Gdańsk 2006, wydanie 1, format 165 x 235 mm, objętość 61 str., oprawa miękka
Monografia poświęcona jest wynikom badań przeprowadzonych w Gdańsku w latach 1991–2000, dotyczących wpływu ruchu na rozwój motoryczny dzieci autystycznych. Autorzy potwierdzili ponad wszelką wątpliwość, że ćwiczenia gimnastyczne odpowiednio dobrane wywarły znaczny wpływ na opanowanie umiejętności lokomocyjnych, takich jak: chód, bieg, wejście w górę i zejście w dół, jazda na rowerze, zwiększenie zasobu ćwiczeń skocznych, rzutnych i równoważnych, a także innych, przydatnych w lepszym funkcjonowaniu w najbliższym otoczeniu: pedałowanie, samodzielne otwieranie drzwi, zapinanie pasów w samochodzie i inne. W badaniach zastosowano system diagnostyczny DSM IV i skalę profilu psychoedukacyjnego Schoplera, Reichera i Basforda dla postawienia diagnozy stanu klinicznego przed i po zastosowaniu terapii ruchowej. Oprócz powyższych włączono również skalę oceny zachowań i test Denver II dla wykazania wpływu terapii ruchowej na rozwój komunikacji.
Autorzy mają nadzieję, że publikacja da szerszą wiedzę na temat ruchu i jego znaczenia w terapii, jak również wpływu jaki wywiera on na komunikację dzieci autystycznych.
Książka
-
ISBN:
83-89227-96-7
-
Autor:
Janusz Masłowski, Zbigniew Szot, Jacek Błeszyński