9. Zdobycie bramki
12.10. Rzut rozpoczynający grę
12.11. Rzut z linii bocznej
12.12. Rzut od bramki
12.13. Rzut wolny
12.14. Rzut karny
12.15. Rzut sędziowski
12.16. Wykonanie rzutów
12.17. Kary
12.18. Sędziowie
12.19. Protokołowanie przebiegu spotkania
12.20. Sygnalizacja sędziowska
12:21. Regulamin strefy zmian
12.22. Przerwa dla drużyny
12.23. Prawo korzyści
12.24. Przepisy dodatkowe
PIŚMIENNICTWO
Książka
-
ISBN:
83-86336-52-8
-
Autor:
Stanisław Paterka