Warszawa 2008, wyd. 2, format 175 x 245, objętość 79 str., oprawa miękka
DODRUK CYFROWY
Sport dziś stal się produktem, na którego zapotrzebowanie zgłaszają nagminnie grupy odbiorców-konsumentów. Korzyści ekonomiczne, płynące z masowości jego uprawiania i oglądania, czerpane są zarówno przez zawodników, trenerów, menedżerów, przedsiębiorców, produkujących sprzęt sportowy, organizatorów imprez, firm reklamujących się przy tej okazji, właścicieli obiektów sportowych oraz mediów. Postępująca komercjalizacja sportu sprawia, że coraz wyraźniej zmierza on ku zaspokojeniu kibiców, skorych zapłacić za dobre widowisko sportowe, przy równoczesnym zapewnieniu sportowcom możliwości rozwoju i osiągnięcia sukcesu. Celem niniejszej pracy jest pokazanie, jak istotną i ważną rolę we współczesnym sporcie odgrywa marketing. Jest to nietypowe wcielenie marketingu choćby dlatego, że we wszelkich opracowaniach z zakresu marketingu i zarządzania pojawiają się pojęcia: przedsiębiorstwo, produkt, klient. W niniejszej pracy pojęcia te zostaną zastąpione pojęciami: organizator sportu, impreza sportowa czy widz. Tezą pracy jest nieodzowność marketingu w całej jego złożoności w przedsięwzięciach sportowych.
Spis treści
WSTĘPROZDZIAŁ 1. FORMY KOMUNIKACJI RYNKOWEJ
1.1. Marketing
1.1.1. Zarządzanie marketingowe
1.1.2. Cele działań marketingowych
1.2. Reklama
1.3. Promocja sprzedaży
1.4. Public relations
1.5. Marketing sponsorski
ROZDZIAŁ 2. SPECYFIKA MOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W SPORCIE
2.1. Współczesne aspekty marketingu sportowego
2.2. Marketing sportowy w Polsce – warunki i przesłanki
2.2.1. Organizacja marketingu w dziedzinie kultury fizycznej
2.3. Widowisko sportowe
ROZDZIAŁ 3. RYNEK MEDIÓW
3.1. Telewizja
3.2. Radio
3.3. Prasa
3.4. Internet
ROZDZIAŁ 4. SPONOSORING W SPORCIE – RYNEK W POLSCE
4.1. Sponsoring w Polsce
ZAKONCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL I RYSUNKÓW
SPIS FOTOGRAFII
Książka
-
ISBN:
978-83-60095-25-6
-
Autor:
Robert Misiołowski