Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Aleksader Panasiuk,
Waga produktu: 0.400 kg
EAN: 9788301152963
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: PWN
Podręcznik został opracowany przez zespół autorski złożony z pracowników dydaktyczno-naukowych dwóch uczelni wyższych, mających wieloletnie doświadczenia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne w zakresie prezentowanej problematyki, tj. Kated Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Układ opracowania oparto na tradycyjnej strukturze podręczników marketingowy w celu uczynienia książki przyjazną dydaktycznie dla studentów, którzy korzystają tak z innych źródeł, w których podział treści przedstawiany jest w zbliżonym układzie. Treść podręcznika jest dostosowana do standardów nauczania Ministerstwa Edukacji Narodów i Sportu dla kierunku Turystyka i Rekreacja. Opiera się także na założeniach programowych przedmiotu dla kierunków ekonomicznych oraz zarządzania i marketingu; specjalizacjach turystycznych. W tym zakresie struktura podręcznika jest kontynuacją treści programowych przedmiotu podstawy marketingu.
Podręcznik podzielono na jedenaście rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówioi ogólne założenia koncepcji marketingowej w sektorze usługowym, prezentując przy tym podstawową terminologię. Rozdział drugi to prezentacja sektora turystycznego (uczestników i mechanizmów) jako obszaru odniesienia działań marketingowych. W rozdziale trzecim wskazano na konsumenta jako uczestnika rynku usług turystycznych, który jest adresatem działań marketingowych przedsiębiorstw i obszarów turystycznych. Rozdział czwarty omawia przesłanki wprowadzenia marketingu do turystyki wraz ze wskazanie struktury wykorzystywanych instrumentów marketingowych. W rozdziałach od piątego do dziewiątego przeprowadzono szczegółową charakterystykę instrumentów marketingu mix, która jest wykorzystywana w warunkach funkcjonowania podmiotów sektora turystycznego. W celu ułatwienia zrozumienia istoty i formy kształtowania tych instrumentów treść rozdziałów zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków z praktyki rynków. Rozdział dziesiąty stanowi prezentację badań marketingowych wykorzystywanych na rynku usług turystycznych. Wskazano w nim na praktyczne źródła zbierania informac niezbędne do prowadzenia analiz marketingowych. Ostatni rozdział, jedenasty, po sumowuje całość treści podręcznika. Zaprezentowano w nim klasyfikacje oraz aspekt wykorzystania strategii rynkowych w turystyce.
Podjęte przez autorów rozważania oparto, w miarę możliwości i przystępnoś materiału, na stosunkowo najnowszych osiągnięciach marketingu, począwszy od marketingu partnerskiego poprzez marketing relacyjny, terytorialny po marketing lateralny. Wskazano przy tym na możliwości wykorzystania tych koncepcji marketingowych w sektorze turystycznym.
Każdy rozdział zakończono pytaniami i zadaniami kontrolnymi, podsumowującymi materiał w nich prezentowany i wskazującymi jednocześnie na kluczowe problemy w omawianej problematyce. Ponadto rozdziały uzupełniają wykazy zalecanej literatury.

Książka

  • ISBN: 

    978-83-01-15296-3

  • Autor: 

    Aleksader Panasiuk

  • Wydanie: 

    1, 4 Dodruk

  • Rok wydania: 

    2005

  • Format: 

    165 x 240 mm

  • Liczba stron: 

    215

  • Oprawa: 

    Miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss