Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Henryk Munk,Piotr Jardanowski,Krzysztof Kropielnicki, Piotr Matecki
Waga produktu: 0.670 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: SportWin

Publikacja wydana po III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Dni marketingu sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - 24 - 26 listopada 2004 r."

„Nastawiona w przeszłości na inne cele i kierująca się swoimi zasadami cywilizacja europejska, postanowiła na początku XX wieku sięgnąć do wspaniałej i szlachetnej idei igrzysk olimpijskich. Było to w pewnej mierze efektem istniejącego zainteresowania sportem a równocześnie stało się czynnikiem przyspieszającym rozwój wielu dyscyplin i organizacji sportowych. Wzrost gospodarczy świata, nowe technologie umożliwiające przesyłanie obrazu, nasilenie się walki konkurencyjnej między globalnie działającymi przedsiębiorstwami oraz inne czynniki powodowały zacieśnianie się związków między sportem a biznesem. Nie jest rzeczą współcześnie możliwą oddzielenie sportu od świata biznesu. Jest natomiast kwestią istotną czuwanie nad przestrzeganiem zasad, które będą akceptowane przez ogół społeczeństwa oraz podmioty funkcjonujące w sektorze sportu. Zarówno pieniądz jak i biznes nie jest sam w sobie zły, natomiast istotne jest to, aby służył budowaniu dobra wspólnego. Podobnie jest ze sportem, który nie może tolerować środków dopingujących oraz innych, zabronionych praktyk.
 
Zawarte w niniejszym tomie materiały z III Międzynarodowej Konferencji Dni Marketingu Sportowego w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu przybliżają wiele zagadnień związanych z biznesowymi aspektami funkcjonowania sportu. Duża część społeczeństwa jest zainteresowana oglądaniem profesjonalnie zorganizowanych widowisk sportowych. Z tego powodu przybliżone metody i techniki przygotowania produktu marketingowego, jakim jest widowisko sportowe (mecz, igrzyska). Zilustrowanie rozważań modelowych analizami konkretnych przypadków zwiększa użyteczność publikowania tam materiałów. Profesjonalne i skuteczne zarządzanie produktem sportowym wymaga posiadania wiarygodnych informacji rynkowych. Część pracy została poświęcona omówieniu metod gromadzenia informacji marketingowych w sferze sportu oraz wymianie poglądów i doświadczeń w tej materii.
 
Funkcjonowanie podmiotów związanych z sektorem sportu wymaga wiedzy na temat źródeł finansowania, efektywności działania a także zasad rozliczania organizacji sportowych. Aspektom finansowym, technikom i sposobom zarządzania organizacjami sportowymi, zostały poświęcone kolejne fragmenty opracowania. Są one prowadzone zarówno dość szeroko jak również głęboko. Obok tematów związanych z organizacją i zarządzaniem, przedstawiono również problemy badania jakości usług w odniesieniu do wybranych obszarów sportu.
 
Oryginalnym i wysoko ocenionym osiągnięciem organizacyjnym było zaproszenie praktyków z różnych organizacji sportowych i firm sponsorujących rozwój sportu do podzielenia się stosowanymi rozwiązaniami oraz zdobytymi doświadczeniami. Zawarte w końcowej części tomu teksty mogą być podstawą dyskusji oraz źródłem nowych pomysłów w budowaniu partnerskich relacji między sportem a biznesem.
 
Czytając umieszczone w materiałach teksty łatwo dostrzec sens i siłę powiązań między sportem a biznesem. Osiągnięcia sportowców stają się siłą napędową dla działań wielu osób w sferze biznesu. Dobrze zorganizowane wydarzenia sportowe służą wypoczynkowi, relaksowi i rozrywce, co z kolei przekłada się na wzrost efektywności pracy. Dobre wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw pozwalają na finansowanie sportu i jego doskonalenie. Uświadamiając sobie ten mechanizm sprzężenia zwrotnego między sportem i biznesem można łatwiej i skuteczniej troszczyć się o rozwój całości. Możemy wyrazić głęboką nadzieję, że tym celom służy zorganizowana przez studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu III konferencja pt. Dni Marketingu Sportowego jak również wydrukowane w tym tomie materiały i referaty.” - Prof. Dr hab. Henryk Mruk, Katedra Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu 

