-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Edra Urban & Partner
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Porozumiewanie się lekarza z pacjentem i jego rodziną Wybrane zagadnienia
Wrocław 2012, wydanie 1, format 145 x 205, objętość 276 str., oprawa twada
Książka została przygotowana przez zespół polskich autorów pod kierownictwem profesora Andrzeja Steciwki. Głównym celem tej publikacji jest przybliżenie wiedzy na temat wartości komunikowania interpersonalnego, form i sposobów budowania relacji terapeutycznej oraz dostarczenie informacji o tworzeniu prawidłowej relacji z chorym.
Pozycja jest skierowana do wszystkich lekarzy pragnących wzbogacić swoją wiedzę z zakresu umiejętności komunikowania się z pacjentem, która jest nieodzowna w codziennej praktyce lekarskiej.
Spis treści
1. ogólne aspekty komunikowania się lekarza z pacjentemKomunikowanie się werbalne i niewerbalne
Wybrane sposoby porozumiewania się lekarza z pacjentem
Wybrane metody i narzędzia podnoszące efektywność relacji lekarz-pacjent
Emocje w relacji lekarz-pacjent: jak sobie z nimi radzić
Jak poprawnie prowadzić wywiad
Umiejętność budowania pozytywnych relacji interpersonalnych jako warunek sukcesu komunikacyjnego lekarza z pacjentem
Relacja lekarz-pacjent - istotny element specjalizacji nie tylko lekarza rodzinnego
2. Szczegółowe aspekty porozumiewania się lekarza z pacjentem
Postępowanie z dzieckiem i jego opiekunami. Porozumiewanie się z nastolatkiem
Komunikowanie się z pacjentem w podeszłym wieku
Postępowanie z pacjentem agresywnym
Komunikowanie się w różnych sytuacjach w zależności od typu pacjentów
Komunikowanie się z pacjentem przewlekle chorym
Kontakt z pacjentem przewlekle chorym (schorzenia neurodegeneracyjne, układ krążenia, zaburzenia psychiczne)
Przekazywanie informacji pacjentowi z chorobą nowotworową
3. Trudne rozmowy lekarza z pacjentem
Przekazywanie pacjentowi i jego rodzinie złych i trudnych informacji dotyczących stanu zdrowia
Rozmowa z pacjentem uzależnionym od substancji psychoaktywnych
Jak rozmawiać o problemach seksualnych? Rozmowa z ofiarą przemocy
Komunikacja i opieka nad osobami w sytuacji tragedii i kataklizmów
4. Prawne,etyczne i społeczne aspekty relacji lekarza z pacjentem
Przekazywanie informacji o stanie zdrowia w relacji lekarz-pacjent
Prawidłowe dokumentowanie komunikacji lekarza z pacjentem oraz osobami z jego otoczenia i jego rola w wyjaśnianiu podejrzenia popełnienia błędu medycznego
Aspekty etyczne komunikacji lekarza z pacjentem i personelem medycznym oraz podstawowe zasady obowiązujące przy komunikacji z użyciem tradycyjnych oraz nowoczesnych środków przekazu
Relacje personel medyczny-pacjent a organizacje samopomocowe
Książka
-
ISBN:
978-83-7609-455-7
-
Autor:
J. Barański, A. Steciwko