-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.GWP
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Niepełnosprawność - wybrane problemy psychologiczne i ortopedagogiczne
Gdańsk 2007, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 398 str., oprawa miękka
Książka ta, jako podręcznik akademicki, przeznaczona jest dla studentów psychologii, pedagogiki, psychopedagogiki i socjologii. Ponieważ zawiera informacje dotąd niedostępne w literaturze polskiej (np. powstanie psychopatologii dziecka), zainteresuje także osoby czynnie pracujące w wymienionych zawodach, jak również wszystkich, którzy na co dzień pracują lub spotykają się z osobami niepełnosprawnymi. Zawarte w niej informacje mogą także wzbogacić wiedzę i ożywić wyobraźnię osób niepełnosprawnych, w szczególności tych, które w sposób twórczy wadzą się same ze sobą i poszukują sposobu na własne życie.
Autorzy poszczególnych rozdziałów reprezentują różne dyscypliny naukowe, dzięki czemu opracowanie nasze ma charakter interdyscyplinarny. Dorota Szarkowicz jest przedstawicielką pedagogiki, Stanisław Kowalik jest psychologiem i socjologiem, zaś Włodzislaw Zeidler – psychologiem.
Z Przedmowy Prof. W. Zeidlera
Spis treści
WstępCzęść I. NIEPEŁNOSPRAWNI POMIĘDZY PSYCHOLOGIĄ A ORTOPEDAGOGIKĄ
1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych:: stare problemy, nowe wątpliwości
2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych
3. Wzorzec czy model? Pojęcie normy w okresie transformacji
4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób niepełnosprawnych:: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia
5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego
Część II. HUMANIZM I NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ – PROMOWANIE JAKOŚCI ŻYCIA
6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom niepełnosprawnym
7. Diagnoza poczucia jakości życia osób w starszym wieku
8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego – zapomniany wymiar poznawania ludzi
Część III. ODKRYWANIE NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI:: KORZENIE ORTOPEDAGOGIKI
9. Od Pestalozziego do H. Hanselmanna i P. Moora – europejski nurt ortopedagogiki
10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce
Posłowie, bibliografia, indeksy
Książka
-
ISBN:
978-83-7489-096-0
-
Autor:
Włodzisław Zeidler