-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Jagielloński
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2006, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 532 str., oprawa miękka
Niniejszy podręcznik jest praktycznym przeglądem opartych na dowodach terapii dzieci i młodzieży z problemami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Czołowi przedstawiciele tej dziedziny w przystępny sposób opisują swoje osiągnięcia, rozwój poszczególnych koncepcji, ich podstawy teoretyczne i empiryczne oraz praktyczne uwarunkowania stosowania terapii. Autorzy omawiają szeroki zakres problemów klinicznych: od lęku, depresji młodzieńczej, ADHD przez zachowania opozycyjne, zaburzenia zachowania, poważne problemy emocjonalne aż do zaburzeń odżywiania, autyzmu i innych. Ten wzorcowy podręcznik kliniczny przedstawia narzędzia zwiększania wydajności terapii, równocześnie wprowadzając czytelników w tajniki najważniejszych programów badawczych psychoterapii dzieci.
Spis treści
I. PODSTAWY BADAŃ NAD TERAPIĄ DZIECI I MŁODZIEŻY1. Wprowadzenie. Kontekst i źródła opartych na dowodach metod psychoterapii dzieci i młodzieży
2. Zagadnienia i aspekty rozwojowe w badaniach i praktyce
3. Nowe obszary praktyki opartej na dowodach
4. Zagadnienia etyczne w badaniach nad terapią psychospołeczną dzieci i młodzieży
II. PROGRAMY BADAŃ
A. Zaburzenia i problemy zinternalizowane
5. Terapia lęku ukierunkowana na dziecko
6. Zaangażowanie rodziców w terapię dzieci z zaburzeniami lękowymi
7. Poznawczo-behawioralna terapia grupowa depresji młodzieńczej
8. Terapia poznawczo-behawioralna depresji młodzieńczej. Porównawcza skuteczność eksperymentalna, mediatory, moderatory i skuteczność rzeczywista
9. Psychoterapia interpersonalna dla depresyjnych adolescentów
10. Trening wzmocnienia pierwotnej i wtórnej kontroli u młodzieży z depresją. Zastosowanie modelu systematycznego wdrażania jako modelu rozwijania i testowania metod terapeutycznych
B. Zaburzenia i problemy eksternalizowane
11. Program treningu poznawczo-behawioralnego dla rodziców dzieci z zespołem nadpobudliwości ruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi
12. Terapia interakcji rodzic-dziecko dla dzieci z zachowaniami opozycyjnymi
13. Niewiarygodne Lata: Seria materiałów szkoleniowych dla rodziców, nauczycieli i dzieci. Wieloaspektowe ujęcie leczenia małych dzieci z problemami w zachowaniu
14. Trening rozwiązywania problemów i warsztaty umiejętności rodzicielskich w zaburzeniach zachowania
15. Trening kontroli gniewu dla agresywnej młodzieży
16. Zachowania antyspołeczne u dzieci i nastolatków: Oregoński Program Wielowymiarowej Terapii i Opieki Zastępczej (MTFC)
17. Terapia wielosystemowa poważnych problemów klinicznych
C. Inne zaburzenia i specjalne zastosowanie
18. Wczesna intensywna interwencja behawioralna w autyzmie
19. Empirycznie potwierdzone interwencje kluczowej reakcji dla dzieci autystycznych
20. Behawioralna terapia systemów rodzinnych dla nastolatków cierpiących na jadłowstręt psychiczny
21. Rozwój terapii zorientowanej na dowody otyłości dziecięcej
22. Terapia behawioralna moczenia nocnego
23. Krótka strategiczna terapia rodzinna dla młodzieży hiszpańskojęzycznej
24. Terapia narracyjna hiszpańskojęzycznych dzieci i nastolatków
III. WNIOSKI ORAZ PROGNOZY NA PRZYSZŁOŚĆ
25. Podsumowanie: Stan obecny i perspektywy terapii zorientowanych na dowody w odniesieniu do dzieci i adolescentów
Indeks osób
Indeks rzeczowy
Książka
-
ISBN:
83-233-2040-3
-
Autor:
Weisz Kazdin