Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Elżbieta Maria Minczakiewicz,
Waga produktu: 0.260 kg
EAN: 9788375872392
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls


Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki

Kraków 2009,  wyd. 2, format 165 x 235, objętość 196 str., oprawa mięka

W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a także rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły.

W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami.


Spis treści

Wprowadzenie

Przykład charakterystyki dziecka, jego stanu i potrzeb rozwoju w kontekście wpływu środowiska wychowawczego

Charakterystyka dziecka
Środowisko rodzinne dziecka
Historia rozwoju dziecka na podstawie wywiadu z matką i dokumentów
Diagnoza logopedyczna
Wnioski
Wskazówki dla rodziców

Przykłady zajęć logopedycznych „Wymowa a znak graficzny”

Konspekt zajęć logopedycznych „Dróżka”

Scenariusz zajęć logopedycznych „Liście”

Scenariusz zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Zwierzęta domowe – kura i jej dzieci, kurczątka”

Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Myjemy owoce przed ich spożyciem”

Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Tańczące kółeczka”

Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Bawimy się kolorową piłką”

Program rozwoju funkcji manualnych
Scenariusz „Bawimy się piłeczką”

Krąg tematyczny: Cztery pory roku

Krąg tematyczny: Spotkanie andrzejkowe
Scenariusz „Wróżby andrzejkowe”

Krąg tematyczny: Boże Narodzenie

Krąg tematyczny: Tradycje świąteczne
Scenariusz „Świąteczny stroik”

Krąg tematyczny: Zwyczaje Bożonarodzeniowe
Scenariusz „Nasza choinka”

Krąg tematyczny: Nowy Rok

Krąg tematyczny: Wiosna w naszym ogrodzie
Scenariusz „Kwiaty na balkonie”

Krąg tematyczny: Warzywa

Krąg tematyczny: Wielkanoc
Scenariusz „Świąteczne śniadanie”

Krąg tematyczny: Przygotowanie do pisania

Aneks

Karta badania motoryki artykulacyjnej
Karta oceny zdolności porozumiewania się dzieci od dwóch do pięciu lat
Trening aktywności poznawczej poprzez zabawę
Bajka-dziwajka
Bajki i bajeczki do słuchania i/lub czytania
Kalendarz przyrodniczy

Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-239-2

  • Autor: 

    Elżbieta Maria Minczakiewicz

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss