Gdańsk 2002, wyd 1, Format 170 x 240, objętość 558 str., oprawa twarda
Metodologia służy psychologii, a nie na odwrót - oto idea przyświecająca autorom tego niezwykłego podręcznika dla studentów psychologii. Wiele omówionych w nim metod (od analizy danych archiwalnych, poprzez ankiety, kwestionariusze i badania eksperymentalne, aż po studium przypadku) może zainteresować również studentów socjologii, medycyny i ekonomii.
Autorzy podkreślają, że interesuje ich metodologia stosowana, a nie metodologia ogólna. Dzięki temu książka jest pełna wyników aktualnych badań, a w odpowiednich momentach odsyła do powszechnie stosowanych pakietów statystycznych, co w stawianiu pierwszych kroków w metodologii może się okazać o wiele bardziej przydatne niż znajomość wzorów teoretycznych.
Spis treści
CZĘŚĆ l. ZAGADNIENIA OGÓLNE1. Wprowadzenie
2. Etyka badań psychologicznych
CZĘŚĆ II. METODY OPISOWE
3. Obserwacja
4. Badania korelacyjne
5. Nieinwazyjne pomiary zachowania
CZĘŚĆ III. METODY EKSPERYMENTALNE
6. Plany grup niezależnych
7. Plany z powtarzanymi pomiarami
8. Złożone plany eksperymentalne
CZĘŚĆ IV. BADANIA STOSOWANE
9. Plany badań pojedynczych przypadków
10. Plany quasi-eksperymentalne oraz ocena programów
Załącznik A. Analiza danych i ich interpretacja
Załącznik B. Tworzenie kwestionariuszy
Załącznik C. Komunikacja w psychologii
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks nazwisk
Spis rycin i tabel
Książka
-
ISBN:
978-83-7489-062-5
-
Autor:
John Shaughnessy, Eugene Zechmeister, Jeanne Zechmeister