-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2012, wydanie 2, format 160 x 235, objętość 312 str., oprawa miękka
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.
Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno – pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi.
Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
Spis treści
WprowadzenieMałgorzata Skórczyńska
Autyzm a opóźnienie rozwoju
Katarzyna Markiewicz
Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne
Julita Urbaniuk
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm
Barbara Winczura
Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca
Alina Czapiga, Karolina Szeremeta
Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne
Alina Czapiga, Honorata Kłosowska
Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi
Maria Piszczek
Zaburzenie zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera
Małgorzata Przepióra
Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD)
Marzenna Zaorska
Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii
Jolanta Lipińska-Lokś
Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się
Agnieszka Drzazga
Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące
Danuta Pluta-Wojciechowska
Dyslalia rozszczepowa a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-277-4
-
Redaktor:
Winczura Barbara