Książka poświęcona jest znaczeniu marki w sporcie i składa się z dwóch części: pierwszej, o charakterze przede wszystkim teoretycznym i drugiej, przedstawiającej m.in. aktualne studia przypadku związane z biznesem sportowym. Wśród poruszanych problemów odnaleźć można kwestie dotyczące rynku sportowego, pozycjonowania i wizerunku marki, a także zarządzania klubami sportowymi.
Nad wartością merytoryczną publikacji czuwali Prof. Dr hab. Henryk Mruk i Dr Marcin Chłodnicki z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Wśród redaktorów znaleźli się również Dr Krzysztof Gołata, Dr Piotr Kwiatek, Dr Jacek Masiota, Dr Robert Śliwowski, Konrad Klecha, Krzysztof Kropielnicki oraz Piotr Matecki.
- Sport & Business Foundation od początku Dni Marketingu Sportowego wydaje publikacje książkowe dotyczące możliwości, jakie stwarza marketing sportowy w Polsce i zagranicą. Wierzymy, że "Kreowanie marki w sporcie" okaże się dla Czytelników kolejnym cennym kompendium wiedzy na temat aktualnych rozwiązań marketingowych w polskim sporcie – komentuje Krzysztof Kropielnicki, Wiceprezes Sport & Business Foundation.
Spis treści
PrzedmowaProf. dr hab. Henryk Mruk
I. Teoretyczne oraz praktyczne aspekty kreowania marki w sporcie
Rynek sportowy a marka
Krzysztof Kropielnicki
Pozycjonowanie marki w sporcie
prof. dr hab. Henryk Mruk
Kształtowanie wizerunku marki sportowej
dr Marcin Chłodnicki
Segmentacja i podział rynku medialnego a budowa marki sportowej
dr Krzysztof Gołata
Programy lojalnościowe a wartość marki klubu sportowego
dr Piotr Kwiatek, Piotr Matecki
Ochrona marki sportowej
dr Jacek Masiota, Konrad Klecha
Marki sportowe w obliczu globalizacji
dr Robert Śliwowski, Krzysztof Kropielnicki
II. Materiały dodatkowe
Kreowanie marki od a do z. Jak przyciągnąć kibiców i sponsorów?
Arkadiusz Żmudziński
Kreowanie marki sportowej w mediach
Michał Kober
Nowoczesna komunikacja z kibicem – podstawa budowy marki
Stanisław Pogorzelski
Ko-marketing sportowy jako sposób kreowania marki poprzez sport
Wojciech Franczak
Kreowanie marki obiektu sportowego
Wojciech Franczak
Działania promocyjne organizacji sportowych operujących w sektorze usług sportowo-rekreacyjnych. Case study: windsurfing
Bartłomiej Chełmecki, Monika Piątkowska
Marka jako podstawa sukcesu FC Bayern München AG
Artur Grabowski
„Nowy” Puchar Ekstraklasy – narzędzie promocji rozgrywek ligowych oraz klubów
Marcin Dzedzej
Komunikacja marketingowa podczas zawodów jeździeckich
dr Szymon Tarant
Kreowanie wizerunku sportowca jako członka związku zawodowego w sportach walki
Wojciech Giergiel
Wizerunek tenisa ziemnego kobiet na łamach Przeglądu Sportowego w latach 1999–2006
a kreowanie marki w sporcie
Grażyna Rzepka
Nowoczesne technologie IT. w organizacjach sportowych - przyszłość czy teraźniejszość?
Książka
-
ISBN:
978-83-923047-1-5
-
Autor:
Henryk Munk
-
Redaktor:
Marcin Chłodnicki
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2008
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
256
-
Oprawa:
miękka