Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Elżbieta Urbanowska-Sojkin
Waga produktu: 0.400 kg
Wysyłka od: 6.99 PLN
Wydawca: PWE

Warszawa 2009, wyd. 1, format 125 x 195, objętość 336 str., oprawa miękka

Celem autorów pracy jest przedstawienie zarządzania strategicznego na przykładach. Taki układ książki powoduje, że stanowi ona doskonałe uzupełnienie podręczników z tej dziedziny o faktyczne przejawy oddziaływania warunków zewnętrznych i wewnętrznych na wybory strategiczne.

Przedmiotem case study, które dotyczą wyłącznie polskich przedsiębiorstw, są zagadnienia tworzące składowe procesu zarządzania strategicznego. Ich analiza umożliwia zastosowanie metod analizy strategicznej do rozwiązywania różnego rodzaju problemów praktycznych w zakresie planowania, a także ułatwia zrozumienie implementacji strategii oraz narzędzi i funkcji kontroli strategicznej. Cenną pomocą są zamieszczone na końcu każdego przypadku kwestie do rozstrzygnięcia oraz rozwiązania tabelaryczne i wykresy do bezpośredniego wykorzystania lub tworzenia innych narzędzi.

Zamiarem autorów było zachęcenie czytelników do studiowania wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego w konfrontacji z polską praktyką gospodarczą. Opracowanie może być przydatne zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych, jak i dla menedżerów podejmujących decyzje w przedsiębiorstwach różnych typów.

Autorami podręcznika są pracownicy naukowi Katedry Zarządzania Strategicznego Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz doradcy współpracujący z uznanymi firmami konsultingowymi. Pracami zespołu kierowała prof. zw. dr hab. Elżbieta Urbanowska-Sojkin.

Spis treści

Przedmowa
Rozdział 1. Implikacje zmian w warunkach funkcjonowania przedsiębiorstw dla zarządzania
1.1. Podstawowe determinanty zachowań przedsiębiorstw
1.2. Obszary implikacji zmian warunków funkcjonowania przedsiębiorstw
1.3. Przedsiębiorstwo jako przedmiot zarządzania
1.4. Proces zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem
1.5. Konsekwencje dynamicznych zmian w otoczeniu i w przedsiębiorstwie dla kształcenia w zakresie zarządzania strategicznego
Rozdział 2. Uwarunkowania zewnętrzne decyzji strategicznych
2.1. Wprowadzenie
2.2. Zewnętrzne determinanty działalności przedsiębiorstwa PKN Orlen S.A.
2.3. Otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa Sfinks Polska S.A.
Rozdział 3. Uwarunkowania wewnętrzne decyzji strategicznych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kluczowe czynniki sukcesu Cinema City International N.V.
3.3. Silne i słabe strony przedsiębiorstwa na przykładzie Spółdzielni Spożywców "Jagienka"
Rozdział 4. Wycena potencjału strategicznego i szacowanie pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pozycja konkurencyjna Grupy Kolastyna S.A.
4.3. Pozycja strategiczna przedsiębiorstwa Monnari Trade S.A.
Rozdział 5. Formułowanie celów strategicznych i określanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa
5.1. Wprowadzenie
5.2. Vistula & Wólczanka S.A. - fuzja i przejęcie jako sposób rozwoju przedsiębiorstwa
5.3. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa Gadu-Gadu S.A.
Rozdział 6. Wybór strategii funkcjonalnych i instrumentalnych kompatybilnych do strategii rozwoju
6.1. Wprowadzenie
6.2. Strategia ogólna rozwoju a strategia marketingowa na przykładzie Alma Market S.A.
6.3. Polityka produktu na rynku przypraw w Polsce na przykładzie Kamis-Przyprawy S.A.
Rozdział 7. Instrumenty implementacji i kontroli strategicznej
7.1. Wprowadzenie
7.2. Wspomaganie zarządzania strategicznego - system informacji strategicznej w sektorze producentów makaronów
7.3. Projektowanie i wdrażanie Strategicznej Karty Wyników - na przykładzie przedsiębiorstwa Budowlanka Sp. z o.o.
7.4. Przesłanki skuteczności wdrażania Strategicznej Karty Wyników w Lux Fashion Sp. z o.o.

Książka

  • ISBN: 

    978-83-208-1807-9

  • Redaktor: 

    Elżbieta Urbanowska-Sojkin

Inne tytuły z tej serii: