Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Fintan J. O'Regan,
Waga produktu: 0.230 kg
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: LIBER

Warszawa 2005, wydanie 1, format 145 x 205, objętość 100 str., oprawa miękka

Niniejsza książka to poradnik dla nauczycieli i rodziców omawiający najczęściej spotykane specjalne potrzeby edukacyjne w środowisku szkolnym.

Główna część książki składa się z opisu 15 najważniejszych rodzajów zaburzeń, przedstawiając ich cechy, skuteczne metody pracy oraz pomocne źródła – publikacje książkowe oraz strony internetowe. Pozostała część książki dotyczy różnych metod pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także dodatkowe informacje o mniej popularnych rodzajach zaburzeń.

Najważniejsze pojęcia:
1. Zespół Aspergera
2. Zaburzenie więzi
3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
4. Autyzm
5. Porażenie mózgowe
6. Zespół Downa
7. Dysleksja
8. Dyspraksja
9. Padaczka
10. Zespół słabego chromosomu X
11. Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
12. Zespół Pradera-Williego
13. Zaburzenia semantyczno-pragmatyczne
14. Zespół Tourette’a
15. Zespół Williamsa
Rozpoznaje się cztery główne dziedziny specjalnych potrzeb edukacyjnych:
1. Komunikacja i kontakty międzyludzkie
2. Procesy myślowe i przyswajanie informacji
3. Zachowanie, emocje i rozwój społeczny
4. Rozwój zmysłów i/lub rozwój fizyczny
Ponadto, choć w definicjach wspomina się o schorzeniach, często bywa tak, że konkretna zdiagnozowana choroba nie oznacza, że dziecko ma specjalne potrzeby edukacyjne. Dane schorzenie może jednak wpływać na rozwój intelektualny, emocjonalny, fizyczny oraz zachowanie dziecka. Co więcej, każde dziecko jest wyjątkowe, a wiele stylów edukacyjnych cechuje duże wzajemne podobieństwo, na skutek czego potrzeby i wymagania niektórych uczniów mogą pasować do kilku różnych kategorii.

Książka

  • ISBN: 

    83-602-1502-2

  • Autor: 

    Fintan J. O'Regan