-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Oficyna Wyd. Politechniki Białos
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Białystok 2009, wyd. 1., format 165 x 230, objętość 458 str., oprawa miękka
Celem monografii jest stworzenie możliwości zaprezentowania wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych, dotyczących konkurencyjności produktów różnych branż turystycznych. Monografia jest zbiorem ujęć teoretycznych, dotyczących przykładów rozwoju produktów turystycznych, jak też koncepcji analiz i badań zjawisk innowacyjnych oraz zachowań wobec konsumenta.
Przy ostrej walce konkurencyjnej prowadzenie działalności gospodarczej stało się prawdziwą sztuką, dość często bardzo skomplikowaną. Nie ma tu miejsca na popełniane błędy. Najdrobniejsze nawet potknięcia organizacyjne mogą być niezwykle kosztowne. Im większe są możliwości wewnętrznej zmiany systemów, tym większe stają się szansę na dostosowanie się do ulegającego stałym przeobrażeniom środowiska. Podmioty turystyczne są takim systemem, natomiast ich struktura organizacyjna stanowi jeden z elementów, które powinny być najbardziej podatne na zmiany.
Spis treści
WstępRozdział I
Kreowanie i rozwój produktów turystycznych
1. Mieczysław Adamowicz, Małgorzata Mieczysława Bubrzycka
Produkty turystyczne Kurpiowszczyzny
jako podstawa atrakcyjności turystycznej regionu
2. Anna Katarzyna Mażurek-Kusiak, Bogusław Sawicki
Kształtowanie produktu turystycznego w gminie Ustka
3. Romuald Ziółkowski, Mikołaj Jałinik
Obszary chronione produktem turystycznym
4. Marcin Molenda
Obiekty przemysłowe jako produkt turystyczny w Polsce
5. Anna Sammel
Wypoczynek w zamkach, pałacach i dworach jako produkt turystyczny
województwa zachodniopomorskiego
6. Dominik Orłowski, Magdalena Woźniczko
Browar w Żywcu jako markowy produkt turystyczny
na Śląskim Szlaku Zabytków Techniki
7. Aleksandra Górecka
Możliwości rozwoju nowych produktów turystycznych
w województwie podkarpackim
8. Ewa Czarniecka-Skubina, Joanna Kalota
Kuchnia regionalna jako produkt turystyczny na przykładzie Podlasia
9. Magdalena Różniczko, Dominik Orłowski
Szlak oscypkowy jako nowy produkt turystyczny Podhala
10. Piotr Dominik
Wino jako produkt turystyczny, uatrakcyjniający ofertę gastronomiczną
Rozdział II
Konkurencyjność produktów turystycznych na obszarach wiejskich
1. Marcin Smoleński
Konkurencyjność wiejskich obszarów recepcji turystycznej
2. Maria Debniewska, Jarosław Skorwider
Konkurencyjność cen produktów agroturystycznych
3. Mikołaj Jałinik
Konkurencyjność produktów turystycznych na obszarach wiejskich
4. Anna Jasińska, Grażyna Anna Ciepieła
Udział agroturystyki w tworzeniu dochodów gospodarstw rolnych
5. Krystyna Krzyżanowska
Mass media jako czynnik determinujący rozwój agroturystyki
na przykładzie województwa lubelskiego
6. Arkadiusz Niedziółka
Czynniki intensyfikujące konkurencyjność produktów agroturystycznych
na Podhalu
7. Monika Kur-Kowalska, Grażyna Anna Ciepieła
Kreowanie produktu w turystyce wiejskiej na przykładzie
województwa podlaskiego
8. Ewa Tyran
Konkurencyjność turystyki wiejskiej
Rozdział III
Konkurencyjność produktów turystycznych w obiektach hotelarskich
1. Aleksander Panasiuk
Cena jako instrument konkurencji przedsiębiorstwa hotelarskiego
2. Bogusław Sawicki, Katarzyna Łaskarzewska
Efekty gospodarczo-marketingowe łączenia haloterapii z usługami SPA,
wellness i turystyką wiejską
3. Izabela Kapera, Edyta Olszewska
Usługa hotelarska jako produkt turystyczny na przykładzie Villi Sentoza
w Sopocie
4. Remigiusz Dróżdż
SPA jako produkt turystyczny hoteli Trójmiasta
5. Bogusław Sawicki, Maria Bigos
Wstępna ocena marketingowa usług SPA w Hotelu Europa w Lublinie
6. Diana Dryglas
Turystyka SPA i wellness jako przykład innowacyjnego kierunku
rozwoju uzdrowisk polskich
7. Robert Węglarz
Jakość rozumiana jako strategia obiektu hotelowego
Rozdział IV
Kształtowanie produktu turystycznego w turystyce kulturowej
1. Jan Sikora
Turystyka literacka i jej produkt rodzajem turystyki kulturowej
2. Henryk Sasinowski
Marketingowe aspekty popytu na produkty turystyczne
w ujęciu historycznym
3. Anna Wilkońska
Postać jako rodzaj produktu turystycznego
4. Hanna Górska-Warsewicz
Kształtowanie produktu turystycznego na przykładzie
Muzeum Zamoyskich w Kozłówce
5. Małgorzata Szelągowska
Festiwale w Krakowie - triumf kultury, klęska marketingu?
6. Tadeusz Jędrysiak
Konkurencyjność produktów turystycznych w turystyce kulturowej
Rozdział V
Problemy konkurencyjności w świadczeniu usług turystycznych
1. Romuald Ziólkowski
Dostępność informacyjna jako element kształtowania
konkurencyjności produktu turystycznego
2. Krzysztof Iwaszko
Turystyka na obrzeżach Narwiańskiego Parku Narodowego
3. Eugenia Panfiluk
Przydatność przestrzeni województwa podlaskiego na potrzeby turystyki
4. Barbara Górka
Turystyka biznesowa jako produkt turystyczny
podnoszący konkurencyjność Mazowsza
5. Kazimierz Michałowski
Zarys koncepcji tworzenia klastrów w sektorze turystycznym
6. Agnieszka Wartecka-Ważyńska
Turystyczna rewitalizacja obiektów poprzemysłowych w Wielkopolsce
- wybrane przykłady
7. Adam R. Szromek
Analiza przydatności prognostycznych modeli szeregów czasowych
składowej periodycznej w prognozowaniu sprzedaży
zabiegów przyrodoleczniczych w uzdrowiskach
8. Daniel Puciato, Bolesław Goranczewski
Przedsiębiorstwa turystyczne notowane
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
9. Maria Koniusz
Strategia rozwoju turystyki w województwie świętokrzyskim
i podkarpackim
Literatura
Książka
-
ISBN:
978-83-60200-70-4
-
Redaktor:
Mikołaj Jalinik