-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2010, wydanie 3, format 160 x 230, objętość 270 str., oprawa miękka
Książka stanowi kontynuację zbioru Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia opublikowanego w 2003 roku w Wydawnictwie Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Praca składa się z czterech części. Pierwszą z nich poświęcono omówieniu efektów terapii dzieci z autyzmem. Czasy, w których sądzono, że osoby z tym zaburzeniem nie odnoszą żadnych korzyści z działań terapeutycznych, na szczęście dawno już minęły. Część druga zawiera prace, które łączy wspólne podejście do terapii, którym jest podejście behawioralne. Artykuły te dotyczą komunikacji oraz tzw. trudnych zachowań. Można w nich znaleźć informacje o metodach i technikach stosowanych przez terapeutów behawioralnych.
W trzecim rozdziale Czytelnik może zapoznać się z różnymi metodami pracy
z osobami z autyzmem w różnym wieku i o różnych potrzebach (m.in. „czas podłogowy” w pracy z dzieckiem z autyzmem, biblioterapia, dogoterapia, hipoterapia).
W ostatnim rozdziale podjęto problematykę wspierania dorosłych osób z autyzmem.
Książka adresowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, a także osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem. Praca będzie przydatna również dla rodziców osób autystycznych.
Spis treści
WstępCZĘŚĆ I. EFEKTY TERAPII OSÓB Z AUTYZMEM
Efektywność działań terapeutycznych podejmowanych wobec dzieci z autyzmem
Analiza porównawcza zmian w rozwoju psychoruchowym i funkcjonowaniu społecznym dzieci z autyzmem w przebiegu rocznego procesu terapeutycznego
Efekty terapii dziecka z autyzmem – studium przypadku
CZĘŚĆ II. ZASTOSOWANIE METOD BEHAWIORALNYCH W PRACY Z OSOBAMI Z AUTYZMEM
Nauczanie dzieci z autyzmem zachowań werbalnych - dwa uzupełniające się podejścia
Rozwijanie umiejętności niezbędnych w nabywaniu mowy
Zachowania trudne u osób z zaburzeniami rozwojowymi: behawioralny model diagnozy, terapii i profilaktyki
CZĘŚĆ III. UZUPEŁNIAJĄCE I ALTERNATYWNE METODY TERAPII
„Czas podłogowy” w pracy z dzieckiem z autyzmem
Metoda Opcji: filozofia, terapia, sposób na życie - refleksje wolontariusza
Miejsce biblioterapii w procesie rewalidacyjnym dziecka z autyzmem
Dogoterapia w terapii autyzmu
Wykorzystanie hipoterapii w terapii dzieci z autyzmem
Kontrowersje wokół ułatwionej komunikacji
CZĘŚĆ IV. WSPIERANIE ROZWOJU OSÓB DOROSŁYCH Z AUTYZMEM
Doświadczenia Dziennego Centrum Aktywności dla Dorosłych Osób z Autyzmem w Gdyni przy Stowarzyszeniu Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku
Formuła warsztatu terapii zajęciowej
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-453-2
-
Autor:
Ewa Pisula
-
Redaktor:
Dorota Danielewicz