Kraków 2013, wydanie 1, format 150 x 210, objętość 256 str., oprawa miękka
Współczesny sport i rekreacja jest źródłem szczęścia wielu ludzi, a także zjawiskiem społecznym, wychowawczym, kulturowym i gospodarczym znaczącym dla rozwoju społeczności lokalnych, zjednoczonej Europy i całego globu. 60% Europejczyków regularnie uprawia sport w 700 tys. klubach sportowych lub poza nimi.
Także turystyka należy do najważniejszych zjawisk ludzklości, a gospodarka turystyczna jest główną gałęzią gospodarczą współczesnego świata. W 2012 r. po raz pierwszy w historii liczba turystów przekroczyła miliard, w czym ponad połowę ma Europa.
Zarządzanie w tak znaczących i złożonych obszarach aktywności człowieka wymaga dużej wiedzy i różnorodnych umiejętności. Na uczelni najpierw studiuje się podstawy, następnie możliwości stosowania, ażeby przejść do zaleceń praktycznych.
Służąca temu celowi książka "Podstawy zarządzania" jest podręcznikiem dla studentów kształcących się w zakresie sportu i turystyki składającym się z dwóch części:
- pierwszy rozdział zawiera podst. pojęcia dot. sportu i turystyki, menedżera i jego osobowości wraz z przeglądem najważniejszych koncepcji zarządzania, a także omówieniem miejsca i roli marketingu i sponsoringu w zarządzaniu.
-drugi rozdział obejmuje charakterystykę 4 podst. funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania.
Książka powstała na zamówienie studentów oraz doskonalących się menedżerów sportu, rekreacji i turystyki, stąd też jest ona zgodna z wymaganiami programowymi studiów licencjackich i magisterskich.
Spis treści
WPROWADZENIEROZDZIAŁ 1. ZARZĄDZANIE PODSTAWY TEORETYCZNE
1.1. Sport w obszarze kultury fizycznej
1.2. Turystyka i gospodarka turystyczna
1.3. Historia, koncepcje i pojęcia zarządzania
1.4. Organizacje w sporcie i turystyce
1.4. Marketing i sponsoring
ROZDZIAŁ 2. REALIZACJA FUNKCJI ZARZĄDZANIA DZIAŁANIA PRAKTYCZNE
2.1. Planowanie
2.2. Organizowanie
2.3. Motywowanie
2.4. Kontrolowanie
SPIS RYSUNKÓW
BIBLIOGRAFIA
Normy i materiały wewnętrzne
Przepisy prawa
Książka
-
ISBN:
978-83-61645-06-1
-
Autor:
Tadeusz Ambroży,Leszek F. Korzeniowski