Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Żywanowska Agnieszka,Katarzyna Ćwirynkał, Kosakowski Czesław,
Waga produktu: 0.500 kg
EAN: 9788378501527
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 318 str., oprawa miękka

Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej nie da się ich przeanalizować bez uwzględnienia zmian, jakie zaszły w terminologii tej dyscypliny naukowej oraz w kierunkach oddziaływań rehabilitacyjnych czy integracyjnych po 1989 roku, a później po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie.

Redaktorzy
Niniejsza książka rozpoczyna nowy cykl zbiorowych publikacji przygotowywanych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zatytułowany „Horyzonty Pedagogiczne”. Jest to początek trzeciej już serii prac naukowych, po „Dyskursach Pedagogiki Specjalnej” i „Heurystycznym Wymiarze Ludzkiej Egzystencji”. „Horyzonty Pedagogiczne” będą stanowić cykl podejmujący problemy z różnych obszarów pedagogiki specjalnej oraz dyscyplin pokrewnych. Oddawana w ręce Czytelnika publikacja zawiera teksty dotyczące zarówno teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej, a także podmiotu tej dziedziny nauki, którego rozumienie obecnie ulega rozszerzeniu (odnosi się do osób w każdym wieku i z różnego rodzaju odstępstwami od normy in minus oraz in plus).

Spis treści

Część I
Z teorii pedagogiki specjalnej
Zagadnienia terminologiczne i kierunki rozwoju
Część II
Z praktyki subdyscyplin pedagogiki specjalnej
Część III
Podmiot pedagogiki specjalnej

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7850-152-7

  • Autor: 

    Żywanowska Agnieszka,Katarzyna Ćwirynkał, Kosakowski Czesław

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss