Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Jerzy Rottermund
Waga produktu: 0.310 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: Impuls


Kraków 2008,  wyd. 1, Format 160 x 240, objętość 192 str., oprawa miękka

Edukacja, rehabilitacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych są przedmiotem licznych dyskursów na gruncie medycyny, psychologii, socjologii, prawa, antropologii, pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Rezultatem tego jest wzmocnienie troski o osoby będące w gorszej sytuacji rozwojowej, czy społecznej. Trudno jednak obecny stan uznać za zadowalający. Nadal w wielu obszarach działalności jest zbyt wiele zaniedbań.

Jednym z ważnych celów zapoczątkowanej tym tomem serii, jest zapoznanie polskiego czytelnika z badaniami nad sytuacją osób niepełnosprawnych u naszych sąsiadów - Czechów i Słowaków. Porównanie to może być dla nas bardzo pouczające.

Poruszana w książce tematyka dotyczy m.in. pracy rehabilitacyjnej osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku, turystyki i sportu osób niepełnosprawnych, bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej miasta w odniesieniu do niepełnosprawności, roli obozów terapeutycznych, optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej, hierarchii wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową.


Spis treści

Wstęp
Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku
Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagoga specjalnego
Droga Metody Dobrego Startu do Republiki Czeskiej
Wybrane zagadnienia edukacji społecznej działalności profesora Wiktora Degi
Turystyka osób niepełnosprawnych
Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych
Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta
Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych)
Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej
Warsztaty arte i muzykoterapeutyczne - działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga specjalnego
Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995 i 2005)
Różni wychowawcy – różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych
Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażaniem mózgowym
Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych – źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem


Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-748-4

  • Redaktor: 

    Jerzy Rottermund

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...