X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.GWP
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Gdańsk 2010, wydanie 2, format 145 x 205, objętość 320 str., oprawa miękka
„Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów, imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem wielu środowisk.
Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich rodzin”.
Prof. Hanna Jaklewicz, autorka książki "Autyzm wczesnodziecięcy"
Spis treści
O autorachWstęp do wydania polskiego
Przedmowa
Wstęp
Rozdział 1.
„Coś jest nie w porządku z naszym dzieckiem".
Diagnostyczne manewry
Co czują rodzice?
Czynniki stresogenne związane
z autyzmem występującym w rodzinie
Stres odczuwany przez dziecko autystyczne.
Potrzeby specjalistów.
Rozdział 2.
Zaspokojone i niezaspokojone potrzeby rodziny.
Potrzeby - definicja.
Ocenianie potrzeb
Pojęcie potrzeby.
Projekt badawczy.
Załącznik A.
Indywidualne doświadczenia rodziców.
Rozdział 3.
Diagnoza.
Częstotliwość występowania autyzmu
Co niesie ze sobą autyzm?
Przyczyny autyzmu.
Nieprawidłowości fizyczne.
Zaburzenia sensoryczne.
Zaburzenia procesów myślenia i rozumowania
Kryteria diagnostyczne
Przyczyny - teorie.
Praca z rodzicami
Zajęcia w szkole.
Współpraca z rodzinami
Praca z rodzinami
Jak pomóc rodzicom zrozumieć
i ocenić nowe metody?.
Wskazówki dla rodziców.
1. Opis programu
2. Racjonalne podstawy i cel interwencji.
3. Referencje programu interwencyjnego. Dyrektor i personel
4. Skuteczność programu
Rozdział 4.
Pomyłki diagnostyczne
i zaburzenia podobne do autyzmu
Poważne trudności w uczeniu się dzieci
o cechach autystycznych.
Niedokładne zrozumienie triady upośledzeń.
Cechy autystyczne
Marginalizowanie autyzmu
Zespół Aspergera (ZA).
Liczba dzieci z zespołem Aspergera.
Definicja i kryteria diagnostyczne.
Obraz zespołu Aspergera.
Dziecko przedszkolne z zespołem Aspergera.
Młodsze dziecko szkolne z zespołem Aspergera
Starsze dziecko szkolne z zespołem Aspergera
Dorosły człowiek z zespołem Aspergera.
Zaburzenie semantyczno-pragmatyczne
Obecna ocena zaburzenia semantyczno-pragmatycznego .
Mówienie.
Rozdział 5.
Wpływ autyzmu na rodziców: Część I
Ogólne trudności doświadczane przez rodziców.
„On się podkrada niepostrzeżenie"
- autyzm w rodzinie.
„Co oznacza termin «tendencje autystyczne»"?
- wpływ mylnych diagnoz
Trudne zachowania a rodzina.
Cechy osobowościowe rodziców dzieci autystycznych.
Interakcje rodzic - dziecko
Rozdział ROZDZIAŁ 6.
Wpływ autyzmu na rodziców: Część II
Stosunek rodziców do stosowania leków
Rodzice a pomoc w opiece nad dzieckiem.
Rodzeństwo dzieci autystycznych
Przystosowanie rodzeństwa
Rodzice a trudne zachowania dzieci
Trudne zachowania: definicje i kryteria.
Doniesienia rodziców o trudnych zachowaniach
dzieci w kontekście autyzmu.
Rozdział 7.
Rodzina a zachowania trudne
Perspektywa behawioralna i systemowa.
Rola rodziców
Skuteczność terapii rodzin w odniesieniu do autyzmu
Wypracowane przez rodziców strategie
radzenia sobie z zachowaniami trudnymi
Stawianie czoła zachowaniom trudnym: ogólne zasady Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z najczęściej występującymi zachowaniami trudnymi
Kłopoty ze snem
Samookaleczanie
Gryzienie się
Uderzanie głową.
Naciskanie oczu
Napady złości/agresja
Zachowania stereotypowe
Nadaktywność
Zachowania destrukcyjne.
Lęki.
Rozdział 8.
Strategie dotyczące nauczania.
Zapewnienie możliwości nauki.
Nauczanie przedszkolne.
Nauczanie w szkole podstawowej i średniej.
Integracja dzieci autystycznych
Autyzm a nauka w szkole.
Uczniowie „dobrze funkcjonujący"
Strategie przyjęte przez rodziców
Metoda Łagodnego Nauczania
Leczenie i uczenie dzieci autystycznych
i z zaburzeniami komunikacyjnymi (TEACCH)
Intensywne behawioralne podejście Lovaasa.
Muzykoterapia .
Jak pomóc rodzicom zrozumieć i ocenić nowe metody?. Wskazówki dla rodziców
Opis programu
Racjonalne podstawy i cel interwencji.
Referencje programu interwencyjnego.
Dyrektor i personel
Skuteczność programu
Rozdział 9.
Autyzm a dojrzewanie
Normalizacja.
Etap oceny
Podejście oparte na mocnych stronach autystyka.
Dokonywanie wyborów
Seksualność.
Rozwój fizyczny.
Rozwój intelektualny.
Rozwój społeczny
Zachowania seksualne.
Seksualność a autyzm
Polityka dotycząca edukacji seksualnej
Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks osobowy Spis adresów
Książka
-
ISBN:
978-83-7489-297-1
-
Autor:
Jonathan Parker,Peter Randall
Inne tytuły z tej serii:
Autyzm i dieta O czym warto wiedzieć
16,50
PLN
Uczę się rozumieć innych Emocje i gesty
32,00
PLN
Świry dziwadła i zespół Aspergera
28,90
PLN
Rodzice dzieci z autyzmem
35,00
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...