Poznań 1996, wyd. 1, format 115 x 185, objętość 176 str., oprawa miękka
Większość menedżerów twierdzi, że na rozmowach z ludźmi spędza nawet do 80 procent czasu pracy, dlatego tak ważna jest umiejętność nawiązywania dobrych stosunków z otoczeniem. W okresach, gdy w firmie zachodzą zmiany, menedżerowie często wykazują bierny lub agresywny stosunek do innych, a nawet mają tendencję do zachowań manipulacyjnych. Tylko asertywna postawa wobec pozostałych pracowników gwarantuje nawiązanie efektywnych kontaktów.
Niniejsza książka ma charakter poradnika opartego na teorii analizy transakcyjnej. Na jego podstawie menedżerowie mogą jasno określić, jaką postawę przyjmują wobec innych.Czytelnik ma też możliwość zapoznania się z licznymi, sprawdzonymi już technikami rozwijania asertywności oraz dokonania niezbędnych zmian we własnym zachowaniu i postawie.
Spis treści
PrzedmowaWstęp.
Co to jest asertywność?.
Jak posługiwać się tą książką?
Cześć L Samoświadomość
Krok pierwszy. Czy jestem asertywny?.
Krok drugi. Co znaczy być biernym, manipulującym?
Agresywnym Blum asertywnym?
Krok trzeci. Dlaczego jestem taki, jaki jestem?.
Część II. Rozwijanie własnej asertywności Krok czwarty. Rozwijanie asertywności przez pozytywne
Postrzeganie samego siebie.
Krok piąty. Rozwijanie asertywności przez przyjmowanie
I przekazywanie pozytywnych komunikatów.
Krok szósty. Rozwijanie asertywności przez relaksację Krok siódmy. Rozwijanie asertywności przez wizualizację. Krok ósmy. Rozwijanie asertywności przez wykorzystanie
Odpowiednich technik komunikacyjnych
Książka
-
ISBN:
83-7150-198-6
-
Autor:
Annie Townend