-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Edra Urban & Partner
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
„Jednym z najtrudniejszych elementów pracy lekarza jest umiejętność komunikowania się z pacjentem. Jest to tym trudniejsze, że do tej pory w zasadzie nie było w toku studiów medycznych przedmiotu, który kształtowałby i doskonalił te umiejętności. W prawidłowej (a więc satysfakcjonującej obie strony) interakcji lekarz–pacjent można napotkać liczne trudności i bariery, które bardzo szczegółowo i z dużą znajomością tematu opisują Autorzy”.
„Medycyna rodzinna jest szczególną dziedziną – lekarz opiekuje się swoimi pacjentami, na wielu etapach życia (od urodzenia do śmierci), z różnymi schorzeniami i problemami społeczno-środowiskowymi. Dlatego umiejętności komunikacyjne odgrywają w tym wypadku zasadniczą rolę.
Monografia obejmuje szeroki zakres zagadnień, skupiając się na aspektach praktycznych, jednocześnie czytelnik znajdzie tu definicje, koncepcje, nowoczesne modele komunikacji oparte na obszernej światowej literaturze.
W książce zostały poruszone zagadnienia związane zarówno z komunikacją werbalną, jak i niewerbalną. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony telekonsultacjom. Jest to stosunkowo nowe narzędzie wykorzystywane w codziennej pracy lekarza. Czytelnik znajdzie tu wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie takiego kontaktu z pacjentem. Ponadto w publikacji zawarte są rozdziały dotyczące komunikacji z dzieckiem, nastolatkiem, pacjentem w podeszłym wieku, przewlekle chorym, uzależnionym, a także część poświęcona komunikacji międzykulturowej.
Na wyjątkową uwagę zasługuje kolejny rozdział dotyczący komunikowania się z pacjentem w dobie COVID-19. Poruszone są w nim kwestie związane nie tylko bezpośrednio z zakażeniem SARS-CoV-2, ale także z depresją i poczuciem izolacji wywołanymi pandemią”.
Fragmenty Recenzji
dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak
– Kierownik Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Spis treści:
1 Komunikacja werbalna i niewerbalna 1
2 Techniki rozmowy z pacjentem . 7
3 Jak poprawnie prowadzić wywiad 13
4 Telekonsultacje 21
5 Wybrane sposoby komunikowania się lekarza z pacjentem . 29
6 Emocje w relacji lekarz–pacjent: jak sobie z nimi radzić 41
7 Postępowanie z dzieckiem i jego opiekunami. Porozumiewanie się z nastolatkiem 49
8 Zasady komunikowania się z pacjentem w podeszłym wieku 57
9 Komunikacja z pacjentem przewlekle chorym 63
10 Kontakt z pacjentem przewlekle chorym (schorzenia neurodegeneracyjne, układu krążenia, zaburzenia psychiczne) . 67
11 Wsparcie informacyjne chorych na stwardnienie rozsiane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej . 75
12 Przekazywanie pacjentowi i jego rodzinie złych i trudnych informacji dotyczących stanu zdrowia . 81
13 Jak komunikować ryzyko związane z terapią? 89
14 Komunikacja z pacjentami odmiennych kultur Podstawowe informacje z zakresu komunikacji międzykulturowej potrzebne w opiece medycznej . 97
15 Komunikacja z pacjentem w dobie COVID-19 105
16 Rozmowa z pacjentem uzależnionym od substancji psychoaktywnych 115
17 Jak rozmawiać o problemach seksualnych? Rozmowa z ofiarą przemocy 127
18 Udzielanie pomocy oraz komunikacja z osobami w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia i z osobami pomagającymi (tragedie i kataklizmy) . 135
19 Komunikacja z pacjentami i ich rodzinami na oddziałach intensywnej terapii 145
20 Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem? 153
21 Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem 161
22 Motywowanie pacjentów do przestrzegania zaleceń 167
23 Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych 177
24 Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikacji lekarza z pacjentem 183
25 Troska, empatia, wsparcie . 193
26 Zasada zachowania intymności i prywatności pacjenta . 197
27 Wdzięczność w relacji pacjenta z lekarzem 203
28 Rozmowy z pacjentami u schyłku życia 207
29 Gabinet lekarza rodzinnego jako przestrzeń komunikacji . 217
30 Choroby sprzyjające agresji 221
31 Przykłady zachowań agresywnych i sposoby radzenia sobie z agresywnym pacjentem 229
32 Agresja w przychodni oraz w izbie przyjęć 237
33 Agresja dzieci i nastolatków wobec personelu medycznego 245
34 Agresja osób z rozpoznaniem choroby psychicznej na oddziałach psychiatrycznych 251
Parametry
-
Tytuł:
Komunikowanie się lekarza i pacjenta w medycynie rodzinnej
-
ISBN:
9788366548824
-
Redaktor:
Mastalerz-Migas A., Jankowska Katarzyna A , Barański J.
-
Rok wydania:
2021
-
Numer wydania:
1
-
Liczba stron:
280
-
Szerokość produktu:
16.5
-
Wysokość produktu:
23.5
-
Okładka:
miękka