-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet K. Wielkiego
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Bdgoszcz 2009, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 319 str., oprawa miękka
W książce znalazły się propozycje różnorodnych rozwiązań, jakie można zastosować dla polepszenia funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych ruchowo. To zbiór praktycznych pomysłów, które mogą stać się nieocenioną pomocą dla nauczycieli, pedagogów i rodziców. Zawarte tu sugestie skłaniają do wprowadzania nowatorskich pomysłów pracy z dziećmi z dysfunkcjami, by ułatwiać im działania w świecie. Treści zwarte w niniejszej książce przybliżają zagadnienia dotyczące poprawy poczucia bezpieczeństwa społecznego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu oraz ich społeczną sytuację w rodzinie i środowisku rówieśniczym.
Spis treści
WstępRozdział 1. Człowiek niepełnosprawny w świadomości współczesnego społeczeństwa polskiego
1.1. Społeczna geneza niepełnosprawności
1.2. Klasyfikacja osób niepełnosprawnych
1.3. Klasyfikacja dzieci z dysfunkcją narządu ruchu
1.4. Integracja społeczna osób niepełnosprawnych
1.4.1, System nauczania integracyjnego jako nowy model edukacji
1.4.2. Niebezpieczeństwa i korzyści związane z nauczaniem integracyjnym
Rozdział 2. Bezpieczeństwo społeczne dzieci
niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu
2.1. Charakterystyka potrzeb bezpieczeństwa społecznego
2.2. Obraz samego siebie i samoocena
2.3. Społeczne znaczenie rodziny
2.3.1. Struktura rodziny
2.3.2. Funkcj e rodziny
2.3.3. Postawy rodzicielskie
2.3.4. Społeczno-wychowawcze oddziaływanie rodziny
2.4. Środowisko rowie śnieżę
2.4.1. Dziecko niepełnosprawne w grupie rówieśniczej
Rozdział 3. Wsparcie społeczne
3.1. Pojęcie wsparcia społecznego
3.2. Źródła wsparcia społecznego
3.3. Rodzaje i funkcje wsparcia społecznego
3.4. Grupy samopomocowe
3.5. Wolontariat
Rozdział 4. Problematyka i metodologia badań własnych
4.1. Cel badań i jego uzasadnienie
4.2. Problemy badawcze
4.3. Hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze
4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4.5. Dobór grup, przebieg badań i zasady interpretacji wyników
Rozdział 5. Udział instytucji i organizacji społecznych w tworzeniu warunków umożliwiających zaspokojenie potrzeb rozwojowych dzieci z dysfunkcją narządu ruchu w badanym obszarze
5.1. Rodzaje placówek edukacyjnych na terenie Bydgoszczy dla dzieci niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu
5.2. Liczba i rodzaj lokalnych organizacji samopomocowych działających w Bydgoszczy
Rozdział 6. Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu w badanym obszarze
6. l. Dysfunkcja narządu ruchu a poziom poczucia bezpieczeństwa społecznego
6.1.1. Korelacje pomiędzy badanymi grupami - analiza wyników poszczególnych testów
6.2. Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu w rodzinie
6.2.1. Sytuacja rodzinna w badanych grupach a poziom poczucia bezpieczeństwa społecznego
6.2.2. Porównanie sytuacji rodzinnych w grupach
6.2.3. Postawy rodziców
6.3. Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego w środowisku rówieśniczym
6.3.1. Warunki życia szkolnego a poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa społecznego
6.3.2. Porównanie sytuacji szkolnych w grupach
6.3.3. Pozycja i popularność dziecka w zespole klasowym
6.3.4. Warunki pozaszkolnego środowiska rówieśniczego a poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa społecznego
6.3.5. Porównanie pozaszkolnych sytuacji rówieśniczych w grupach
6.4. Wnioski ogólne
Rozdział 7. Kierunki wsparcia społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu - podsumowanie i wnioski dla praktyki pedagogicznej
7.1. Rozwój społeczny dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu jako wspólnota interesów działań rodziców i nauczycieli
7.2. Integracja ze sprawnymi rówieśnikami jako sposób na wzmocnienie poczucia własnej wartości i aktywizację środowiskową
7.3. Kreatywny nauczyciel jako warunek wspomagania rozwoju ucznia niepełnosprawnego
7.3.1. Program autorski klasy integracyjnej Założenia ogólne i przykładowe scenariusze zajęć
7.4. Niepełnosprawni w Polityce Oświatowej Miasta Bydgoszczy
7.4.1. Bydgoskie Granty Oświatowe Przykład projektu grantu uwzględniającego ideę integracji oraz wybrane scenariusze zajęć
Bibliografia
Spis wykresów i tabel
Aneksy
Książka
-
ISBN:
978-83-7096-718-5
-
Autor:
Izabela Plieth-Kalinowska