-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Kraków
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2010, wydanie 2 ,format 165 x 235, objętość tom1 341 str. tom2 283 str., oprawa miękka
Postęp medycyny w ostatnich latach jest bardzo duży i wynika głównie z rozwoju nowoczesnych metod diagnozowania i leczenia, które umożliwiają skuteczne ratowanie dzieci z wielu krytycznych stanów chorobowych przebiegających z zagrożeniem życia i połączonych z niewydolnością podstawowych funkcji życiowych, głównie oddychania, krążenia i funkcji ośrodkowego układu nerwowego.
W tej sytuacji wiele dzieci przeżywa krytyczne stany zagrożenia życia, które dawniej nie dawały szans na przeżycie. Jest rzeczą oczywistą, że ta grupa dzieci wymaga stałej opieki medyczno-rehabilitacyjnej. Wystarczy wspomnieć, że w Polsce rodzi się rocznie 800-1200 dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, nieco mniej dzieci z przepukliną oponowo-rdzcniową. Wzrasta również liczba dzieci po przebytych urazach czaszkowo-mózgowych. W medycynie wieku rozwojowego problem zdrowotny, wymagający rehabilitacji, stwarzają również dzieci z niską masą urodzcniową i ze skróconym wiekiem życia płodowego (wcześniaki), których liczba sięga do 8% ogólnej populacji żywo urodzonych.
Zatem liczba dzieci niepełnosprawnych nie jest mała i należy przypuszczać, że będzie wzrastać, a wraz z nią zapotrzebowanie na rozwój rehabilitacji pediatrycznej.
Niniejszy podręcznik poświęcony jest zagadnieniom wczesnego wykrywania niepełnosprawności u dzieci, w tym zaburzeń rozwoju psychoruchowego, już wpierwszym roku życia, w okresie intensywnego i dynamicznego rozwoju dziecka, przy zastosowaniu neurofizjologicznych metod diagnostycznych. Wczesna diagnostyka dzieci niepełnosprawnych wiąże się ściśle z wprowadzeniem wczesnej rehabilitacji. W podręczniku szeroko omówiono metody usprawniania dzieci wysokiego ryzyka oparte na rozwoju neuromotoryeznym.
Spis treści
Tom11. Dzieci i młodzież niepełnosprawna
2. Rozwój fizyczny dziecka i jego zaburzenia
3. Rozwój psychomotoryczny małego dziecka i jego zaburzenia
4. Ciąża ryzyka, dziecko ryzyka i czynniki ryzyka
5. Podstawy diagnozy i terapii integracji sensorycznej
6. Zaburzenia budowy i postawy ciała u dzieci
7.Zaburzenia rozwoju motorycznego dziecka w chorobach układu nerwowego
Tom2
8. Neurofizjologiczne metody usprawniania ruchowego dzieci wysokiego ryzyka z mózgowym porażeniem dziecięcym
9. Wybrane choroby nerwowo-mięśniowe jako przyczyna rozwoju motorycznego u dzieci
10. Specyfika urazów kostno-stawowych w wieku rozwojowym
11. Choroby narządu ruchu wieku rozwojowego
12. Choroby układu oddechowego u dzieci i rehabilitacja oddechowa
13. Choroby reumatyczne wieku rozwojowego i postępowanie rehabilitacyjne - wybrane zagadnienia
14. Słowniczek terminów specjalistycznych medyczno-rehabilitacyjnych
Książka
-
ISBN:
978-83-89121-74-5
-
Redaktor:
Czesław Szmigiel,Wojciech Kiebzak