-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Poznań
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Poznań 2008,format 160 x235, objętość 340 str., oprawa miękka
XXI wiek - nazywany przez wielu badaczy "erą informacji" - to nowe wyzwanie dla światowej gospodarki turystycznej, która tak dynamicznie rozwijała się po II wojnie światowej. Sektor turystyki, nazywany coraz częściej przemysłem turystycznym, to nie marginalna dziedzina gospodarki, lecz niezwykle dynamicznie rozwijająca się dziedzina światowej gospodarki, generująca olbrzymie zyski, obejmująca setki milionów ludzi corocznie podrużujących po świecie w celach wypoczynkowych. To ponadnarodowe korporacje gospodarcze, działające na globalnym rynku, zarządzane przez wyspecjalizowanych menedżerów, oferujące coraz bardziej złożone produkty, które muszą spełniać zmieniające się oczekiwania konsumentów.
Niniejsze opracowanie jest podręcznikiem akademickim adresowanym do studentów uczelni o profilu turystyczno - hotelarskim oraz uczelni kształcących, w ramach różnych kierunków, specjalistów dla szeroko rozumianej gospodarki turystycznej.
Spis treści
WprowadzenieROZDZIAŁ 1
Podstawy wiedzy o organizacji i zarządzaniu.
1.1. Przedmiot organizacji i zarządzania.
1.2. Rys historyczny wiedzy o organizacji i zarządzaniu.
1.3. Funkcje organizacji i zarządzania.
1.4. Organizacja i zarządzanie a inne nauki
1.5. Teoria organizacji i zarządzania w praktyce turystycznej
ROZDZIAŁ 2
Turystyka jako działalność gospodarcza
2.1. Istota współczesnej turystyki.
2.2. Podstawowe funkcje współczesnej turystyki.
2.3. Turystyka a gospodarka.
ROZDZIAŁ 3
Podmioty gospodarcze w turystyce
3.1. Pojęcia i cele przędsiębiorstwa turystycznego
3.2. Podstawy prawne działalności gospodarczej przedsiębiorstwa turystycznego.
3.3. Funkcje przedsiębiorstwa turystycznego
3.4. Klasyfikacja i organizacja przedsiębiorstw turystycznych.
3.5. Organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego.
3.6. Zasoby kapitałowe, majątkowe i kadrowe oraz ich rola w przedsiębiorstwie turystycznym.
3.7. Współczesne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym.
3.8. Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie.
3.9. Logistyka w turystyce.
ROZDZIAŁ 4
4.1. Specyfika przedsiębiorstwa turystycznego.
4.2. Planowanie działalności.
4.3. Organizowanie pracy.
4.4. Motywowanie pracowników.
4.5. Kontrolowanie.
4.6. Decydowanie.
4.7. Style zarządzania.
ROZDZIAŁ 5
5.1. Wpływ stresu i emocji na efekty pracy.
5.2. Konflikty w zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym i ich przyczyny.
5.3. Istota, czynniki decydujące o skuteczności negocjacji.
ROZDZIAŁ 6
6.1. Organizacja działań marketingowych w przedsiębiorstwie turystycznym
6.2. Analiza otoczenia firmy turystycznej
6.3. Plan marketingowy jako narzędzie w systemie zarządzania przedsiębiorstwem.
6.4 Strategia zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem turystycznym.
6.5. Strategie przedsiębiorstw turystycznych wobec konkurencji
LITERATURA
Książka
-
ISBN:
978-83-88923-96-8
-
Autor:
Stefan Bosiacki,Jan Sikora,Joanna Śniadek,Andrzej Wartecki