-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Katowice
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Katowice 2013, wydanie 1, format 145 x 210, objętość 48 str., oprawa miękka
Taniec klasyczny to specyficzna forma ruchu zwana także baletem. Określenie balet dotyczy jednak spektaklu scenicznego, a termin taniec klasyczny to nazwa techniki tanecznej. Początki tańca klasycznego sięgają renesansowych tańców dworskich. Pierwsze zasady tej techniki powstały na dworze Ludwika XIV, który to przyczynił się do wykształcenia pierwszych pedagogów i choreografów. Największe zasługi w usystematyzowaniu zasad tańca klasycznego i stworzenia metody nauczania ma włoski pedagog i teoretyk Carlo BLASIS (1797 - 1878). Do najważniejszych jego prac należą: „TRAITE ELEMENTAIRE THEORIQUE ET PRATIQUE DE L’ART DE DANSE” (1820) oraz „CODE OF TERPSICHORE" (1830). Przy powstawaniu tańca klasycznego głównymi założeniami była idealna harmonia i ład w ruchu, piękne linie ciała tancerza oraz zrównoważenie jego sylwetki w pionie i w poziomie. Podstawowym celem tej techniki jest osiągnięcie piękna zewnętrznego wynikającego z póz ciała.
Proponowana publikacja jest materiałem pomocniczym dla wszystkich nauczycieli i instruktorów tańca w ruchu amatorskim. Znajomość tańca klasycznego jest bardzo przydatna w procesie nauczania rożnych technik tanecznych. Specyfika ćwiczeń baletowych daje możliwość rozwoju siły i sprawności fizycznej oraz koordynacji i samoświadomości własnego ciała. Różnorodność kombinacji tanecznych dobrze wpływa na rozwój pamięci ruchowej i orientacji przestrzennej. W materiale tym znajdą Państwo schemat konstrukcji lekcji tańca klasycznego, opis pozycji rąk i nóg oraz podstawowych ćwiczeń przy drążku, a także na środku sali.
Spis treści
I. WstępII. Schemat konstrukcji lekcji tańca klasycznego
III. Pozycje rąk i nóg w tańcu klasycznym
1. Pozycje rąk
2. Pozycje nóg
IV. Ustawienie przy drążku
1. Ustawienie przodem do drążka
2. Ustawienie bokiem do drążka
V. Ćwiczenia przy drążku i na środku sali
1. „DEMI PUE"
2. „BATTEMENT TENDU" z pozycji pierwszej"
3. „BATTEMENT TENDU JETE"
4. „ROND DE JAMBE PAR TERRE"
5. „BATTEMENT FONDU"
6. „BATTEMENT FRAPPE"
7. „ROND DE JAMBE EN L’AIR"
8. „PETITBATTEMENT"
9. „BATTEMENTRELEVE LENT' na 90 stopni"
10. „BATTEMENT DEVELOPPE"
11. „GRAND BATTEMENT JETE"
VI. Ustawienia w tańcu klasycznym
1. Podział sali baletowej na punkty
2. Pozy tańca klasycznego
3. „ARABESQUES”
VII. Ćwiczenia na środku sali
1. „TEMPS LIE”
2. „PAS DE BOURREE”
VIII. „ALLEGRO” - małe skoki
1. „TEMPS LEVE SAUTE”
2. „CHANGEMENT DE PIED”
3. „PAS ECHAPPE” do pozycji drugiej
4. „PAS ASSEMBLE”
5. „SISSONNE SIMPLE”
6. „PAS JETE”
IX. „PORT DE BRAS”
X. Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-64036-19-4
-
Autor:
Bożena Kowalik,Artur Fredyk,Luiza Barańska-Grabara