Warszawa 2002, wyd. 1, format 160 x235, objętość 284 str., oprawa miękka
W książce zostały podane informacje na temat marketingu interaktywnego, tj. prowadzonego przy użyciu takich mediów, jak telefon, telewizja czy Internet. Zostały w niej omówione: strategie marketingowe z użyciem środków bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami (część I), taktyki i technologie wykorzystania mediów interaktywnych (część II) oraz badania marketingowe efektywności poszczególnych mediów interaktywnych (część III).
Książka przeznaczona dla pracowników nauki i studentów na kierunkach zarządzania i marketingu uczelni różnych typów, słuchaczy rozmaitych kursów i szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie, jak również dla praktyków zainteresowanych marketingiem i sprzedażą.
Spis treści
WprowadzenieWyzwanie marketingu - stawianie czoła tempu zmian
Głód informacji i chroniczny deficyt czasu
Aprobata konsumentów
Chwyt reklamowy czy samo życie?
Dlaczego nadeszła pora zaangażowania się?
Kim jest użytkownik interaktywny?
Konfrontacja z rzeczywistością - kto robi dzisiaj pieniądze
Czym marketing interaktywny różni się od marketingu tradycyjnego
Nowe technologie a marketing interaktywny
O czym jest ta książka
Część I. MARKETING W ERZE INTERAKTYWNEJ
Rozdział 1. Media w relacji 1:1 w przyszłości interaktywnej. Nawiązywanie dialogu i kształtowanie stosunków z indywidualnymi klientami (Don Peppers, Martha Rogers)
Nowe media dla nowej przyszłości
Płacenie klientom za możliwość dialogu
Tworzenie rynków - wzajemne kontakty klientów i sprzedawców
Dialog z klientem
Przyszłość dialogu - natychmiastowa odpowiedź zwrotna
Technologia wspomagająca przyszłe relacje 1:1
Jeden klient na raz
Interaktywność wymaga marketingu 1:1
Reklama i dialog w relacji 1:1
Rozdział 2. Orientacja na klienta w erze interaktywnej. Siedem warunków osiągnięcia sukcesu (Michael Spalter)
Zapewnienie wzajemnych połączeń
Zapewnienie układów sprzęgających (interfejsu)
Interaktywność
Zaangażowanie
Informacja
Indywidualizm
Integralność
Nowy marketing-mix
Podsumowanie
Rozdział 3. Strategie i taktyki zorientowane na klienta. Co oferuje klientom marketing interaktywny (Richard Cross, Janet Smith)
Marketing bezpośredni a marketing interaktywny
Telemedia U S West działające w interesie klientów
Konsumenci mają głos w rozgłośni radiowej KMPS Country
Tworzenie prywatnej społeczności online - ETEC zapewnia natychmiastowy dostęp
Jeżeli klienci nie chcą czekać - dostarczanie informacji faksem na żądanie
Internet -rosnące zainteresowanie tym podstawowym medium elektronicznym
Wniosek praca w zespołach interaktywnych
Rozdział 4. Wpływ komunikacji interaktywnej na reklamę i marketing. A teraz słowo od naszego klienta (Edward Forrest, Lance Kinney, Michael Chamberlain)
Agencja reklamowa - kto
Informacje handlowe - co mówi
Audytorium i klient - do kogo
Medium komunikacyjne - na jakim kanale
Wpływ na postawy, poglądy i zachowania - z jakim skutkiem
Rozdział 5. Marketing w Internecie. Poradnik dla początkujących (Tracy Emerick)
Poczta elektroniczna
World Wide Web (WWW)
Strategie marketingowe w Internecie
Koszty marketingu w Internecie
Audytorium Internetu
Marketingowe bazy danych w Internecie
Zarządzanie kadrami w Internecie
Promocja w Internecie
Opracowywanie ofert w Internecie
Pasaż handlowy w Internecie
Łączenie Internetu z innymi mediami
Wykorzystanie Internetu w kanałach dystrybucji
Prognozy dla Internetu
Rozdział 6. Reklama interaktywna. Dziesięć reguł dostosowania reklamy tradycyjnej do reklamy w Internecie (Carol Nelson, Rocky James)
Reklama - największy na świecie najbardziej bałamutny cyrk
Inscenizacja zdarzeń
Internet - nowe narzędzie marketingu-mix
Dziesięć reguł dostosowania reklamy tradycyjnej do reklamy w Internecie
Rozdział 7. Marketing bezpośredni XXI wieku. Koncentracja na sprawach zasadniczych w nowych warunkach (Richard S. Hodgson)
Przyszłość marketingu bezpośredniego
Tendencja do odchodzenia od masowości
Interaktywność
Marketing zintegrowany
Część II. WYKORZYSTANIE MEDIÓW W ERZE INTERAKTYWNEJ
Rozdział 8. Public relations w Internecie. Udane i korzystne partnerstwo (Nancy Rischeinski, Pam Talbot)
Public relations i Internet - nowe wyzwania na dziś i jutro
Nowe role
Tworzenie nowych treści dla sieci WWW - rola specjalistów ds. public relations
Marketing witryn WWW klientów - rola specjalistów ds. public relations
Ostatni chwyt
Rozdział 9. Opracowywanie tekstów reklamowych dla mediów interaktywnych. Nowe zasady (Herschell Gordon Lewis)
Logiczne ograniczenia, logiczne oczekiwania
Zasada 1 (podstawowa) - szczegółowość stawiaj wyżej od uniwersalizmu
Zasada 2 - oferuj korzyści duże, zrozumiałe i natychmiastowe
Zasada 3 - ścinaj ich z nóg... natychmiast
Hasło reklamowe w Internecie
Dla kogo reklama w Internecie?
