Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Ewa Rużyczki-Wilczek
Waga produktu: 0.150 kg
Wysyłka od: 5.99 PLN

Przygotowanie pielęgniarek - mentorów do prowadzenia zajęć praktycznych ze studentami pielęgniarstwa

Kraków 2004, wyd. 1, Format 165 x 235, objętość 84 str., oprawa miękka


Przyjęcie Europejskiej Strategii Światowej Organizacji Zdrowia w dziedzinie kształcenia pielęgniarek i położnych, która między innymi zakłada, że praktyka zawodowa powinna być prowadzona pod kierunkiem pielęgniarki praktyka-mentora, spowodowało zmiany w systemie kształcenia praktycznego studentów pielęgniarstwa na poziomie licencjata na wszystkich uczelniach akademickich i wyższych szkołach zawodowych. Związana z tym realizacja nowych zadań wymaga przygotowania pielęgniarek-mentorów, gwarantujących wysoką jakość kształcenia praktycznego studentów pielęgniarstwa. Niniejsza książka zawiera pakiet szkoleniowy obejmujący:

- program kształcenia mentorów,

- materiały szkoleniowe.

Spis treści

WSTĘP
1. Warsztaty dla mentorów (uzasadnienie, cel, wyniki uczenia, plan szkolenia)
MATERIAŁY SZKOLENIOWE (ŚRODKI DYDAKTYCZNE)
2. Wprowadzenie do warsztatów
3. Oczekiwania uczestników warsztatów - przykład
4. Warunki oceny praktyki w Sheffield Hallam University
5. Warunki oceny praktyki w Instytucie Pielęgniarstwa
6. Dziennik obserwacji i przeżyć
7. Szkolenie dla mentorów (warsztaty 1, 2, 3)
8. Program studiów na kierunku pielęgniarstwo - licencjat w Instytucie Pielęgniarstwa
9. Rola mentora
10. Przygotowanie studenta do praktyki -przykład
11. Dziedziny kompetencji określone przez United Kingdom Central Council (UKCC) adaptowane do potrzeb Instytutu Pielęgniarstwa
12. Kryteria oceny studenta oparte na kompetencjach w Sheffield Hallam University adaptowane do potrzeb Instytutu Pielęgniarstwa
13. Indeks umiejętności praktycznych w Instytucie Pielęgniarstwa oparty na umiejętnościach w Sheffield Hallam University
14. Ocena studenta - instrukcja
15. Dokumentacja oceny studenta - scenariusz
16. Rodzaje wsparcia i sposoby komunikowania dotyczące oceny studenta w Sheffield Hallam University (forum dla zarządzających środowiskiem nauczania, forum dla oceniających, grupy wsparcia dla studentów)
17. Komunikowania się pielęgniarki-mentora i studenta kierunku pielęgniarstwa
18. Jak należy się komunikować
19. Portfolio - przykład
20. Quiz dla mentorów
21. Cykl refleksyjnego myślenia
22. Informacje dodatkowe i uwagi

Książka

  • ISBN: 

    83-233-1845-X

  • Redaktor: 

    Ewa Rużyczki-Wilczek