Spis treści

I. Wstęp
Prof. dr hab. Henryk Mruk - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Piotr Matecki, Piotr Jardanowski – Sport & Business Foundation
Uczestnicy o konferencji...
Sport w nauczaniu Jana Pawła II
Piotr Matecki – Sport & Business Foundationi
Idea sportu a sportowy biznes – gdzie są granice?
Zenon Laskowik
II. Sportowy produkt rynkowy
Igrzyska Olimpijskie jako produkt marketingowy
Artur łobanowski – Dream Faktory
Marketingowy cykl życia gwiazdy sportu.
Maciej Ryszkowski - Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie
Zajęcie wolnej pozycji jako opcja plasowania widowiska sportowego
Janusz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska
Możliwości zastosowania analizy potencjału zawodników do prognozowania wyników spotkań na przykładzie wybranych dyscyplin sportowych
Beata Fabisiak
Jak wykorzystać unikalne wydarzenia sportowe w procesie rebrandingu. Na przykładzie case’u „Rejs dookoła świata z Bank BPH”
Agnieszka Juszkis - Victoria Promotion
Rekreacyjno-wypoczynkowa przestrzeń meczu piłki nożnej
Janusz Klisiński - Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy, Politechnika Częstochowska
Dobre pomysły! Dobre rozwiązania!
Grzegorz Kułaga
Strategia rozwoju polskiej piłki nożnej
Stefan Szymanski - Imperial College London, Tanaka Business School
Początki małej ligi baseballowej
Beata Kaszuba - Mała Liga Baseballowa, Biuro Regionu Europy Afryki i Bliskiego Wschodu
Dynamiczny rozwój nowych dyscyplin sportowych w Polsce na przykładzie beach soccera
Michał Sieczko - Polska Federacja Beach Soccera
III. Organizacyjne aspekty biznesu sportowego
Zasoby organizacji sportowych i źródła ich pozyskiwania w procesie rozwoju kultury fizycznej
Zygmunt Waśkowski - AE Poznań
Park wodny w Tarnowskich Górach jako miejsce organizacji zawodów sportowych w pływaniu. Analiza głównych problemów organizacyjnych
Wojciech Giergiel - Park Wodny w Tarnowskich Górach
Kompleksowe doskonalenie systemu zarządzania klubem piłkarskim na przykładzie WKP Lech Poznań
Robert Błaszczyk, Szymon Cyfert - IDS Scheer
Profesjonalny klub sportowy – podstawowa jednostka organizacyjna kultury fizycznej czy przedsiębiorstwo sportowe? Cele i zadania klubów w warunkach komercjalizacji sportu
Dariusz Kuczyński - AWFiS Gdańsk
Imprezy o charakterze masowym. Rozwój i skala zjawiska przestępczości działania służb porządkowych
nadkom. Tomasz Trawiński, kom. Maciej Nestoruk, st. asp. Tomasz Haremza
Klub sportowy w Polsce a kreowanie marki. O tym jak organizacja rynku klubów sportowych ogranicza możliwości rynkowe tych organizacji
Michał Szustak
IV. Finanse w biznesie sportowym
Rozwój angielskiej ligii piłkarskiej – PREMIER LEAGUE
Stefan Szymanski - Imperial College London, Tanaka Business School
Finanse polskiego pływania
Krzysztof Usielski – Polski Związek Pływacki
Koncepcja stworzenia warunków finansowych wspierających rozwój polskiego sportu
Wojciech Witkowski – „Groclin - Dyskobolia" S.S.A.
Ekonomiczne aspekty funkcjonowania klubów piłkarskich w Polsce
Małgorzata Perz - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Warunki ekonomiczne dla marketingu sportowego w systemie podatkowym w Polsce
Wojciech Witkowski – „Groclin - Dyskobolia" S.S.A.
Sponsoring jako źródło dochodów klubów piłkarskich.
Małgorzata Perz - Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
V. Materiały dodatkowe
Sport & Business Foundation
Sportfive
International Management Group
Historia Gatorade
Europejski Rok Edukacji poprzez Sport na przykładzie ogólnopolskiej kampaniii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” 2004


Książka

  • ISBN: 

    83-923047-0-5

  • Autor: 

    Henryk Munk,Piotr Jardanowski,Krzysztof Kropielnicki

  • Redaktor: 

    Piotr Matecki

  • Rok wydania: 

    2005

  • Format: 

    165 x 235

  • Liczba stron: 

    386

  • Oprawa: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...