Bez żargonu, żadnych idiomów, żadnego slangu
Opracowywanie katalogów dla Internetu
Rozdział 10. Kioski interaktywne na rynku detalicznym. Czego klienci naprawdę potrzebują? (Thomas W. Hutchison)
Kioski interaktywne w sklepach
Stopień rozpowszechnienia kiosków interaktywnych
Kioski interaktywne w detalicznych sklepach muzycznych
Badanie klientów sklepów muzycznych
Podsumowanie
Rozdział 11. Nowe narzędzia komunikacji marketingowej z wykorzystaniem dysków. Wytyczne do opracowania skutecznych katalogów i pokazów elektronicznych (Vic Cherubini)
Reklama na dyskach
Interaktywne katalogi elektroniczne
Przygotowanie prezentacji na dyskach
Studium przypadku - Shell
Korzyści z prezentacji na dyskach
Faks na żądanie
Rozdział 12. Komputeryzacja procesu sprzedaży. Wymóg nowoczesnego biznesu (Tony Alessandra)
Proces, a nie technologia
Zarządzanie oparte na bazie danych
Komputeryzacja procesu sprzedaży
Etapy procesu sprzedaży
Uczestnictwo pracowników przedsiębiorstwa w procesie sprzedaży
Podsumowanie
Rozdział 13. Telefon interaktywny jako narzędzie promocji. Wykorzystanie telefonu do promocji produktów (Carol Morse Ginsburg)
Jaką rolę ogrywa telefon (lub telemedia) w promocji?
Obsługa klienta
Wygoda - telefon i opłacone z góry karty telefoniczne
Aktywność audytorium
Wzrost oglądalności i słuchalności
Promocja produktów
Promocje multimedialne
Usługi internetowe
Podsumowanie
Rozdział 14. Telewizja interaktywna. Nadawanie do milionów - do każdego indywidualnie (V. Tyrone Lam)
Telewizja interaktywna a komputery osobiste
Telewizja interaktywna - nie tylko fascynujące zastosowania, lecz także fascynujące możliwości
Reklama w telewizji interaktywnej
Koniec z niechcianymi przesyłkami pocztowymi?
Marketing w telewizji interaktywnej a prywatność klientów
Przyszłość telewizji interaktywnej
Rozdział 15. Reklama w Internecie. Studium przypadku - Zima.com (Charles Marrelli)
Strona główna - najważniejsza
Informacje o produkcie - Re:Zima
Sprzężenie zwrotne e-maila - piszcie do nas!
Wirtualna reklama napoju Zima Gold
Struktura nawigacyjna firmy Zima.com
Duncan w odcinkach - bieżąca aktualizacja treści
Badania konsumentów - kwestionariusze online
Kluby przyjaciół - Szczep Z i Zamrażarka
Odsyłacze do innych witryn WWW
Możliwość przenoszenia plików multimedialnych do własnego komputera
Reklama witryny reklamodawcy
Reklama napojów alkoholowych - 21 znaczy 21
Przyszłość Zima.com
Część III. BADANIA MARKETINGOWE
Rozdział 16. Efektywność mediów interaktywnych. Plan i ocena efektywności mediów interaktywnych (John C. Nardone)
Ewolucja witryn WWW
Plan mediów w Internecie
Zachowania konsumentów w Internecie
Ustalenie audytorium docelowego
Wybór witryn WWW
Wskaźniki efektywności mediów interaktywnych
Badania
Podsumowanie
Rozdział 17. Wskaźniki oglądalności witryn WWW. Reklamodawcy w Internecie - informacyjnej dżungli (Jamie Murphy, Edward Forrest)
Jednorazowe połączenie, wizyta, prezentacja, kliknięcie
Stopa kliknięć i blokada reklam
Rozdział 18. Badania zachowań konsumentów online oraz nowa rola agencji reklamowych. Czego można się dowiedzieć o konsumentach online (Mickey Bennet)
Komputer osobisty - współczesne medium interaktywne
Metody badań konsumentów online
Interaktywne wyzwania agencji reklamowych
Rozdział 19. Marketingowe bazy danych a interaktywne sieci informacyjne. Nowe zastosowania, nowe korzyści (Rob Jackson, Paul Wang)
Zmiany zachodzące w konsumentach i mediach
Akceptacja nowych technologii
Interaktywne sieci informacyjne
Sześć warunków stworzenia skutecznych aplikacji komunikacyjnych i marketingowych sieci informacyjnych
Kluczem jest marketingowa baza danych
Marketingowe bazy danych a interaktywne sieci informacyjne
Trzy modele łączenia marketingowych baz danych z interaktywnymi sieciami informacyjnymi
Tworzenie skutecznych połączeń (pomostów)
Tworzenie sieci informacyjnej opartej na bazie danych
Podsumowanie
Książka
-
ISBN:
83-208-1370-0
-
Autor:
Regina Brady,Edward Forrest,Richard Mizerski